Fiat 124 Spider Forum banner
41 - 59 of 83 Posts
En? Komt het overeen? Ik heb dezelfde verfcode.
Man, ik bekijk de kit op mijn bureau waar hij al weken ligt. Ik denk dat ik het snel eens moet proberen. Het is een driestappenproces en ik ben er bang voor, lol

Ik zal het proberen, al is het maar om te zien hoe het overeenkomt

Volgens het VIN van mijn auto en de onderdelenafdeling van de dealers lijkt mijn code PKM - Hypnotique Red te zijn. Ik heb een lakstift besteld, 27$CDN+tx.

Terwijl ik daar was, kocht ik een FIAT-pet. Ik zou een Abarth-draagtas ophalen, maar ze zeiden dat het even zou duren om te bestellen en dat het ongeveer 60 dollar zou kosten vanwege verzending uit Europa. Oei!

Ik kan mijn dealer trouwens niet genoeg prijzen. Ze zijn niets anders dan fenomenaal geweest, bedenk wel dat ik ze niet vaak nodig had. Ik hoop dat het zo blijft.

PS **** die Giulias zijn mooi.

PPS echt waar? We blokkeren het woord v-e-r-d-o-m-m-e? Wauw.

Inleiding

De onderstaande lijst kwam tot stand nadat ik het moeizame proces heb doorlopen om een ​​lakstift te vinden voor mijn Abarth 124 Spider in Costa Bravia 1972 Red (ook bekend als Rosso Passione). Het blijkt dat het niet erg gemakkelijk is om de juiste verf voor deze auto's te vinden. In mijn specifieke geval leek de code 'A7V' (die op het Mazda-paneel in de auto staat) niet overeen te komen met een verfcode in een database! Uiteindelijk ben ik erin geslaagd de juiste verf te vinden en de chip is nu gerepareerd. Tijdens het vinden van de juiste pijn kwam ik veel nuttige informatie tegen die ik vandaag met jullie allemaal zal proberen te consolideren en te delen.

Hulpvraag: Ik wil de informatie die ik heb verzameld graag blijven verifiëren. Voel je vrij om de code van je auto samen met de 'merk'-kleur van je auto in de opmerkingen hieronder te plaatsen, zodat we kunnen zien of het patroon consistent is over de hele wereld.

Waarom is het zo moeilijk om de juiste verf te identificeren?

Ik denk dat de gezamenlijke ontwikkeling en productie van de 124 Spider de oorzaak is van de vreemde verfcodes. Het proces ging waarschijnlijk ongeveer zo:

1. Fiat ontwikkelt de formules voor de 124 Spider-verven en geeft elke formule een Fiat-verfcode (dwz 123).
  2. Fiat geeft Mazda een kopie van die formules zodat Mazda de verf kan maken en op de 124 Spider kan aanbrengen. Daarbij creëert Mazda zijn eigen versie van de verf en geeft deze een Mazda-verfcode (dwz ABC).
  3. Mazda schildert de auto en labelt deze met de Mazda-verfcode (dwz ABC).
  4. Fiat publiceert zijn lijst met 124 Spider-verfformules, maar gebruikt de Fiat-verfcode (dwz 123).
Ik denk dat het bovenstaande logisch is. De verfcode op de auto (althans in Australië) staat op een Mazda-label en de indeling van de code lijkt consistent te zijn met gepubliceerde Mazda-codes. Het is ook logisch dat Mazda die code niet in zijn kleurenfolders zou opnemen, omdat deze niet van toepassing is op een van hun voertuigen. Ik ben er ook van overtuigd dat de kleuren door Fiat zijn ontwikkeld, omdat sommige ervan beschikbaar zijn op andere Fiat-voertuigen. Dat en Fiat heeft brochures gepubliceerd die heel duidelijk bepaalde kleurcodes toewijzen aan de 124 Spider.

Hoe vind ik mijn verfcode?

Ik heb het web afgezocht naar stukjes informatie en heb een tabel samengesteld die de verschillende namen voor dezelfde kleur, de Fiat-codes en de Mazda-codes kruisverwijst.

Sleutel

Variaties in kleurnamen
Variaties in kleurcodes
Variaties in voertuigcodes

Codes

Rosso Passione | Passion Red | Costa Bravia 1972 Red | Solid Red
162/C/RKM 945843 | PR2 895A 895B
A7V
Image

Bianco Gelato | Alpine White | Arctic White | Turini 1975 White | Solid White
163/C/RWE 945844 | PWV NWV 296A
Image

Bronzo Magnetico | Metallic Bronze Metallic
201/B/RDF 945845 | PUL QUL 399B
Image

Azzurro Italia Metallic | Pacific | Isola D-Elba 1974 Blue | Azure Metallic
208/B/RBI 945846 | KBP PBP 599
Image

Grigio Argento Pearl | Glacier Silver Metallic | Aluminium Metallic | Portogallo 1974 Grey | Grey Metallic
235/B/RSL 945847 | PSN NSN 348B
PSL
Image

Grigio Moda Metallic | Meteor Gray | Dark Gray Metallic
243/B/RA5 945848 | 243B
PA5 | 42A
Image

Nero Vesuvio Metallic | Black Metallic
244/B/RXC 945849 | 876B
Image

Bianco Ghiaccio Pearl | Arctic Pearl | Bianco Perla | Crystal White | Tri-Coat White
245/B/RW5 945850 | PWH KWH
Image

Bronzo Magnetico Met Opaco | Titanium Flash Mica | Bronze Metallic
PUM 400C
Image

Nero Cinema | Black | Jet Black | San Marino 1972 Black
PX8 601
Image

Downloaden

Download deze lijst samen met kleurstalen via de onderstaande link.

Download mijn volledige lijst met 124 Spider-kleurnamen en -codes.

Disclaimer

Ik ben er niet 100% zeker van dat al deze informatie correct is of dat deze van toepassing is op alle auto's in alle markten. Ik ben echter van plan om deze bij te werken op basis van uw feedback.
Weet niet zeker of dit al eerder is geplaatst, maar ik vond deze tabel op een Mopar-website.

Attachments

Dat is een uitstekende vondst!

• Like
Reactions: CDPond and ameridan
Gisteren Mopar Forte Black Metallic lakstift besteld met behulp van de tabel. We zullen zien hoe het uitpakt.
Dus, ik heb de lakstift ontvangen die ik besteld heb met behulp van de Mopar-tabel die ik gepost heb. Alles in één stift-type applicator met een kleine schurende tip, pen applicator, kwast applicator en blanke lak applicator. De lak is een perfecte match, de chip is niet te zien, zelfs niet bij nauwkeurig onderzoek. De kosten waren ongeveer $11 met gratis verzending.(y)

Ik hoop dat ik een beetje hulp kan krijgen, want ik heb een lakstift nodig. Ik heb de hele auto doorzocht en kan geen label vinden met een verfcode.

Mijn auto staat vermeld als zijnde "Portogallo 1974 Grey" lak. In de eerste post in deze thread staat het volgende.

Ik heb de volgende aanbieding op ebay gevonden, VOOR FIAT 124 SPIDER Car Body Paint BASECOAT AEROSOL / TOUCH UP KRAS REPARATIE | eBay. De eerste drie verven worden vermeld als "Argento Grey Met" met drie verschillende varianten, 235/B, 348/B en PSN. Is een van deze degene die ik nodig heb? Of zijn ze allemaal hetzelfde?

Ik ben erg in de war.

Alvast bedankt voor de opheldering.

Tony.
Er zouden twee bandenspanningsstickers op de deurpost aan de bestuurderskant moeten zitten. Eén van Mazda. Eén van Fiat. De Mazda-sticker heeft geen daadwerkelijke bandeninfo erop staan, omdat de wielen en banden door Fiat zijn gedaan, vandaar de Fiat-tag. Maar de Mazda-sticker heeft de verfcode erop staan.

Ik heb een crème Fiat 124 uit 1980 - heb wat lak nodig om bij te werken - ideeën waar ik de kleurcode kan vinden?
Op uw VIN-plaatje in de motorruimte. U vindt het naast de plek waar het VIN-nummer in de carrosserie is gestempeld. Ik denk dat het op de laatste regel van het VIN-plaatje staat en meestal uit drie cijfers bestaat. Ik ben momenteel niet thuis, maar zal later een foto van mijn VIN-plaatje uit '74 toevoegen.

De verfcode werd in de vroege jaren 70 aan het chassisplaatje toegevoegd (afb. 1), maar in de vroege jaren 80 veranderde de VIN-plaat naar de nieuwe standaard met 17 tekens (afb. 2) zonder de kleurcode, maar ik weet niet zeker welke stijl een Spider uit 1980 zou hebben. Mijn 1985.5 SpiderEuropa heeft een verfcode-sticker aan de binnenkant van de achterklep.

• Like
Reactions: SpagWagonsScot
Ik ken de kleur, het kan 285 Safari Ivory (of 8528) zijn?
Image
Image

of DuPont 44042

• Like
Reactions: SpagWagonsScot
De verfcode werd in de vroege jaren 70 aan het chassisplaatje toegevoegd (afb. 1), maar in de vroege jaren 80 veranderde de VIN-plaat naar de nieuwe standaard met 17 tekens (afb. 2) zonder de kleurcode, maar ik weet niet zeker welke stijl een Spider uit 1980 zou hebben. Mijn 1985.5 SpiderEuropa heeft een verfcode-sticker aan de binnenkant van de achterklep.
View attachment 88867 View attachment 88868
En ik dacht dat ik een Anorak was op Fiats!!
Ik denk dat uw codesuggestie er goed uitziet. Ik herinner me dat ik een paar auto's met grote bumpers in deze kleur zag bij DTR Twickenham.... Maar dat was in 1996...G

Phil Ward, voormalig redacteur van AutoItalia, bezat er vroeger een (of misschien was het zijn vrouw Josie) in die kleur in de beginjaren van het Fiat Twin Cam Register in de vroege jaren 80...en ja, sorry, ik ben een beetje een Fiat-nerd...vraag me wat anders!

Kan iemand dit verduidelijken. Welke verfcodes zijn er voor deze auto gebruikt? In het proces om de motorkap, kofferbak en spoiler zwart te maken. De spiegel en de voorbumper rood accentueren. Net als de afbeelding.
Ik heb dezelfde Spider zonder de zwarte strip... dus de mijne is wit met twee rode zijspiegels. Ik kijk naar rosso passione / passion red / costa bravia 1972 red / 162 / c / rkm945843 / solid red pr2 895a 895b voor mijn spiegels.

Inleiding

De onderstaande lijst kwam tot stand nadat ik het moeizame proces had doorlopen om een ​​lakstift te vinden voor mijn Abarth 124 Spider in Costa Bravia 1972 Red (ook bekend als Rosso Passione). Het blijkt dat het niet erg gemakkelijk is om de juiste verf voor deze auto's te vinden. In mijn specifieke geval leek de code 'A7V' (die op het Mazda-paneel in de auto staat) niet overeen te komen met een ​​verfcode in een database! Uiteindelijk ben ik erin geslaagd de juiste verf te vinden en de chip is nu gerepareerd. Tijdens het vinden van de juiste pijn kwam ik veel nuttige informatie tegen die ik vandaag zal proberen samen te vatten en met jullie allemaal te delen.

Hulpvraag: Ik wil de informatie die ik heb verzameld graag blijven verifiëren. Voel je vrij om de code van je auto samen met de 'merk'-kleur van je auto in de opmerkingen hieronder te plaatsen, zodat we kunnen zien of het patroon consistent is over de hele wereld.

Waarom is het zo moeilijk om de juiste verf te identificeren?

Ik denk dat de gezamenlijke ontwikkeling en productie van de 124 Spider de oorzaak is van de vreemde verfcodes. Het proces ging waarschijnlijk als volgt:

1. Fiat ontwikkelt de formules voor de 124 Spider-verven en geeft elke formule een Fiat-verfcode (dwz 123).
  2. Fiat geeft Mazda een kopie van die formules zodat Mazda de verf kan maken en op de 124 Spider kan aanbrengen. Daarbij creëert Mazda zijn eigen versie van de verf en geeft deze een Mazda-verfcode (dwz ABC).
  3. Mazda schildert de auto en labelt deze met de Mazda-verfcode (dwz ABC).
  4. Fiat publiceert zijn lijst met 124 Spider-verfformules, maar gebruikt de Fiat-verfcode (dwz 123).

Ik denk dat het bovenstaande logisch is. De verfcode op de auto (althans in Australië) staat op een Mazda-label en de indeling van de code lijkt consistent te zijn met gepubliceerde Mazda-codes. Het is ook logisch dat Mazda die code niet in zijn kleurenfolders zou opnemen, omdat deze niet van toepassing is op een van hun voertuigen. Ik ben er ook van overtuigd dat de kleuren door Fiat zijn ontwikkeld, omdat sommige ervan beschikbaar zijn op andere Fiat-voertuigen. Dat en Fiat heeft brochures gepubliceerd die heel duidelijk bepaalde kleurcodes toewijzen aan de 124 Spider.

Hoe vind ik mijn verfcode?

Ik heb het web afgezocht naar stukjes informatie en heb een tabel samengesteld die de verschillende namen voor dezelfde kleur, de Fiat-codes en de Mazda-codes kruisverwijst.

Sleutel

Kleur naam variaties
Kleurcode variaties
Voertuigcode variaties

Codes

Rosso Passione | Passion Red | Costa Bravia 1972 Red | Solid Red
162/C/RKM 945843 | PR2 895A 895B
A7V
Image

Bianco Gelato | Alpine White | Arctic White | Turini 1975 White | Solid White
163/C/RWE 945844 | PWV NWV 296A
Image

Bronzo Magnetico | Metallic Bronze Metallic
201/B/RDF 945845 | PUL QUL 399B
Image

Azzurro Italia Metallic | Pacific | Isola D-Elba 1974 Blue | Azure Metallic
208/B/RBI 945846 | KBP PBP 599
Image

Grigio Argento Pearl | Glacier Silver Metallic | Aluminium Metallic | Portogallo 1974 Grey | Grey Metallic
235/B/RSL 945847 | PSN NSN 348B
PSL
Image

Grigio Moda Metallic | Meteor Gray | Dark Gray Metallic
243/B/RA5 945848 | 243B
PA5 | 42A
Image

Nero Vesuvio Metallic | Black Metallic
244/B/RXC 945849 | 876B
Image

Bianco Ghiaccio Pearl | Arctic Pearl | Bianco Perla | Crystal White | Tri-Coat White
245/B/RW5 945850 | PWH KWH
Image

Bronzo Magnetico Met Opaco | Titanium Flash Mica | Bronze Metallic
PUM 400C
Image

Nero Cinema | Black | Jet Black | San Marino 1972 Black
PX8 601
Image

Download

Download deze lijst samen met kleurstalen via de onderstaande link.

Download mijn volledige lijst met 124 Spider-kleurnamen en -codes.

Disclaimer

Ik ben er niet 100% zeker van dat al deze informatie correct is of dat deze van toepassing is op alle auto's in alle markten. Ik ben echter van plan om deze bij te werken op basis van uw feedback.
met betrekking tot de rosso passione / passion red ... kun je het niet vinden met de AV7?

41 - 59 of 83 Posts