Fiat 124 Spider Forum banner

Do wiadomości: Wartość przy wymianie spada gwałtownie.

12K views 64 replies 25 participants last post by  pikeman  
#1 ·
Tak więc, po nieco ponad 1,5 roku bezproblemowego i szczęśliwego posiadania rozważam wymianę mojego Spidera i przejście na inny pojazd. Uwielbiam Spidera, ale w przypadku mojego "zabawnego" zapasowego samochodu zwykle zmieniam go co kilka lat. Zacząłem szukać samochodu na głównych stronach internetowych miesiąc lub dwa temu i uzyskałem średnią wartość wymiany 28 tys. Znalazłem dziś coś na Carvanie, co mnie zainteresowało i ponownie to sprawdziłem... obecna wartość 22 tys. Dość stromy spadek w ciągu 2 miesięcy. Rozumiem, że rynek samochodów używanych w końcu zaczyna się stabilizować i równoważyć... jednak nie widzę równego spadku obecnych cen w zapasach. Większość używanych zapasów dealerów została prawdopodobnie zakupiona na szczycie rynku, a ponieważ stopy procentowe nadal rosną, dealerów czeka kilka interesujących miesięcy. Myślę, że poczekam, aż ceny się unormują lub po prostu zatrzymam mojego Spidera... tam też nie ma problemu lol!
 
#2 ·
Znalazłem dziś coś na Carvanie, co mnie zainteresowało i ponownie to sprawdziłem....wartość bieżąca 22 tys. dolarów. Dość stromy spadek w ciągu niecałych 2 miesięcy. Rozumiem, że rynek samochodów używanych w końcu zaczyna się stabilizować i równoważyć.....jednak nie widać równoważnego spadku cen obecnych zapasów.
Carvana bankrutuje, więc może to wpłynąć na cenę, jaką będą chcieli zaoferować. Ale oni, podobnie jak wszyscy inni sprzedawcy detaliczni, cieszyli się 20 miesiącami bezprecedensowych zysków i super niskimi zapasami oraz super wysokim popytem. Wydaje mi się, że krzywa popytu wraca do bardziej normalnego stanu, a ceny samochodów wracają do cen bliższych cenom z 2019 roku.

Weźmy ten artykuł o cenach hurtowych:

Zatem... Twoja cena spadła o 21%. To więcej niż średnia 16%, ale jest też zima i trudno sprzedawać kabriolety zimą. Założę się, że to połączenie dealerów, którzy nie chcą siedzieć na samochodach (ponieważ nie siedzieli na samochodach) i spadku na rynku ogólnym.
 
#3 ·
Carvana upada, więc może to wpłynąć na cenę, jaką są skłonni zaoferować. Ale oni, podobnie jak wszyscy inni sprzedawcy detaliczni, cieszyli się 20 miesiącami bezprecedensowych zysków, bardzo niskim stanem magazynowym i bardzo wysokim popytem. Wydaje mi się, że krzywa popytu wraca do bardziej normalnego stanu, a ceny samochodów wracają do poziomu zbliżonego do cen z 2019 roku.

Weźmy ten artykuł o cenach hurtowych:

Zatem... Twoja cena spadła o 21%. To więcej niż średnia 16%, ale jest też zima i trudno sprzedawać kabriolety zimą. Założę się, że to połączenie dealerów, którzy nie chcą siedzieć na samochodach (ponieważ nie siedzieli na samochodach) i spadku na rynku ogólnym.
Całkowicie się z tym zgadzam.
Wygląda na to, że głównym powodem upadku Carvany jest to, że oferowali zbyt dużo za samochody i w końcu ich to dopadło; to nie było zrównoważone.
 
#4 ·
Całkowicie nie obchodzi mnie wartość odsprzedaży, ponieważ w ogóle nie planuję sprzedawać naszego :) Zanim będę za stary, żeby prowadzić samochód, będą to klasyki.
 
#6 ·
Całkowicie oczekiwane dla każdego, kto obserwuje rynek. Produkcja nowych samochodów powoli rośnie, więc popyt na używane samochody spada. Dodaj do tego problemy Carvany, zmniejszając wpływ siły, która pomaga podnosić ceny używanych samochodów, i należy oczekiwać, że ceny używanych samochodów będą nadal spadać.

Myślę, że rynek będzie się nadal korygował w ciągu 2023 roku, ponieważ więcej firm uruchomi produkcję nowych chipów online, a niedobór chipów zacznie znikać.
 
#7 ·
Używane samochody z lodem, cena spada. Dali mi 26 tys. dolarów plus podatki 29 tys. I po 4 miesiącach nadal mają Murano 2017 za 27 800 dolarów plus podatek, cena spadła o 1,2 tys.
Ale ceny hybryd i samochodów elektrycznych wciąż są wysokie.
 
#10 ·
Zatem, po nieco ponad 1,5 roku bezproblemowego i szczęśliwego posiadania rozważam wymianę mojego Spidera i przejście na inny pojazd. Uwielbiam Spidera, ale w przypadku mojego "zabawnego" zapasowego samochodu mam tendencję do zmieniania go co kilka lat. Zacząłem szukać samochodu na głównych stronach internetowych miesiąc lub dwa temu i uzyskałem średnią wartość wymiany 28 tys. Znalazłem dziś coś na Carvanie, co mnie zainteresowało i ponownie to sprawdziłem.... obecna wartość 22 tys. Dość stromy spadek w ciągu 2 miesięcy. Rozumiem, że rynek samochodów używanych w końcu zaczyna się stabilizować i równoważyć... jednak nie widzę równoważnego spadku obecnych cen w inwentarzu. Większość używanych zapasów dealerów została prawdopodobnie zakupiona na szczycie rynku, a ponieważ stopy procentowe nadal rosną, dla dealerów zapowiada się kilka interesujących miesięcy. Myślę, że poczekam, aż ceny się unormują lub po prostu zatrzymam mojego spidera... tam też nie ma problemu lol!
Mówię, zatrzymaj go, kiedy znowu znajdziesz taki samochód? Jeśli chcesz jeździć, to świetnie, jeśli chcesz się ścigać, nie ma problemu, dach w dół, opcja. Niezawodny, łatwy w obsłudze, tani w utrzymaniu, lista jest długa. Nie zapomnij jeździć nim spokojnie i uzyskać 30++ MPG (mogę uzyskać średnio 40 US mpg na autostradzie) Powiedziawszy to wszystko, czy mogę zapytać, czym planujesz/planowałeś go zastąpić?
 
#11 ·
Mówię, zatrzymaj go, kiedy znowu znajdziesz taki samochód? Jeśli chcesz jeździć, to świetnie, jeśli chcesz się ścigać, nie ma problemu, z otwartym dachem, to opcja. Niezawodny, łatwy w obsłudze, tani w utrzymaniu, lista jest długa. Nie zapomnij jeździć nim spokojnie i uzyskać 30++ MPG (mogę uzyskać średnio 40 US mpg na autostradzie) Mając to na uwadze, czy mogę zapytać, co planujesz/planowałeś w zamian?
Nie mogę się z tym w ogóle kłócić lol. Absolutnie uwielbiam mojego pająka. Moim problemem jest to, że mam syndrom wędrującego oka, a inne błyszczące przedmioty mają tendencję do odwracania mojej uwagi. Moje inne obawy to dostępność części w przyszłości i wciąż mam otwarte wezwanie do wymiany pompy paliwa. Faktem jest, że wolę zaryzykować z możliwością wadliwej części niż pozwolić mojemu dealerowi rozebrać samochód, aby dokonać zmiany.
 
#14 ·
Ogólnie rzecz biorąc, te bezprawne działania biznesowe dotyczyły nieprawidłowego postępowania z tytułami i głównie niewłaściwego postępowania z kwestiami logistycznymi. Sam model biznesowy był całkiem solidny, po prostu nie udało im się zrealizować go na zapleczu.
 
#15 ·
Ogólnie rzecz biorąc, te bezprawne działania biznesowe miały związek z nieprawidłowym postępowaniem z tytułami i głównie z problemami logistycznymi. Sam model biznesowy był całkiem solidny, po prostu nie udało im się zrealizować go od zaplecza.
Zgadzam się. Ale kiedy wciąż pojawiają się w wiadomościach w negatywny sposób, wpływa to na ludzi myślących o współpracy z nimi. I stracili możliwość prowadzenia działalności w wielu obszarach.

Świetny pomysł źle wdrożony...
 
#16 ·
Nie wiem jak inni, ale ten wątek zainspirował mnie do poszukiwania porównywalnego Abartha z 2019 roku na cars.com. Znalazłem pięć Abarthów z większym przebiegiem / mniejszą liczbą opcji niż mój, wszystkie z ceną taką samą lub wyższą od tej, którą zapłaciłem za swój dwa i pół roku temu. I to na rynku zimowym. Wymiany mogą spadać, ale ceny detaliczne wydają się być tak stabilne jak 6 miesięcy temu.
 
#17 ·
Wymiany mogą wykazywać tendencję spadkową, ale ceny detaliczne wydają się być tak stabilne, jak 6 miesięcy temu.
Oferta sprzedaży to nie to samo, co sprzedaż. Bardzo uważnie obserwuję pewien typ pojazdu. Kiedyś samochody sprzedawały się w ciągu tygodnia lub dwóch, a podana cena się nie zmieniała. Teraz widzę, jak samochody stoją przez miesiące i obserwuję, jak ceny spadają.

Jeśli chodzi o 124, zrobiłem losową próbę wszystkich MT Abarthów na sprzedaż na TrueCar…

19, 90, 6, 18, 35, 40, 14, 13, 23, 5 i 3 dni na liście - średnio 24.

(146, 3, 23, 80, 12, 75, 9, 52 i 1 dzień w tym, co obserwuję. Średnio 45.)

To nie dowodzi absolutnie niczego :)
Podane ceny Abarthów wydają mi się wysokie, ale to prawdopodobnie tylko dlatego, że nie mogłem sprzedać swojego, kiedy próbowałem.
 
#18 ·
Tutaj w Niemczech kupiłem swój za około 27 tys. dolarów, a kiedy się rozejrzałem, sprzedawano je za około 33 tys. dolarów, latem prawie 40 tys. dolarów. Kiedy niektóre z nich znikną z rynku w ciągu najbliższych 10 lat, jestem pewien, że ustabilizują się w okolicach 50-60 tys. dolarów, jeśli będą dobrze utrzymane.

Mam nadzieję, że dostaniesz coś, co będzie miłe dla Twoich oczu i uszu ^^
 
#19 ·
Dostałem swój w zeszłym roku w kwietniu za 28 000 dolarów z przebiegiem 12 105 mil (z Rio Texas) i wciąż niewiele się zmieniło. Rozumiem, że trochę spadła, nie tak bardzo, jak myślałem, jest zima. Lubię po prostu sprawdzać, co jest dostępne i za to, czego chciałem (na szczęście to dostałem), dostępność po prostu nie istnieje, co chyba jest miłe. Widzę siebie w tym Spiderze przez BARDZO DŁUGI CZAS, więc jego wartość dla mnie jest prawie nie do zmierzenia, jeśli chodzi o zabawę.
 
owns 2018 Fiat 124 Spider Abarth
#20 ·
W moim pierwszym poście, nr 5, wspomniałem, że wartość sprzedaży prywatnej na kbb.com spadła o 2 tys. od września ubiegłego roku. Chyba powinienem był również wspomnieć, że podana wartość jest wciąż znacznie powyżej tego, co zapłaciłem, łącznie z podatkami, za mojego Abartha z 2020 roku, którego kupiłem jako nowego w sierpniu 2020 roku.
Myślę, że nikt jak dotąd nie został zbytnio dotknięty, jeśli w ogóle. Ja osobiście nie kupiłem mojego Abartha z zamiarem jego sprzedaży ani utrzymywania własności w oparciu o kaprysy rynku. A jeśli kiedykolwiek zdecyduję się go sprzedać, wahania na rynku nie będą miały znaczenia.
 
#21 ·
Ja osobiście nie kupiłem mojego Abartha z zamiarem sprzedaży go lub utrzymania własności w oparciu o kaprysy rynku.
Czy mogę usłyszeć amen, bracie?

Przepraszam, racja. To na pewno nie było częścią mojego procesu myślowego. Ale ostatnio miło było pomyśleć, że mógłbym sprzedać swój za więcej niż zapłaciłem za niego jako nowy… Z wyjątkiem tego, że nikt nie chce kupić mojego, ponieważ jestem uczciwy. Z pewnością kiepski sprzedawca!
 
#22 ·
Kupiłem mojego Abartha z 2017 roku około 14 miesięcy temu za 23 880 dolarów. Miał 1800 mil, wydech Goodwin Roadstersport, ulepszone amortyzatory/sprężyny i folię ochronną na lakier. Kupiłem go od dealera supersamochodów, który po prostu chciał się go pozbyć. Więc czuję się dość odporny na wszelkie spadki cen.
 
#29 ·
„Wartość jest w oku obserwatora”……..Jeśli to coś, czego zawsze chciałeś, kupione w uczciwej cenie:
Bezcenny! ✋😎🤚 Bez względu na to, ILE zapłaciłeś!
Zgadzam się w 100%. Jeśli dostałeś to, czego chciałeś i jesteś szczęśliwy, to zapłacona cena jest nieistotna.

Kupiłem mojego 2018 Spider Lusso Red Top, Chiaro Silver z kości słoniowej skórą, automatyczną skrzynią biegów i 4200 milami w styczniu 2021 roku. Wymieniłem go w miniony weekend z 8900 milami na 2020 Abarth, Chiaro Silver z czarną skórą Recaro, M/T i 4300 milami w Richmond, VA (800 mil R/T). Zapłaciłem 10 tys. dolarów różnicy z wartością wymiany 24 tys. dolarów, OTD ze wszystkimi opłatami i podatkami. Zacząłem online kilka tygodni temu od zapytania o dostępność, po licznych rozmowach telefonicznych, SMS-ach, zdjęciach i e-mailach zdecydowaliśmy się na nocną podróż z Columbia, SC. Spędziłem kilka godzin z dealerem i uzgodniliśmy umowę około 21:15 w piątek wieczorem i pojechałem do domu w sobotę po południu. Czy zapłaciłem za dużo, czy mogłem negocjować więcej, nie wiem i nie obchodzi mnie to, jestem zadowolony z mojego zakupu. Jednak SZEF mówi, że koniec, przestań szukać online.
 
#37 ·
AUĆ!
Muszę zapytać ........ wszystko w porządku?
Po prostu mnie boli. I smutno mi. Dzwoniąc do mojej firmy ubezpieczeniowej, powiedzieli, że jest całkowicie zniszczony - nawet tego nie widząc. Chcą go odholować do specjalistycznego centrum w celu weryfikacji.

Ale... To nie jest moja firma ubezpieczeniowa - policja ustaliła 100% winy drugiego kierowcy i dała mu mandat.
 
#41 ·
Mam podejrzenia, że wielu byłoby zszokowanych, gdyby poznali rzeczywistą liczbę kierowców na drodze, którzy mają niewystarczające lub żadne ubezpieczenie. Nawet jeśli przepisy i regulacje stanowią, że trzeba mieć ubezpieczenie, aby zarejestrować i/lub legalnie prowadzić pojazd silnikowy na drogach publicznych, zawsze znajdą się tacy, którzy wydają się znajdować obejście, aby uniknąć przestrzegania tych przepisów i regulacji. I to, co zawsze mnie zadziwiało, to wahanie lub całkowita odmowa osób odpowiedzialnych, wybranych urzędników lub prawodawców, aby zająć się tym problemem.

Dobrze, że masz ubezpieczenie od kierowców bez ubezpieczenia/niedoubezpieczonych. Mam nadzieję, że wszystko się w końcu ułoży.
 
#43 ·
Mam podejrzenie, że wielu byłoby zszokowanych, gdyby znali rzeczywistą liczbę kierowców na drodze, którzy mają niewystarczające lub żadne ubezpieczenie. Nawet jeśli przepisy i regulacje stanowią, że trzeba mieć ubezpieczenie, aby zarejestrować i/lub legalnie prowadzić pojazd silnikowy na drogach publicznych, zawsze znajdą się tacy, którzy znajdą sposób na obejście tych przepisów i regulacji. I zawsze zadziwiała mnie wahanie lub całkowita odmowa osób odpowiedzialnych, wybranych urzędników lub prawodawców, aby zająć się tym problemem.

Dobrze, że masz ubezpieczenie od osób nieubezpieczonych/niedoubezpieczonych. Mam nadzieję, że wszystko się w końcu ułoży.
To wręcz powszechne w Detroit. Absurdalnie wysokie stawki ubezpieczeniowe w Michigan są zazwyczaj używane jako wymówka.
 
#45 ·
Państwa sytuacja jest jednym z powodów, dla których regularnie sprawdzam i śledzę wartości rynkowe, korzystając z kbb.com, zarówno dla mojego Abartha, jak i mojej ciężarówki. W przypadku, gdybym kiedykolwiek znalazł się w Państwa obecnej sytuacji, a firma ubezpieczeniowa, moja lub inna, chciałaby zaniżyć wartość mojego pojazdu, chcę mieć uzasadnioną odpowiedź.
 
#52 ·
No dobrze w takim razie ............................ Nadal będziesz chciał być uzbrojony w najwięcej i najlepszych informacji dostępnych dla ciebie w przypadku, gdy jesteś niezadowolony lub uważasz, że firma ubezpieczeniowa oferuje mniej niż powinna.

Na twoim miejscu nadal poszedłbym na kbb.com i zabezpieczył wartość handlową, wartość sprzedaży prywatnej i wartość detaliczną, nie tylko dla mojego bezpośredniego kodu pocztowego, ale także dla kilku innych sąsiednich kodów pocztowych. Szukałbym również i zapisywał informacje o cenach z dwóch lub trzech internetowych stron sprzedaży. Jeśli, jak mówisz, w twojej okolicy nie ma podobnych samochodów, nie chcesz pozwolić, aby firma ubezpieczeniowa wykorzystała to jako narzędzie do obniżenia swojej oferty rozliczeniowej. Więc jeśli to zrobią, chcesz móc powiedzieć: "Hej, tu jest rynek dla tego samochodu w mojej okolicy", nawet jeśli wymaga to od potencjalnego nabywcy podróży na odległość, aby zabezpieczyć podobny samochód.

Miejmy nadzieję, i czyż to nie byłoby miłe, że oferta rozliczeniowa firmy ubezpieczeniowej będzie z góry i uczciwą ofertą od samego początku i wszystko powyższe nigdy nie wejdzie w grę.