Fiat 124 Spider Forum banner

P2262 Ciśnienie doładowania turbo niewykryte (ROZWIĄZANE)

1 reading
49K views 73 replies 9 participants last post by  El Gallo  
#1 · (Edited)
Przejdź do postów po przeczytaniu kodu błędu: P2262 Turbo Boost Pressure Not Detected

Przejdź do postów po naprawieniu P2262 i otrzymaniu P0299 P2262 Turbo Boost Pressure Not Detected

Przejdź do postów po znalezieniu winowajcy P0299 P2262 Turbo Boost Pressure Not Detected

---

Zauważyłem dzisiaj, wjeżdżając na autostradę, że nie mam mocy na 3. biegu, nie mogę wbić 4. biegu i nie mogę osiągnąć 60 mil na godzinę. 1. i 2. bieg wydają się być w porządku, chociaż szum skrzyni biegów (automatyczna) wydaje się głośniejszy/bardziej charczący niż zwykle. Zawróciłem, żeby zabrać go do domu i zjechałem na pobocze, żeby szybko zerknąć. Nic widocznie nie jest nie tak, ale na biegu jałowym brzmi bardzo szorstko. Dopiero drugi raz jadę po założeniu opon letnich, ale nie było żadnych problemów w drodze powrotnej, również na autostradzie.

Oto film z biegu jałowego Streamable Video Aktualizacja: Rozumiem, że to nie jest szorstkie. Obroty biegu jałowego są również normalne i stabilne. Nie słuchałem tego wystarczająco długo z otwartą maską, żeby móc to powiedzieć.

Jakieś wskazówki lub przemyślenia?

Podsumowanie z późniejszych postów:
  • Samochód jest w trybie awaryjnym, co oznacza, że nadpisuje mnie i ogranicza prędkość na 3. biegu; nie wrzuci 4. biegu ani nie osiągnie prędkości powyżej 50 mil na godzinę
  • Kontrolka silnika jest zawsze włączona
  • Brak hałasów, nie szorstki, dobrze jeździ na 1./2. biegu
  • Zawsze czekam, aż zgaśnie kontrolka temperatury płynu chłodzącego, a potem jeszcze trochę, zanim zacznę gwałtownie przyspieszać
  • Jedyną nietypową rzeczą w jeździe jest to, że miałem ją w trybie półautomatycznym, a samochód sam zredukował bieg z 3. na 2. tuż przed tym, jak miałbym to zrobić; redukcja biegu miała jednak sens (zbliżając się do zatrzymania)
  • Jeździł idealnie na autostradzie ostatnim razem, zanim wyszedł dzisiaj
 
#2 ·
Wygląda na to, że Twój samochód przeszedł w tryb awaryjny, jeśli go ma. Wiem, że mój Jeep Cherokee przeszedł w tryb awaryjny. Zasadniczo odłączyłem akumulator, zostawiłem go na 5 minut, podłączyłem go ponownie i wszystko było znowu w porządku. To był mój Jeep Cherokee, a nie Mazda/Fiat.
 
owns 2018 Fiat 124 Spider Abarth
  • Like
Reactions: banane8
#3 ·
Świeci się kontrolka silnika lub inne kontrolki ostrzegawcze? Czy są jakieś kody błędów, o których wiesz? Czy problem zniknął po wyłączeniu silnika, odczekaniu chwili i ponownym uruchomieniu? Wszystkie poziomy płynów w porządku? Wszelkie inne informacje, które możesz podać, będą pomocne w próbie pomocy.
 
#4 ·
Żadnych lampek ostrzegawczych, nie. Brzmi jak tryb awaryjny. To mnie ignorowało i ograniczało prędkość na 3. biegu. Zaparkowałem i wskoczyłem do Nissana, sprawdzę to i dam więcej informacji, kiedy wrócę.

Jakieś przemyślenia na temat biegu jałowego? Nie słuchałem wystarczająco z otwartą maską, żeby wiedzieć.
 
#6 ·
Żadnych kontrolek ostrzegawczych, nie. Brzmi jak tryb awaryjny. To mnie ignorowało i ograniczało prędkość na 3. biegu. Zaparkowałem i wskoczyłem do Nissana, sprawdzę to i podam więcej informacji, kiedy wrócę.

Jakieś przemyślenia na temat biegu jałowego? Nie słuchałem wystarczająco z otwartą maską, żeby wiedzieć.
Czy na ekranie Ostrzeżenia/Konserwacja systemu informacyjno-rozrywkowego są jakieś ostrzeżenia... jak w tym filmie?
 
#5 ·
Cześć @banane8, słuchałem wideo kilka razy i nie mogłem wyłapać niczego, co brzmiałoby dla mnie nienormalnie lub niepokojąco - nie mówię, że tego nie ma, po prostu nie słyszę niczego kłopotliwego (mikrofon, telefon, komputer, głośniki, ???). Zatem wszelkie dalsze informacje byłyby pomocne. Będę (i inni, jestem pewien) obserwować. Jeszcze jedno pytanie: Czy samochód został zmodyfikowany? (tj. tuning, części silnika z rynku wtórnego itp.) Pozdrawiam, s PS: Proszę pamiętać, że diagnozowanie tych rzeczy może być trudne, a diagnozowanie na odległość jeszcze bardziej... Ale postaramy się zrobić wszystko, co w naszej mocy.)
 
#7 · (Edited)
Dobre wieści w sprawie nierównej pracy na biegu jałowym. Obroty są jak zwykle na biegu jałowym i stabilne, i wydają się normalne na 1. i 2. biegu. Po prostu nie słuchałem tego wystarczająco często z otwartą maską, żeby się z tym oswoić. Film, odtwarzany na moim telefonie, jest bardzo wierny prawdziwemu dźwiękowi - więc musi być dobry.

Żadnych modyfikacji, wszystko seryjne. Tylko prosty BOV.

Potwierdzę to, co będę mógł, kiedy znowu zejdę na dół, w tym ostrzeżenia systemu informacyjno-rozrywkowego.
 
#8 · (Edited)
Okej. Wyjąłem go delikatnie po tym, jak pozwoliłem mu postać i kontrolka silnika zapaliła się przy ~4k obr./min na 3. biegu (o ile pozwala), po tym, jak nie chciał wrzucić 4. biegu. Ostatnim razem nie wywołało to kontrolki ostrzegawczej. System informacyjno-rozrywkowy mówi to samo - usterka silnika. Brak konkretnego komunikatu, tylko prośba o natychmiastowe sprawdzenie.

Jeździ OK, nie szarpie, nie ma hałasów, tylko nie chce zmienić biegu z 3. i teraz z kontrolką silnika. Jechałem blisko kilku budynków z opuszczonymi szybami, żeby posłuchać. Naprawdę nic nienormalnego w samochodzie poza tym.

Jedyne, o czym mogę pomyśleć, czego zwykle nie robię, to wcześnie podczas pierwszej jazdy miałem go w trybie półautomatycznym i samochód wymusił redukcję biegu tuż przed tym, jak sam to zrobiłem z 3. na 2. bieg. Poprosiłem warsztat o sprawdzenie płynu przekładniowego, zanim schowałem go na zimę, w listopadzie i było dobrze.

Nie odłączyłem akumulatora na chwilę. @Steele
 
#9 ·
Okej. Wyjąłem go delikatnie po tym, jak pozwoliłem mu postać i kontrolka silnika zapaliła się przy ~4k obr./min na 3. biegu (o ile pozwala) po tym, jak nie chciał zmienić na 4. bieg. Ostatnim razem nie wywołało to kontrolki ostrzegawczej. System informacyjno-rozrywkowy mówi to samo - usterka silnika. Brak konkretnej wiadomości, tylko żeby natychmiast to sprawdzić.

Jeździ OK, nie szarpie, nie ma hałasów, po prostu nie chce zmienić biegu z 3. i teraz z kontrolką silnika. Jechałem blisko kilku budynków z opuszczonymi szybami, żeby posłuchać. Naprawdę nic nienormalnego w samochodzie poza tym.

Jedyne, o czym mogę pomyśleć, czego zwykle nie robię, to wcześnie w pierwszej jeździe miałem go w trybie półautomatycznym i samochód wymusił redukcję biegu tuż przed tym, jak sam to zrobiłem z 3. na 2. bieg. Kazałem sprawdzić płyn w skrzyni biegów w warsztacie, zanim schowałem go na zimę, w listopadzie, i było dobrze.

Żadnego wycia skrzyni biegów tym razem, zwykle pomaga, gdy jest to drugi raz w ciągu dnia, więc prawdopodobnie było po prostu zimno.

Nie odłączyłem na chwilę akumulatora. @Steele
Dobrze wiedzieć.

Musisz sprawdzić, czy Twój auto 124 miało zaktualizowane oprogramowanie zgodnie z akcją serwisową wydaną kilka lat temu....... Dealer Fiata/Abartha powinien być w stanie to potwierdzić (problem powodował błędy redukcji biegów w automatycznych skrzyniach biegów).

Image
 
#10 ·
@banane8 , kontrolka MIL (malfunction indicator lamp) zapala się po raz drugi, gdy ECM wykryje usterkę. Wygląda na to, że samochód przechodzi w tryb "awaryjny", jak wcześniej podejrzewał @Steele . Ponieważ może to być spowodowane wieloma czynnikami, od wypadania zapłonów silnika po problemy z przekładnią, następną rzeczą, której potrzebujemy, jest DTC (kod usterki diagnostycznej). Proszę więc o zdobycie czytnika kodów lub narzędzia diagnostycznego albo zlecenie odczytania kodu (kodów) znajomemu lub warsztatowi. Gdy będziemy mieć kod(y), będziemy mogli udzielić dalszych wskazówek. Powodzenia! Pozdrawiam, s
 
#12 ·
Nic nienormalnego w sposobie, w jaki zredukował bieg, było to bardzo rozsądne (zatrzymywanie się). Nie powiedziałbym, że w grę wchodził błąd oprogramowania - jednak świetne info. Ok, myślę, że wolę samemu zdobyć czytnik, zanim pozwolę dealerowi naliczyć 3 godziny pracy, żeby mi powiedzieli, że potrzebuję nowego turbo :LOL: Ze wszystkimi informacjami, które tu widziałem, ufam wam bardziej niż przypadkowemu mechanikowi - 4 facetów w salonie FCA zachwyciło się samochodem, a 1 przyszedł zapytać mnie jakiej jest marki (mam niestandardowe odznaki ale mimo wszystko).
 
#14 ·
Ok, wróciłem. P2262 Ciśnienie doładowania turbo niewykryte.

Sprawdzono adapter upustu, wygląda dobrze. Również podejrzewałbym błąd niskiego doładowania, gdyby to było to?

Znalazłem o nie! brak doładowania. kod silnika p2262. ROZWIĄZANE i kilka innych. Nie jestem wielkim technikiem samochodowym, ale nie widzę żadnych wycieków płynów ani dymu. Węże WYGLĄDAJĄ na zabezpieczone.

 
#16 ·
Cześć @banane8 , jeśli przejdziesz do linku, który zamieściłeś "o nie! Brak doładowania . . . " a następnie do odpowiedzi @CDPond (#2), zobaczysz listę możliwych przyczyn dla Twojego DTC P2262. A także jego radę - kilka rzeczy do przebrnięcia, zacznij od tych prostszych. Jedno proste sprawdzenie, spójrz na filtr powietrza silnika i powiązaną obudowę i rury. Czy są jakieś ograniczenia lub luźne/odłączone przewody? Układ dolotowy musi być wolny od wycieków i ograniczeń. Układ wydechowy musi być również wolny od ograniczeń. I sprawdź cięgna zaworu upustowego, węże, zawór itp. Możesz również mieć problemy elektryczne (obwód elektromagnesu, przewody, złącza). Jest tu kilka wątków, które dotyczą tego DTC, a może wycieki intercoolera i wycieki w instalacji rurowej były najczęstszym problemem - ale przejrzyj je, aby uzyskać inne pomysły. Nikt tutaj nie może Ci dokładnie powiedzieć, jaki jest problem, musielibyśmy tam być i przeprowadzić testy, aby dać Ci poprawną diagnozę. Aby znaleźć wyciek, czasami wystarczy sama kontrola wizualna. Mniejsze wycieki są trudniejsze do znalezienia. Ale jeśli uzbroisz się w kilka prostych narzędzi (może mały kompresor do aerografu (jeśli masz do niego dostęp) ustawiony na około 1/2 p.s.i. (NIE chcesz używać ciśnienia warsztatowego, aby nie doświadczyć tego, co właśnie zrobiła słynna firma rakietowa: szybki, nieplanowany demontaż!) - wystarczy bardzo niskie ciśnienie, ze spryskiwaczem z wodą z mydłem, stwórz własne ograniczone ciśnienie doładowania, spryskaj i poszukaj pęcherzyków. Problemy mechaniczne mogą być wizualne lub dotykowe, lub mogą wymagać demontażu. Jeśli zdecydujesz się spróbować to naprawić samodzielnie i nie znajdziesz nic z powyższego, to czas zająć się stroną elektryczną (i prawdopodobnie będziesz potrzebować dobrego narzędzia diagnostycznego, multimetru, lampy testowej itp.) Jeśli masz dalsze pytania, krzycz . . . Ja lub ktoś tutaj może mieć pomocną odpowiedź. Powodzenia, s
 
#18 ·
Hej! Dziwnie, dostałem ten kod dzisiaj. Z takimi samymi objawami jak u ciebie. I naprawiłem to. Zajęło mi to około 6 godzin
Image
 
  • Like
Reactions: banane8
#19 ·
Więc tu był mój problem. Połączenie przepustnicy do węża intercoolera wypadło z krawędzi.

Mam intercooler EC race, a mój mechanik zamontował ostatni krótki wąż do góry nogami lub do góry nogami i nie przeczytał instrukcji.

Możesz nie mieć dokładnie tego samego problemu, ale bardzo prawdopodobne jest, że jest to wyciek doładowania z węży ic lub samego intercoolera. Bardziej prawdopodobne są węże.

W moim przypadku przyjrzyj się dokładnie szczelinie na górze węża i brakującemu metalowi zacisku węża na zdjęciach, a zobaczysz, że zacisk węża ześlizgnął się z krawędzi i spowodował duży wyciek doładowania.

Spowodowane nieprawidłowym zamontowaniem czerwonego węża. Nie jest symetryczny, a mały koniec powinien znajdować się na TB, a duży koniec na metalowej rurze.

Pomieszałem wszystkie kąty i założyłem zaciski węży krzywo, w rezultacie nie ortogonalnie.

Teraz wszystko jest posortowane. Szukasz dużego wycieku węża na swoich wężach ic. Podejrzewam. Rury OEM często przeciekają po stronie pasażera do intercoolera, gdzie mnóstwo plastikowych elementów i śrub jest strasznie krzywych.

Powodzenia.
 
  • Like
Reactions: SteveP. and banane8
#20 ·
Również. Może to nie być wycie skrzyni biegów. Mój problem miał również gwizd, który zwiększał częstotliwość i głośność wraz z wciśnięciem pedału. To dźwięk turbosprężarki uciekającej z tego wycieku. Nie powinno go być, gdy świeci się cel dla p2262.
 
  • Like
Reactions: banane8
#21 ·
Zacząłbym również od odłączenia połączenia wlotu powietrza do turbosprężarki i sprawdzenia, czy wirnik turbiny obraca się swobodnie, ostrożnie obracając go śrubokrętem. Moim pierwszym zmartwieniem było to, że zablokowałem turbosprężarkę. Najprawdopodobniej nie, ale łatwo to sprawdzić w pierwszej kolejności.
 
  • Like
Reactions: banane8
#22 ·
I nie zobaczysz żadnego wycieku płynu w przypadku wycieku doładowania. Musisz szukać uciekającego powietrza. I to wygląda jak całe inne powietrze. Ale słychać, jak ucieka. Odpowiednie urządzenie do sprawdzania wycieków doładowania to dobre narzędzie do nauki. Wyszukaj to tutaj.
 
  • Like
Reactions: banane8
#23 ·
 
  • Like
Reactions: banane8
#25 · (Edited)
Nie mam dostępu do kompresora powietrza i jestem ograniczony brakiem podjazdu. Mieszkam w mieszkaniu z parkingiem podziemnym. Nie mogę postawić samochodu na podnośnikach.
 
#24 ·
Dziękuję, to uspokajające i świetne informacje. Naprawdę szczęśliwy, że to rozwiązałeś! Zdjęcie było szczególnie pomocne w prowadzeniu mnie, ponieważ jestem bardzo zielony.

Ważne Dźwięk świszczenia, który słyszałem, dochodził z prawej przedniej części komory silnika, tj. od strony pasażera. Wydawało się, że staje się nieco głośniejszy podczas kilku jazd, ale pomyliłem go z wyciem skrzyni biegów. Następnie utraciłem całe ciśnienie doładowania. Dowody wskazują na luźny/uszkodzony wąż jako najbardziej prawdopodobną przyczynę? A może elektrozawór mógłby zrobić coś podobnego?

Sprawdziłem filtr powietrza - ma zaledwie kilka miesięcy i jest lśniąco czysty. Podejrzewam, że z dowodów wynika, że jest to gdzieś nieszczelny wąż.

Poświęciłem trochę czasu, aby poszukać luźnych zacisków lub uszkodzonych węży przed pracą dzisiaj rano i chociaż nie potrafię dokładnie określić, które węże do czego służą, starałem się jak najlepiej, ponieważ znałem dźwięk świszczenia (który teraz uważam za uciekające powietrze) i wróciłem z pytaniami i zdjęciami :)

Nie znalazłem żadnego luźnego ani odłączonego węża afaik. Nie sprawdziłem wszystkiego.

Zdjęcie A
Najpierw mały objazd; gąbka na turbosprężarce ma szczelinę, ale jest mocno zaciśnięta dalej w dół, więc prawdopodobnie nie ma znaczenia. Po prostu przychodzę po potwierdzenie prawdopodobnie oczywistego. Po lewej stronie widać mój regulowany adapter BO bonalume.
Image


Zdjęcie B Wewnątrz obudowy filtra powietrza rura ma to "oznaczenie". Pasuje do zewnętrznej strony, więc zgaduję, że jest w porządku, ale przychodzę po potwierdzenie.
Image


Zdjęcie C Ta sama rura od zewnątrz, obudowa jest całkowicie luźna. Czy to tylko obudowa chroniąca rurę, czy powinna być ciasna? Porusza się w górę i w dół i bez wysiłku się chwieje.
Image


Zdjęcie D Znalazłem tego małego gościa, który wygląda na rozerwany, ale nie wiem, do czego służy ten wąż ani czy jest w innym systemie.
Image

Zdjęcie z oddalenia, aby zlokalizować wąż.
Image
uni

Zdjęcie E A ta opaska zaciskowa wyglądała... domowej roboty?
Image
 

Attachments

#26 ·
Na pierwszy rzut oka żadne z nich nie wyglądają dla mnie źle. Spróbuj spojrzeć na rurę wychodzącą z intercoolera po stronie pasażera. Może być konieczne usunięcie dolnej osłony
 
  • Like
Reactions: banane8
#28 ·
Tak myślę. Niestety, moja niecierpliwość... Chcę, żeby słodkie letnie dziecko było na drodze tak szybko, jak to możliwe.

Byłeś niezwykle pomocny i nie potrafię wyrazić, jak bardzo doceniam, że poświęciłeś na to czas. Będę aktualizować ten wątek wszystkim i wszystkim, co znajdę, aby pomóc ludziom, którzy zobaczą to w przyszłości.
 
#29 ·
Jasne, na pewno. Mam nadzieję usłyszeć, co odkryjesz. Wciąż obstawiam duży wyciek. Wiedząc, że masz standardowe części, najbardziej prawdopodobną usterką jest ten plastikowy zestaw połączeń po stronie pasażera intercoolera. Wyślę ci zdjęcie, jak to wygląda.
 
#30 ·
W tym wątku zobaczysz wiele zdjęć. Ups, zły.
 
  • Like
Reactions: banane8