Fiat 124 Spider Forum banner

Roodtinten

7.2K views 28 replies 12 participants last post by  debram  
#1 ·
Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar het antwoord niet gevonden.
Mijn dochter heeft onlangs een rode Lusso Plus (UK) uit 2017 gekocht en ik heb gezocht naar de kleurcode en kan deze niet vinden op de "B"-stijl, of waar dan ook.
Is er maar 1 tint rood beschikbaar, want ik zou het vreselijk vinden om de verkeerde kleur te kopen?
Ik kijk naar een bekende autoshop in het VK die een "Touch Up"-kit te koop heeft en het is;

Halfords Fiat Pasodoble/Passion Red Scratch & Chip Repair Kit.

Zal dit de juiste kleur zijn?

Bedankt bij voorbaat.

#3 ·
Bedankt voor de link, het toont "Passion Red", maar ik kan niet zien of er nog andere tinten beschikbaar waren (ik neem aan van niet als ik ernaar kijk, maar wil het zeker weten). Toen Emma de auto bij de dealer kocht, stond in de advertentie dat de kleur een speciale optie van £350 was.
Wanneer ik naar de kleuropties van nieuwe auto's heb gekeken, is rood meestal de standaardkleur en is al het andere een extra optie. Dat gezegd hebbende, als je naar de huidige kleuren van Fiat kijkt, is "Mineral Grey" standaard op de 500 en is "Red" een optie van £450.
Ik denk dat mijn beste optie is om mijn lokale Fiat-dealer te bezoeken en hen de kentekenplaatgegevens van Emma te geven, en hopelijk kunnen ze het me vertellen.

#7 ·
<bewerkt> Ik denk dat mijn beste optie is om mijn lokale Fiat-dealer te bezoeken en hen de nummerplaatgegevens van Emma te geven, en hopelijk kunnen ze het me vertellen. <bewerkt>
Als je het bouwblad voor het voertuig (gebaseerd op het VIN) uitvoert, staat op ongeveer de derde pagina onder de sectie genaamd "Optionele uitrusting" de verfkleur vermeld... op naam, niet op verfcode. Maar de naam is alles wat je nodig hebt, samen met die verfcodelijst van Ameridan's blogsite.
Je kunt deze URL proberen om je bouwblad te krijgen. In de URL eindigt het met "VIN=".... voeg gewoon het VIN van het voertuig toe na het "="-teken en druk op enter en het zou het voor je moeten genereren. Ik zeg "zou moeten" omdat ik de link net heb getest om er zeker van te zijn dat hij nog steeds werkt voor mijn Spider, aangezien je in het VK zit, ben ik er niet 100% zeker van of hij voor jouw regio werkt. Probeer het eens. Als het werkt, heb je niet alleen je verfkleur, maar ook de volledige bouwspecificatie voor je voertuig.
https://www.chrysler.com/webselfservice/BuildSheetServlet?vin=

#4 ·
Ik denk dat mijn beste optie is om mijn lokale Fiat-dealer te bezoeken en hen de nummerplaatgegevens van Emma te geven, en hopelijk kunnen ze het me vertellen.
IJs-wit was de standaardkleur voor ons model in het VK. Rood werd geclassificeerd als Special Pastel, maar met een meerprijs van £ 350 was het eigenlijk goedkoper dan alle andere metallic/parelmoer opties.
Hoe dan ook, ik ben er zeker van dat er maar één rood was voor onze auto's, maar volgens de link had het slechts 4 verschillende marketingnamen die varieerden tussen modellen/wereldmarkten. Ik denk dat je veel beter advies krijgt als je de informatie over de verfcode van de link gebruikt, dat heb ik gedaan. Als je naar een Fiat-dealer gaat, kan het heel goed zijn dat je eindigt met een rood uit het Fiat-assortiment dat dezelfde naam heeft, maar in werkelijkheid een andere tint heeft dan die op de Spider in Japan werd gebruikt. Dat is de conclusie die ik uit mijn onderzoek heb getrokken. Hoe dan ook, het zal veel goedkoper zijn dan naar de Fiat-dealer gaan en waarschijnlijk veel minder gedoe.

#21 ·
#10 ·
Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar geen antwoord gevonden.
Mijn dochter heeft onlangs een rode Lusso Plus (UK) uit 2017 gekocht en ik heb gezocht naar de kleurcode, maar kan deze niet vinden op de "B"-stijl of ergens anders.
Is er maar één tint rood beschikbaar, want ik zou het vreselijk vinden om de verkeerde kleur te kopen?
Ik kijk naar een bekende autoshop in het VK die een "Touch Up"-kit te koop heeft en het is;

Halfords Fiat Pasodoble/Passion Red Scratch & Chip Repair Kit.

Zal dit de juiste kleur zijn?

Bedankt op voorhand.
Alle effen rode kleuren zijn hetzelfde rood. Ik heb een A124 in Costa Brava Red 1972....en het is hetzelfde rood als gebruikt op de Fiat Spiders. Ik laat een lokale spuiterij een touch-up flesje maken voor mijn auto's voor ongeveer £7-9. Ik heb er dit jaar een voor de Spider gekregen toen ik een paar steenslagjes opmerkte, gemakkelijk bij te werken met een cocktailprikker, penselen zijn meestal te dik!

#14 ·
Ik heb mijn Classica
nieuw gekocht in het VK en de kleur is "FIAT ROSSO PASSIONE RED", het lijkt veel andere namen en codes te hebben, maar ze zijn allemaal hetzelfde. Ik heb mijn touch-up gekocht voor £ 3,49 van Ebay en de kleur is perfect. Omdat het een effen kleur is, is het heel gemakkelijk aan te brengen
Heeft u toevallig de naam van de eBay-verkoper?
Voor die prijs en op basis van uw aanbeveling moet het de moeite waard zijn.:)

#27 ·
Mazda True Red Match de spiegelkappen, de voorlip en de voorste sleepkap van de euro Abarth en NA Abarth Velano-pakket. Niet de normale carrosseriekleur rood.