Fiat 124 Spider Forum banner

Pytanie dotyczące temperatury.

11K views 28 replies 15 participants last post by  oscarsordo50  
#1 ·
Więc wczoraj jechałem Abarthem w sposób, który nazwałbym bardzo ekonomicznym. Podczas toczenia się na szóstym biegu zauważyłem, że wskaźnik temperatury faktycznie spadł do pierwszego kliknięcia po zgaśnięciu niebieskiego światła. Nigdy nie widziałem, żeby nowoczesny samochód schłodził się podczas jazdy, więc zastanawiałem się tylko, czy ktoś wcześniej to zauważył, czy też powinienem się tym martwić. Sprawdziłem poziom płynu chłodzącego, był idealny, węże były na tyle chłodne, że można było ich dotknąć, i szczerze mówiąc, zwykle jeżdżę samochodem tak, jak powinien być prowadzony, czyli ostro, więc może to być normalna rzecz podczas bardzo oszczędnej jazdy. Wszelkie przemyślenia będą mile widziane, ponieważ natychmiast się zatrzymałem, myśląc, że mam problem i teraz jestem trochę zaniepokojony.
 
#2 ·
Przyjrzałbym się czujnikowi temperatury płynu chłodzącego. Mój samochód jest automatyczny i mogę niezależnie sprawdzać temperaturę skrzyni biegów i silnika za pomocą aplikacji Torque, a różnica temperatur wynosi zazwyczaj około stopnia, co ma sens, ponieważ oba płyny przechodzą przez ten sam wymiennik ciepła. Aby zapaliła się niebieska kontrolka, silnik musiałby spaść poniżej 130 °F, co jest bardzo mało prawdopodobne.
 
#4 ·
Przyjrzałbym się czujnikowi temperatury płynu chłodzącego. Mój samochód jest automatyczny i mogę niezależnie od siebie sprawdzać temperaturę skrzyni biegów i silnika za pomocą aplikacji Torque i zwykle różnią się one o stopień, co ma sens, ponieważ oba płyny przechodzą przez ten sam wymiennik ciepła. Aby zapaliła się niebieska kontrolka, silnik musiałby spaść poniżej 130 °F, co jest bardzo mało prawdopodobne.
O ile wiem, odczyt temperatury płynu ATF w aplikacji Torque nie jest prawdziwy. Istnieje rozszerzony diagnostyczny PID Fiata dla temperatury płynu ATF, który wydaje się być dokładny, ale Torque nie ma dostępu do tego PID.
 
#3 ·
Termostat po prostu otworzył się podczas jazdy. To właśnie robi. Dodaj do tego fakt, że chłodne powietrze wiało przez żebra chłodnicy, a temperatura płynu chłodzącego spadła nieco poniżej normy.

Jeśli miałeś za mało lub za dużo płynu chłodzącego, albo by wykipiał, albo przegrzał się, wybierz.

Nie ma się czym martwić, stary. Lepiej, żeby samochód pracował nieco chłodniej niż nieco goręcej
 
#6 · (Edited)
Też nie mam wiele do zaoferowania, jadę do Rangeley w mojej ciężarówce na łowienie pstrągów potokowych, wędzenie żeberek i piwo przy ognisku. Najlepsze przypuszczenia to "normalne" lub drobna usterka czujnika temperatury/złącza okablowania. Termostat nie powinien się otworzyć, dopóki silnik nie osiągnie pełnej temperatury roboczej, więc może usterka termostatu. Miej to na oku. No cóż, może jednym okiem - trzeba też uważać na drogę! Pozdrawiam, s.
 
#7 ·
Ok, tak, nie do końca udało mi się włączyć niebieskie światło, ale zaznaczyłem ptaszek pod tym, co @Magoffin zamieścił. Mam nadzieję, że wszyscy macie rację co do chłodniejszego powietrza, byłem blisko zatoki i płynąłem? Sprawdziłem wszystko i żadnego wrzenia, żadnych wycieków ani wyskoczonych korków zamrażających. Dzięki Bogu! Dziękuję wszystkim za zapewnienie mnie, że wszystko jest w porządku. Tak jak powinno być przy zaledwie 2300 milach.
 
#9 ·
Pozycja wskaźnika temperatury na zdjęciu zamieszczonym przez @Magoffin jest dokładnie tam, gdzie mój zawsze się znajduje, gdy samochód osiągnie temperaturę, niezależnie od temperatury zewnętrznej. Zgaduję, że to całkiem normalna sytuacja.
U mnie tak samo. Może być mróz lub sto stopni. Kiedy silnik się rozgrzeje, tam zostaje.
 
  • Like
Reactions: 17221
#11 ·
W tej chwili tutaj w AZ, za każdym razem, gdy włączasz pojazd, wskazówka temperatury odchodzi od dolnej linii, zanim jeszcze zostanie uruchomiony. 150F pod maską po południu to NORMALNE. Pasy bezpieczeństwa i monety powodują oparzenia drugiego stopnia, puszki lub butelki z napojami pękną, podobnie jak zapalniczki butanowe, gdy zostaną w środku. Przekonałem się o tym wszystkim na własnej skórze w moje pierwsze lato tutaj w 06.
 
  • Like
Reactions: 56S and 17221
#12 ·
Mój wskaźnik temperatury jest stabilny w tym samym punkcie, który został przedstawiony i odnotowany przez innych. Osiąga tę temperaturę wystarczająco szybko; niebieska lampka ostrzegawcza gaśnie przy 130 F po kilku blokach. Kiedy temperatura otoczenia jest niska, nagrzewnica wnętrza samochodu również szybko się nagrzewa. Niezależnie od tego, czy na autostradzie, czy na ulicach z ruchem stop & go, odczyt OBD II jest stabilny przy 170 F +/- kilka stopni, w zakresie 160 - 190, jestem przyzwyczajony do widzenia termostatów o takich parametrach. Samochód działa dobrze.

Mój drugi czterocylindrowy silnik turbo pracuje konsekwentnie o dwadzieścia stopni cieplej (według danych OBD), a Internet uważa, że to dolna granica optymalnego zakresu. Te 190 F jest reprezentowane na wskaźniku tego samochodu jako środek, bez problemów związanych z chłodzeniem w ciągu osiemnastu lat.

Jeśli to, co jest pokazane, przy 170 F, jest normalne, wolałbym, żeby ta wartość była w środku zakresu wskaźnika. Z punktu widzenia użyteczności, nasza skala wskaźnika mówi mi, że wszystko poniżej 210 byłoby zbyt zimne, aby obciążać silnik (kiedy powinna świecić się niebieska lampka) i że 230 byłoby normalną temperaturą pracy (lub górną granicą normalnego zakresu). Zgadzam się z tym komentarzem i rewizją MX-5.
 
#14 ·
#16 ·
Czytałem jakiś czas temu, że wskaźniki temperatury w samochodach nie są prawdziwymi wskaźnikami. Nie chcą, żeby przeciętni kierowcy martwili się, gdy rzeczywista temperatura rośnie i spada podczas jazdy.

Dawno, dawno temu przyjaciel zniszczył Hondę Civic jadąc w górę i w dół winorośli na północ od Los Angeles. Myślę, że super schłodził silnik po długiej wspinaczce i zjeździe w dół i to było to.
 
#17 · (Edited)
Czytałem jakiś czas temu, że wskaźniki temperatury w samochodach nie są prawdziwymi wskaźnikami. Nie chcą, żeby przeciętni kierowcy martwili się, gdy rzeczywista temperatura wzrasta i spada podczas pracy.

Dawno temu przyjaciel zabił Hondę Civic jadąc w górę i w dół Grapevine na północ od Los Angeles. Myślę, że super schłodził silnik po długiej wspinaczce i zjeżdżaniu w dół i to było to.
Super schłodzony silnik? Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Jedynym powodem istnienia termostatu jest umożliwienie silnikowi nagrzania się na tyle, aby mieć działający ogrzewacz.
 
#21 ·
Czy ktoś miał ten problem....2017 spider abarth, samochód pracuje chłodno przy rozruchu, a następnie po około 6 minutach wskaźnik temperatury osiąga maksymalną wartość, wysoką temperaturę. Kontrolka temperatury silnika miga, ale silnik jest fizycznie chłodny, a wentylator nie jest włączony, nie ma wrzenia. Wyłączyć samochód, uruchomić ponownie, wskaźnik pokazuje chłodno, a następnie ponownie skacze do maksymalnego ustawienia...a silnik ma normalną temperaturę???
 
#24 ·
Z tyłu głowy w pobliżu termostatu. Potrzebujesz lusterka i latarki lub musisz zdjąć plastikową osłonę i metalowy wspornik osłony pod plastikową. Oba wymagają usunięcia, aby uzyskać do niego "dostęp", wciąż jest bardzo trudno się do niego dostać. Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#26 ·
Tylko żeby cię poinformować, jeśli dodasz @ przed którąkolwiek z naszych nazw użytkowników, zostaniemy powiadomieni. Na wypadek gdybyś potrzebował szybszych odpowiedzi. Akurat sprawdziłem strony w poszukiwaniu nowych postów i znalazłem twoje pytania. Daj mi znać, jeśli potrzebujesz jakichś wyjaśnień, żebym mógł ułatwić naprawę. Aha, i to jest ważne: kiedy zdejmujesz plastikową osłonę, natychmiast weź ręcznik plażowy lub coś miękkiego i zakryj dolną krawędź przedniej szyby. Jeśli tylko źle na nią spojrzysz, ryzykujesz jej rozbicie.
 
#28 ·
Jeśli musisz wymienić czujnik, prawdopodobnie samo pozostawienie na nim korka płynu chłodzącego nie wystarczy, po prostu wypchnie płyn chłodzący i powietrze pod ciśnieniem wewnątrz, a pozostawienie korka płynu chłodzącego zapewni, że nie stracisz zbyt dużo płynu chłodzącego. Polecam również zakup narzędzia diagnostycznego, dzięki czemu będziesz mógł obserwować temperatury. Możesz uruchomić samochód z podłączonym narzędziem diagnostycznym i odczytywać bieżące dane oraz porównywać dane z miernika z danymi z narzędzia diagnostycznego. To byłby pierwszy krok, a następnie, jeśli dane będą odbiegać od normy, przejdź do fizycznego sprawdzenia przewodów, złącza i wreszcie wymiany czujnika.