Fiat 124 Spider Forum banner

124 vs. 500 Abarth

13K views 16 replies 12 participants last post by  Joseph124  
#1 ·
Dzisiaj ponownie sprawdziłem 124 u dealera. Niestety, zdecydowanie byłoby to dla mnie ciasne.
Zdaje się, że niektórzy ludzie przeszli z 500 Abarth na 124. Zdaję sobie sprawę, że to różne pojazdy, z różnymi wrażeniami z jazdy, ale jak bardzo różnią się pod względem czynnika zabawy?
:confused:
 
#2 ·
Jeśli chodzi o zabawę, są do siebie bardzo zbliżone. Myślę, że 124 daje więcej frajdy, ponieważ ma o wiele lepsze zawieszenie, a do tego napęd na tylne koła. Jednak jeśli chodzi o dźwięk (w stanie fabrycznym), 500 jest lepszy. 500 jest również o wiele bardziej praktyczny, co oznacza, że możesz mieć więcej zabawy. Jeśli musisz odebrać dużo rzeczy ze sklepu lub zabrać trzecią osobę, 500 może to zrobić, a 124 nie.

Jeśli chodzi o osiągi, w stanie fabrycznym vs fabrycznym, są do siebie bardzo zbliżone na prostej, i chociaż 500 Abarth radzi sobie naprawdę dobrze jak na podrasowane podwozie samochodu ekonomicznego z rozkładem masy 67/33, 124 po prostu ma wyższe limity na zakrętach. Jednak oceniłbym je oba bardzo blisko w kategorii zabawy. Naprawdę uwielbiam oba i nie mogę się zdecydować między nimi. Może dlatego mam oba :)

Greg
 
#5 ·
Jeśli chodzi o zabawę, są do siebie bardzo zbliżone. Myślę, że 124 daje więcej frajdy, ponieważ ma o wiele lepsze zawieszenie, a do tego napęd na tylne koła. Jednak jeśli chodzi o dźwięk (w wersji standardowej), 500 jest lepszy. 500 jest również o wiele bardziej praktyczny, co oznacza, że możesz mieć więcej zabawy. Jeśli musisz odebrać dużo rzeczy ze sklepu lub zabrać trzecią osobę, 500 może to zrobić, a 124 nie.

Jeśli chodzi o osiągi, w wersji standardowej są do siebie bardzo zbliżone na prostej, i chociaż 500 Abarth radzi sobie naprawdę dobrze jak na podrasowane podwozie samochodu ekonomicznego z rozkładem masy 67/33, 124 po prostu ma wyższe limity w zakrętach. Jednak oceniłbym je oba bardzo blisko w kategorii zabawy. Naprawdę uwielbiam oba i nie mogę wybrać między nimi. Może dlatego mam oba :)

Greg
W 100% zgadzam się z Gregiem. Uwielbiam oba samochody. Czasami czuję, że mogę jeździć moim Abarthem 500 szybciej po prostu dlatego, że czuję się z nim bardziej komfortowo. Spider jest lepszym samochodem i ma znacznie lepsze prowadzenie, ale będzie wymagał więcej umiejętności (czytaj RWD) aby jechać szybko. Powiedziawszy to, nie ma nic lepszego niż driftowanie lekkim samochodem o dość niskiej mocy w zakręcie i doświadczanie neutralnego prowadzenia, jakie ma Spider. Czysta zabawa.

Tak więc tak, różne narzędzia, różne zadania. Oba są fajne.
 
  • Like
Reactions: Greg and PDX.124
#3 ·
Oba są bardzo fajne i nie mogę powiedzieć, żebym bawił się lepiej w moim 124 niż w moim 500. Oba wywołają uśmiech na twojej twarzy.
 
#4 ·
Nie posiadam jeszcze 124. Posiadam jednak Abarth C plus Audi TT roadster. Mogę powiedzieć, że C to świetna zabawa, a do tego dostajesz dodatkową funkcję składanego dachu, więcej miejsca, mniejszą inwestycję (aż do ugryzienia przez błąd modyfikacji). Ogólnie rzecz biorąc, najlepsza oferta w hot hatchu lub C, jaką możesz w tej chwili dostać. Biorąc to wszystko pod uwagę, każdy prawdziwy roadster da WIĘCEJ uśmiechów/milę, jeśli rzeczywiście lubisz ten typ samochodu. Posiadałem co najmniej jeden roadster przez całe dorosłe życie, w tym MG, TR, Jaguary, Miaty, Audi i nie ma zamiennika w kategorii 4-osobowej. Ale w wieku 68 lat stwierdzam, że wsiadanie/wysiadanie i komfort podczas jazdy MOGĄ być większym czynnikiem przyjemności niż zabawy...
 
#6 ·
Miałem okazję jeździć Abarthem 500 w szkole Bondurant i bardzo mi się podobało. Gdybym chciał hot hatcha, to byłby mój wybór. 124 jest o wiele lepszy na torze i ma o wiele większy potencjał. I jest taki ładny. . . To więc porównanie jabłek do pomarańczy. Z poważaniem Pete
 
#7 ·
Dzisiaj ponownie sprawdziłem 124 u dealera. Niestety, zdecydowanie byłoby to dla mnie ciasne.
Zdaje się, że niektórzy ludzie przeszli z 500 Abarth na 124. Zdaję sobie sprawę, że to różne pojazdy, z różnymi wrażeniami z jazdy, ale jak bardzo różnią się pod względem czynnika zabawy?

:confused:
Ciasny dla wzrostu czy szerokości?? Mam 1,95 m wzrostu i chociaż na początku czułem się jak w ścisku, przyzwyczaiłem się do tego po drugiej przejażdżce. Teraz przesuwam fotel DO PRZODU podczas jazdy innymi samochodami!
 
#9 · (Edited)
500 Abarth to niezwykły mały gokart, biorąc pod uwagę jego korzenie jako taniego samochodu ekonomicznego. Wszechstronny, dużo zabawy, łatwy w obsłudze. Model C był jeszcze przyjemniejszy, ponieważ daje poczucie 3/4 kabrioletu, zwłaszcza że dach można przesuwać przy umiarkowanych prędkościach bez zatrzymywania się.

Jak powiedział Greg, pomimo napędu na przednie koła i rozkładu masy, 500C Abarth to radość na bocznych drogach i dobrze komunikuje się z kierowcą. Możesz szybko znaleźć i wykorzystać jego ograniczenia w zakresie kierowania i prowadzenia bez większego dramatu. Bardzo łatwo jest kontrolować zarówno podsterowność, jak i nadsterowność za pomocą odrobiny gazu. Przy wyższych prędkościach krótki rozstaw osi i wysoka postawa powodowały pewną podatność na silny wiatr boczny lub nierówne powierzchnie autostrad, ale nic poważnego.

Ostatecznie brakowało mi napędu na tylne koła i prawdziwego dachu kabrioletu. 124 również mnie przekonał lepszą jakością wykonania i materiałami we wnętrzu. (Zakochałem się również w niskiej technologii, bez ekranu dotykowego, podstawowym wnętrzu Classica)

Co ciekawe, uważam, że 500-tki są lepiej skonfigurowane przy dostawie. Kierownica i geometria mojego 124 były nieco niejasne z fabryki. Naprawdę wyostrzyło się dzięki dobrej geometrii i regulacji kąta pochylenia (na szczęście to część podwozia Mazdy)

Czy próbowałeś wielu poziomów wyposażenia? Fotele 124 wydają się niezwykle różne w każdym wykończeniu, pomimo tego, że mają tę samą podstawową strukturę. Ponieważ same samochody są praktycznie identyczne (z wyjątkiem LSD), jest to dość tanie i łatwe, aby wzmocnić Lusso lub Classica, jeśli okaże się, że lepiej pasują.
 
#10 ·
Więc zabrałem mojego Ruby'ego, mojego A5oo, na przejażdżkę w niedzielę, po raz pierwszy od ponad 4 tygodni, odkąd ten "inny" Abarth pojawił się w domu (wiesz, że nigdy nie powinieneś zaniedbywać tych Włochów - są skłonni do wpadania w furię!!) i............

Muszę powiedzieć .....kurde, przypomniało mi to, jak bardzo uwielbiam moje A5oo - uważam, że jest o wiele bardziej zadziorna niż 124. (kod dla 124 naprawdę wymaga trochę pracy). OK, mój 124 jest w standardzie i ma dopiero 400 km na liczniku. Ale na dzień dzisiejszy 124 szybciej traci oddech w porównaniu do mojego A5oo. Mój Ruby jest lekko stuningowany - ma bardziej swobodny wydech i łagodny tuning - celowo dostrojony do jazdy, a nie tylko do mocy maksymalnej. Nie jestem w 100% pewien, ale zaryzykowałbym stwierdzenie, że ma około 170 KM, może. Pamiętaj, że mój to model Euro.

I kilka innych rzeczy, które uznałem za zaskakujące. Uważam, że czucie kierownicy jest lepsze w A5oo - uważam, że 124 jest zbyt lekki i szczerze mówiąc, trochę rozczarowujący jak na samochód z napędem na tylne koła. To prawdopodobnie dlatego, że 500 jest cięższy niż rzeczywiste odczucie, ale mimo wszystko!! I uważam również, że zmiana biegów w A5oo jest „bardziej energiczna” - co trochę mnie rozczarowuje po latach, a nawet dziesięcioleciach czytania niezliczonych recenzentów samochodowych, którzy zachwycają się wzniosłą naturą skrzyń biegów MX5

Ta jazda przekonała mnie, że CiCi potrzebuje trochę pracy, ale poczekam z przejechaniem kilku kilometrów pod maską, żeby zobaczyć, czy wszystko jest w porządku, zanim przejdę do jakichkolwiek modyfikacji. Nic ekstremalnego - prawdopodobnie ograniczone do wydechu, dolotu i tuningu. (wskazówka ……..czekam na 200-komórkową rurę spustową!!)

Mówiąc to wszystko, wyobrażam sobie, że w ekstremalnych warunkach A124 poradzi sobie lepiej niż A5oo - rzecz w tym, że rzadko jeżdżę w ten sposób.
 
#16 ·
Uważam, że czucie kierownicy jest lepsze w A5oo – uważam, że 124 jest za lekkie i szczerze mówiąc, trochę rozczarowujące jak na samochód z napędem na tylne koła.
Na początkowe zalecenie Grega z Eurocompulsion, zdecydowanie zachęcam właścicieli 124 do regulacji kąta pochylenia koła (niech Bóg błogosławi Mazdę za to, że platforma MX5 jest w pełni regulowana).

Przesiadając się z A500, byłem naprawdę rozczarowany kierowaniem i prowadzeniem mojego 124... nigdy nie miałem pojęcia, co robią przednie koła ani dokąd zmierza ciężar samochodu. Pomiędzy bardzo lekkimi (20 mm) sprężynami obniżającymi i dodatkowym kątem pochylenia przedniego koła, 124 jest całkowicie odmieniony - o wiele bardziej wciągający i komunikatywny... nawet lepszy niż A500, nie chcę tego mówić. :)
 
#11 ·
Miałem A500 i A500C, oba lekko stuningowane (podobnie jak mój obecny F124). 500 i 124 zupełnie inaczej się prowadzi, podobne jest tylko oddawanie mocy. Od czasu do czasu jeżdżę do Luksemburga z Londynu (około 7 godzin od drzwi do drzwi), a 124 jest zdecydowanie bardziej relaksujący i znacznie bardziej komfortowy w zawieszeniu niż 500. Możesz cieszyć się jazdą 124 nawet podczas jazdy ze stałą prędkością, czego tak naprawdę nie możesz zrobić w 500. Ale jeśli masz na to ochotę, A500 daje ogromną frajdę z jazdy na pełnym gazie, aby cieszyć się 124 w ten sam sposób, wymagałoby to umiejętności, których nie posiadam. Jeśli nie odbywasz bardzo długich podróży, a drogi w Twojej okolicy są stosunkowo gładkie, nie zawaham się polecić A500C (nie ma żadnych realnych wad w porównaniu z hatchbackiem poza dostępem do przestrzeni bagażowej).
 
#13 ·
Wiem, że na tym forum jest wielu miłośników Fiata i nie chcę nikogo urazić, ale gdyby nie 124, nie brałbym ich pod uwagę. Jest zbyt wiele innych, lepszych wyborów niż 500, chyba że naprawdę kochasz jego wygląd.
 
#14 ·
Wiem, że na tym forum jest wielu miłośników Fiata i nie chcę nikogo urazić, ale gdyby nie 124, nie brałbym ich pod uwagę. Jest zbyt wiele innych, lepszych opcji niż 500, chyba że naprawdę kochasz jego wygląd.
Jaki samochód o osiągach jest lepszy z sugerowaną ceną detaliczną poniżej 20 tys. dolarów? Dodaj około 2 tys. dolarów na ulepszenia, a przewyższa osiągami większość samochodów o osiągach poniżej 30 tys. dolarów. Myślę, że nawet obiektywnie jest to całkiem dobry samochód i świetna okazja.

Greg