Fiat 124 Spider Forum banner
21 - 40 of 84 Posts
Ik denk dat ik hetzelfde neem als jij, Arthur. Is het onderhoudsvrij of moet je het bijvullen?
Onderhoudsvrij, van
De volgende dag bezorgd en een goede prijs.

De Bosch paste zonder sierlijst, maar ik heb het rare gegolfde plastic ding weggegooid.

• Like
Reactions: MichaelH
De OEM-accu in mijn NA '17 Abarth was een Panasonic EFB groep 35. Ik heb deze vijf jaar later vervangen door een groep 35 AGM-eenheid. Hij paste perfect, maar ik had problemen met het vasthouden van de lading (en ja, hij stond op een AGM-specifieke druppellader). Ik heb een groep 35 OEM standaard loodzuur Mopar-accu geplaatst die ik voor een redelijke prijs heb gekregen. Sindsdien is alles in orde. Het belangrijkste verschil was dat de Panasonic-accu verwijderbare celvuldopjes had, zodat het waterpeil indien nodig kon worden aangevuld. De nieuwe Mopar is een verzegeld type.

• Like
Reactions: Planemo
Ik herinner me dat de OEM-accu in verschillende Mazda-voertuigen wordt gebruikt en gemakkelijk verkrijgbaar is bij Mazda.

UK Batterijen

Type 027 - Allemaal dezelfde hoogte en breedte - Sommige zijn 242 mm lang en sommige zijn 246 mm lang.
Raar, alle 11 aanbiedingen van Tayna's 027-serie hebben identieke afmetingen van 242L x 175B x 190H. Natuurlijk weet ik niet of ze in werkelijkheid identiek zijn!

Tayna-reeks - zie tabbladen linksboven om standaard/EFB/AGM te selecteren

Ik denk dat ik voor de Bosch S4 E05 EFB ga, dezelfde als @RichH. Het is ongeveer de duurste, maar met 640CCA en gebouwd voor de slijtage van start/stop is het ook een van de sterkste die er zijn. Ik heb in het verleden ook veel Bosch gehad en ze waren allemaal uitstekend. Heb ook al meerdere keren bij Tayna besteld zonder problemen, dus ik zal hun vaste klant zijn. £111,87 geleverd is goed genoeg voor mij :)

Hoewel de Exide-optie met dezelfde specificaties als de E05 voor £82,52 die @Arthur gebruikte, erg verleidelijk is! Hmmm

De OEM-accu in mijn NA '17 Abarth was een Panasonic EFB groep 35. Ik heb deze vijf jaar later vervangen door een groep 35 AGM-eenheid. Hij paste perfect, maar ik had problemen met het vasthouden van de lading (en ja, hij stond op een AGM-specifieke druppellader). Ik heb een groep 35 OEM standaard loodzuur Mopar-accu geplaatst die ik voor een goede prijs heb gekregen. Sindsdien is alles in orde. Het belangrijkste verschil was dat de Panasonic-accu verwijderbare celvuldopjes had, zodat het waterpeil indien nodig kon worden bijgevuld. De nieuwe Mopar is een verzegeld type.
Ja, hoewel we geen start/stop hebben, vermoed ik dat onze elektrische/laadsystemen zijn ontworpen voor EFB-accu's in plaats van AGM. Ik denk dat het kiezen voor een EFB-vervanging waarschijnlijk een veiligere optie is en waarschijnlijk probleemlozer.

Sinds augustus 2023 in de auto. Werkt prima. De jumpstart op afstand is ongelooflijk handig als de auto maandenlang stilstaat. Het is ook vrij prijzig.

• Haha
Reactions: RichH
De standaardbatterij is een Mazda groep 35 start/stop-batterij. Het is eigenlijk een vrij hoogwaardige batterij en ik zal er alles aan doen om een vergelijkbare batterij te vinden wanneer het tijd is om de mijne te vervangen. Ik gebruik die batterij nu al 7 jaar.

Alle batterijen verliezen uiteindelijk water, daar valt niet aan te ontkomen. Zelfs mijn AGM-batterijen zijn water verloren. Voor mij betekent "onderhoudsvrij" niet-onderhoudbaar en vroegtijdige vervanging. De OE-batterij heeft 7 individuele schroefdoppen, één voor elke cel, en ik vul hem aan het begin van elk seizoen bij met gedestilleerd water. Mijn batterij test na 7 jaar nog steeds op 90% capaciteit met een professionele batterijtester.

Ik heb een AGM-batterij in de Tacoma en ik moest de doppen bewerken om ze eraf te krijgen om water bij te vullen, en die batterij was goed op weg om uit te drogen op basis van daadwerkelijke gewichtsmetingen in vergelijking met toen hij nieuw was.

21 - 40 of 84 Posts