Fiat 124 Spider Forum banner
21 - 40 of 63 Posts
Zwykle byłbym taki sam. Ale bez opony i spódnicy zrobiłem to w mniej niż godzinę od początku do końca. I uwierz mi, jestem tak daleko od mechanika, jak to tylko możliwe. Następnie zawór przełączający.....
 
Discussion starter · #22 ·
Rezygnacja z instalacji PREX1 i zapłacenie 100 $ lokalnemu warsztatowi samochodowemu za zainstalowanie wszystkiego, staranne przymocowanie przewodów opaskami zaciskowymi i zamontowanie ChipBox było najlepszym wydanym przeze mnie pieniądzem. Próba zrobienia tego samemu doprowadziła mnie do wściekłości, której nie da się zmierzyć w kategoriach pieniężnych.
:ROFLMAO:
 
Rezygnacja z instalacji PREX1 i zapłacenie 100 dolarów lokalnemu warsztatowi samochodowemu za zainstalowanie wszystkiego, staranne przymocowanie przewodów opaskami zaciskowymi i zamontowanie ChipBoxu było najlepszym wydatkiem, jaki poniosłem. Próba zrobienia tego samemu doprowadziła mnie do wściekłości, której nie da się zmierzyć w kategoriach pieniężnych.
Czasami po prostu lepiej/łatwiej jest "zapłacić człowiekowi" i mieć to zrobione i po wszystkim. Za 100 dolarów nie warto się denerwować!! Tak się czuję malując swój dom!!
 
Czy jest jakiś powód, aby wydać więcej na Chipbox Connect, wersję Bluetooth? A może to raczej kwestia ustawienia i zapomnienia?
 
Świetna recenzja! Pytanie jednak, ponieważ uczę się o samochodach i mocy (świat, którego wcześniej nie brałem pod uwagę) -

Powiedziałem wczoraj wieczorem mojej żonie, że niekoniecznie chcę jechać szybciej (historia mandatów za przekroczenie prędkości), po prostu chcę być szybki...szybszy. Czy wygląda na to, że ChipBox jest dla mnie opcją?

Mam 2107 Automatic Lusso (14 tys. mil), bez żadnych innych modyfikacji.

Dzięki za Twoje spostrzeżenia!
 
Świetna recenzja, na pewno!

Czy jest jakiś powód, aby wydać więcej na Chipbox Connect, wersję Bluetooth? A może to raczej kwestia ustawienia i zapomnienia?
Wersja Bluetooth jest świetna do łączenia się z aplikacją i można ją łatwo włączać lub wyłączać lub dostosowywać ustawienia w locie. Osobiście, jeśli nie planujesz się tym bawić po zainstalowaniu, wersja bez Bluetooth jest świetna i możesz zaoszczędzić trochę $$.
 
Wersja Bluetooth jest świetna do łączenia się z aplikacją i można ją włączać lub wyłączać albo regulować ustawienia w locie. Osobiście, jeśli nie planujesz się tym bawić po zainstalowaniu, wersja bez Bluetooth jest świetna i możesz zaoszczędzić trochę $$.
Dzięki!

To "jeśli" to wielkie pytanie... Nie jestem pewien, jak ludzie odkrywają, że lubią używać Chipboxa. Ale prawdopodobnie nie jestem typem osoby, która bardzo by się tym bawiła po zainstalowaniu. Planuję sparować to również ze wzmacniaczem przepustnicy, więc może jeśli dostanę to w wersji Bluetooth i standardowym Chipboxie, to będzie cała możliwość majsterkowania, której potrzebuję.

"Szybciej do szybszego" - myślę, że to też ja! :LOL:
 
Discussion starter · #28 ·
Świetna recenzja! Pytanie jednak, ponieważ uczę się o samochodach i mocy (świat, którego wcześniej nie brałem pod uwagę) -

Powiedziałem wczoraj wieczorem mojej żonie, że niekoniecznie chcę jechać szybciej (historia mandatów za przekroczenie prędkości), po prostu chcę być szybki...szybszy. Czy ChipBox wydaje się być dla tego opcją?
Z pewnością szybciej doprowadzi Cię do ograniczenia prędkości. To zależy od Ciebie, o ile chcesz jechać szybciej :D
 
Discussion starter · #29 ·
Is there any reason to spend more for the Chipbox Connect, the Bluetooth version? Or is this more a set-and-forget thing?
Przeważnie ustaw i zapomnij, ale jednym z powodów, dla których chciałbym zmienić ustawienia, jest podróż do miejsca, gdzie benzyna ma niższą liczbę oktanową. Kiedy byłem w NM, mogłem znaleźć tylko 89 oktanów... Włożyłem wtyczkę obejściową, aby wyłączyć Chipbox jako środek ostrożności. Gdybym miał wersję Bluetooth, mógłbym po prostu obniżyć ją za pomocą aplikacji.
 
Zdecydowanie szybciej osiągniesz limit prędkości. To zależy od ciebie, o ile chcesz go przekroczyć :D
Czytałem opis na stronie AutoRicambi i wspomniano tam o przekierowaniu na "inspekcje". Czy odnoszą się do corocznej państwowej kontroli emisji spalin? A jeśli tak, to co sprawia, że jej nie przechodzi?

Dzięki!
 
Discussion starter · #31 ·
Nie wiem... Myślę, że niektóre stany zakazują takich urządzeń, ale w Teksasie to nie problem.

Złącze obejściowe jest zdecydowanie przydatne, jeśli Twój samochód ma problem. Eliminuje ChipBox podczas rozwiązywania problemów...
 
Zazwyczaj ustaw i zapomnij, ale jednym z powodów, dla których chciałbym zmienić ustawienia, jest podróżowanie w miejsce, gdzie benzyna ma niższą liczbę oktanową. Kiedy byłem w NM, mogłem znaleźć tylko 89 oktanów... Włożyłem wtyczkę obejściową, aby wyłączyć Chipbox jako środek ostrożności. Gdybym miał wersję bluetooth, mógłbym po prostu obniżyć ją za pomocą aplikacji.
Czy w takim razie nie ma możliwości ręcznej regulacji?
 
Czytałem opis na stronie AutoRicambi i wspomniano tam o przekierowaniu dla "inspekcji". Czy odnoszą się do corocznej państwowej kontroli emisji spalin? A jeśli tak, to co sprawia, że nie przechodzi?

Dzięki!
Urządzenie można pominąć podczas wizyt u dealera i rozwiązywania problemów, jeśli to konieczne. Czasami dobrze jest wykluczyć jedną rzecz, łatwo ją usuwając podczas serwisowania i rozwiązywania problemów. O ile wiem, nie powinno być żadnych kontroli rządowych, które miałyby problem z tym urządzeniem, ponieważ jest ono legalne pod względem emisji we wszystkich 50 stanach.
 
Urządzenie można pominąć podczas wizyt w serwisie i rozwiązywania problemów, jeśli to konieczne. Czasami dobrze jest wykluczyć jedną rzecz, łatwo ją usuwając podczas serwisowania i rozwiązywania problemów. O ile wiem, nie powinno być żadnych kontroli rządowych, które miałyby problem z tym urządzeniem, ponieważ jest ono legalne pod względem emisji we wszystkich 50 stanach.
Dzięki Brett67, bardzo doceniam wgląd i wiedzę wszystkich. Tak wiele uczę się na tym forum!
 
Urządzenie można pominąć podczas wizyt w serwisie i rozwiązywania problemów, jeśli zajdzie taka potrzeba. Czasami dobrze jest wykluczyć jedną rzecz, łatwo ją usuwając podczas serwisowania i rozwiązywania problemów. O ile wiem, nie powinno być żadnych kontroli rządowych, które miałyby problem z tym urządzeniem, ponieważ jest ono legalne pod względem emisji we wszystkich 50 stanach.
Zatem, kiedy patrzę na dane, czy dobrze rozumiem, że ChipBox zapewnia największy "wzrost" po tym, jak samochód jedzie 40 mil na godzinę? Pytam, ponieważ szukam czegoś, co wypełniłoby tę lukę między początkowym przyspieszeniem a momentem, w którym włącza się turbosprężarka.

Powiedziałem w innym wątku (lub wcześniej w tym), że moim głównym celem tak naprawdę nie jest jechać szybciej, tylko po prostu stać się szybkim... szybciej. 😎
 
Więc, kiedy patrzę na dane, czy dobrze rozumiem, że ChipBox zapewnia największy "wzrost" po tym, jak samochód jedzie 40 mil na godzinę? Pytam, ponieważ szukam czegoś, co wypełniłoby tę lukę między początkowym przyspieszeniem a momentem, w którym włącza się turbosprężarka.

Powiedziałem w innym wątku (lub wcześniej w tym), że moim głównym celem tak naprawdę nie jest jechać szybciej, tylko dotrzeć do szybkiego... szybciej. 😎
Tutaj znajduje się wykres z hamowni: https://www.teamdi.com/product/seletron-chipbox/ (Jest to wersja dla Wielkiej Brytanii, ale przypuszczam, że efekt jest podobny dla silników amerykańskich.) Jeśli dobrze czytam, pokazuje, że silnik wytwarza maksymalny moment obrotowy przy tych samych obrotach z lub bez Chipboxa. Jednak cała krzywa jest wyższa z Chipboxem, więc więcej momentu obrotowego powinno pojawić się od razu. Albo pomyśl o tym w ten sposób: maksymalny moment obrotowy, który uzyskujesz z silnika bez Chipboxa, pojawiłby się o kilkaset obrotów na minutę wcześniej z Chipboxem (a moment obrotowy nadal by rósł po tym). (Czy Twój samochód będzie działał tak samo jak na tym wykresie z hamowni? Nie. Ale wykres z hamowni może pomóc Ci zwizualizować, jak te urządzenia wpływają na dostarczanie momentu obrotowego.) Myślę też, że przyspieszenie reakcji przepustnicy - powiedzmy, za pomocą Pedal Boostera - doprowadziłoby silnik do wyższych obrotów w krótszym czasie, a tym samym do maksymalnego momentu obrotowego w krótszym czasie. Moment obrotowy to rzecz, która wciska Cię w fotel, więc im szybciej, tym lepiej!

Też jestem tu nowy, więc jeśli podaję błędne informacje, mam nadzieję, że ktoś mnie poprawi!

Jeszcze jedna rzecz. Niedawno zmodernizowałem wydech do systemu o wyższym przepływie (cat-back) i wydaje mi się - bardzo subiektywnie, bardzo nienaukowo - że spełnia on obietnicę większego momentu obrotowego przy tych samych obrotach (podnosząc krzywą). Wiem, że tuning, nawet tuning typu piggyback, da więcej mocy za dolara niż wydech, ale wydawało mi się sensowne, aby ułatwić silnikowi pracę, zanim powiem silnikowi, żeby pracował ciężej.
 
Mam Chipbox, dla którego planuję uzyskać dane z hamowni, gdy tylko znajdę chętny obiekt testowy lokalnie. Chcę bezpośrednio porównać mojego Tork Tuned Spider z Chipbox Spider. Moja teoria jest taka, że Chipbox to 80% ulepszenia za połowę ceny (prawie).
 
  • Like
Reactions: AnneNC
Mam Chipbox, dla którego planuję uzyskać dane z hamowni, jak tylko znajdę chętny obiekt testowy lokalnie. Chcę bezpośrednio porównać mojego Tork Tuned Spider z Chipbox Spider. Moja teoria jest taka, że Chipbox to 80% poprawy za połowę ceny (prawie).
Czy mógłbyś mi powiedzieć, jaka jest różnica między ChipBox a czymś takim jak instalacja GoodWin High Flow midpipe i podwójnego wydechu (lub jakiejkolwiek innej podobnej marki)? Czy działają niezależnie, czy warto zainstalować oba? A może zwykle instaluje się jedno lub drugie?

Nie zamierzam jeździć po torze wyścigowym ani niczym podobnym. Mój Lusso z 2017 roku to codzienny kierowca. Jestem zaintrygowany szybszym osiąganiem prędkości i do pewnego stopnia posiadaniem tego głośnego pomruku roadstera.

Dzięki za Twoje spostrzeżenia!
 
21 - 40 of 63 Posts