A) Ik gebruik, en heb al meerdere jaren gebruikt op verschillende voertuigen, een AEM High Flow High Performance Dry Filter. Ik ben altijd erg blij geweest met deze filters. Gemakkelijk schoon te maken en doen uitstekend hun werk bij het filteren en zijn gemakkelijk schoon te maken. Opmerking: K&N bezit nu de overgrote meerderheid van de aftermarket luchtfilterbedrijven.
B) Gebruik nooit een geolied filter! De reden hiervoor is dat, hoewel ze misschien in orde zijn zoals ze nieuw zijn, wat betekent dat ze misschien niet over-geolied zijn, als je hem ooit schoonmaakt en opnieuw oliet, je een uitstekende kans hebt om hem over-te-olien en dus de massaluchtsensor van je auto te verpesten en te doden. Je krijgt een CEL, code of codes en geeft extra $$$ uit.
C) Jaren geleden, toen ik overwoog een cold air intake te kopen voor een van mijn vrachtwagens, vond ik 2 of 3 artikelen die betrekking hadden op het feit dat als je de inlaat van je voertuig wilt verbeteren, je een goed filter moet kopen, maar de OE airbox zelf met rust moet laten, aangezien de meeste OE airboxes van voertuigen hun werk beter doen dan alles wat je aftermarket kunt kopen.