Fiat 124 Spider Forum banner

Is er een uitlaatsysteem dat het klassieke Ferrari-geluid nabootst?

12K views 31 replies 15 participants last post by  SteveP.  
#1 ·
Ik heb een 2018 Abarth Spider met de standaard uitlaat. Ik wil het uitlaatsysteem upgraden. Ik weet dat deze auto niet in de buurt komt van een Ferrari, maar ik wil het systeem installeren dat het dichtst in de buurt komt van het klassieke Ferrari-geluid. Ik geef de voorkeur aan het Ferrari-geluid boven een Viper, en voor jullie motorrijders de voorkeur aan het Ducati-geluid boven een Harley. Dus, Record Monza? Magnaflow? Iets anders? Of, origineel houden?

#2 ·
Geen kans. Ferrari reed met een V12 of V8 met een relatief hoog toerental, dus dat geluid kan niet worden nagebootst door een inline 4 met slechts een toerental van 6.500 tpm. Dat gezegd hebbende, de Record Monza-uitlaat is een mooie verbetering en er zijn verschillende aftermarket-uitlaten die u zou moeten bekijken. Zoek op deze site naar de threads die ze bespreken. Gewoon mijn $.02. Succes.

• Like
Reactions: TX_Bandit
#3 ·
Ja, ik weet dat deze auto nooit zal klinken als een 330 GTC. Het zou onmogelijk zijn gezien de redenen die u noemde. Ik ben gewoon op zoek naar wat zo dicht mogelijk in de buurt komt van dat klassieke geluid. Bedankt voor de suggesties, en ik verwelkom alle suggesties en meningen hierover die ik kan krijgen!

#4 ·
Uit persoonlijke ervaring - Monza heeft een geweldig metalig/sportachtig geluid. Echt een mooi geluid. Maar in de zoektocht naar vermogen heb ik het verwisseld voor een Good-win racing set van cross, mid en uitlaat (resonated) en het klinkt mooi en diep, maar niet zo cool als Monza (maar geeft meer koppel), vandaag heb ik een sportkat geïnstalleerd en oh my... Ik hou van het nieuwe geluid... Niet Monza, maar net zo cool, anders, mooie rollende rommelnoten. Ik zou zeggen dat het een beetje klinkt als Subaru ☺
Ik denk dat ik catless geweldig zou vinden, maar ik was niet zeker over de geur..

Dus kortom Monza zal goedkoper zijn, complete Good win set met sportkat duur alternatief met extra vermogen indien afgesteld

#5 ·
Ik ben het ermee eens dat je het niet als een Ferrari kunt laten klinken, maar de Record Monza klinkt wel goed.

Voor het ultieme kun je de Record Monza op de achterkant van de GWR (de originele roadster GWR) en de downpipe zetten, wat ik heb gedaan - het beste van beide werelden 😁

Of misschien de Record Monza en de nieuwe EC cross pipe toevoegen voor een eenvoudigere installatie en meer vermogen?

#29 ·
Ik ben het ermee eens dat je het niet als een Ferrari kunt laten klinken, maar de Record Monza klinkt wel goed.

Voor het ultieme kun je de Record Monza op de achterkant van de GWR (de originele roadster GWR) en downpipe zetten, wat ik heb gedaan - het beste van beide werelden 😁

Of misschien de Record Monza en de nieuwe EC cross pipe toevoegen voor een eenvoudigere installatie en meer vermogen?
Ik heb de laatste combinatie gedaan en ben er dol op!

#6 ·
Als je ervoor kiest om de Record Monza-route te volgen, weet dan dat ze op dit moment niet nieuw verkrijgbaar zijn, tenzij je een dealer kunt vinden die er toevallig een op voorraad heeft. Je kunt echter geluk hebben met het kopen van gebruikte leased spiders op of in de buurt van het retourpunt en ik verwacht dat die eigenaren de RM zouden verwijderen en de auto zouden terugbrengen met de standaard uitlaat. Zo heb ik de mijne gevonden. Het stond op Facebook classifieds.

#7 ·
Hallo....."James Watt" en stoom is waar mijn enthousiasme begint met de "Otto"-cyclus, dan "Gasturbines", Superchargers, Twin Turbo's en "Good-Win" uitlaatsystemen........dus wat ik ga voorstellen maakt me misselijk........"Ik hoor"..."ze" hebben nu een uitlaatsysteemgeluid uitgevonden dat past bij je nieuwe "Melkkar" elektrische voertuig, omdat de mensen die in deze dingen investeren wat lawaai willen in plaats van punten voor hoeveel voetgangers ze kunnen omverrijden voordat iemand ze opmerkt! Misschien.......Hoe dit apparaat ook wordt gepresenteerd, je zou er een kunnen kopen, het kunnen afstemmen op "Ferrari"-geluid en plug & play kunnen gebruiken...............Totdat je tot bezinning komt en je Good-Win System One koopt. Proost
ron

• Like
Reactions: pikeman
#8 ·
De Ferrari-motor of uitlaat is muziek in de oren. Ik kan het van ver horen als $$$$$$ound mijn kant op komt. Het zal alle glamour hebben die mijn uitlaat heeft als ze dicht bij mijn spider zijn. Dus focus op een goede uitlaat voor de spider die je oren zal plezieren. Neem de 500 Abarth en de 124 Abarth, dezelfde motor maar niet dezelfde uitlaat. Ik vind het geluid van de 500 Abarth te metaalachtig en bovendien is de lengte van de uitlaat van de motor tot de achterkant van de auto niet dezelfde lengte. Daarom heb je verschillende lengtes van trompetten en geven ze verschillende geluiden. Maar ik kwam dicht bij de claxons. LOL Conclusie: ga naar YouTube en kies een uitlaat die je oren zal plezieren.

#13 ·
Hoi Greg, Heb je een bepaald merk cross pipe in gedachten? Past de Good-win cross pipe zonder de rest van hun systeem?
Voor zover ik weet, zal alleen de EC crosspipe verbinding maken met de standaard midpipe. We hebben het niet getest op een automatische auto.

Ik denk ook niet dat een aftermarket midpipe verbinding zal maken met de Record Monza, en zo ja, dan zou het een overgang van 2,5 naar 2,0 inch hebben, wat niet erg goed zou werken.

Greg

#15 ·
Ik heb de GWR roadster aangesloten op de Record Monza. Zoals Greg zegt, moet het van 2,5 naar 2 inch gaan. Er is geen adapter nodig, het is niet mooi maar het werkt wel, lekt niet en klinkt geweldig.

Dat gaat de flow beïnvloeden, maar als je er blij mee bent vanwege andere factoren, zoals geluid, dan is het prima.

Greg

#16 ·
Greg, het lijkt erop dat je me een crossover-pijp hebt verkocht zodra er een beschikbaar is voor een automatische transmissie. Omdat degenen die je hebt gemaakt zo snel uitverkocht waren, ben ik er zeker van dat er een markt is voor meer. Ik zal de Eurocompulsion-website in de gaten houden en daar al een bericht naartoe hebben gestuurd. In de tussentijd zal ik zoeken naar een Record Monza - de tijd kan aan mijn kant staan, aangezien ik in Maine woon en de auto helaas voor de winter heb stilgezet vanwege de corrosieve chemicaliën die hier op de wegen worden gebruikt.

#17 ·
Greg, het lijkt erop dat je een crossover-pijp aan mij hebt verkocht zodra er een beschikbaar is voor een automatische transmissie. Omdat degenen die je hebt gemaakt zo snel uitverkocht waren, ben ik er zeker van dat er een markt voor meer is. Ik zal de Eurocompulsion-website in de gaten houden en daar al een bericht naartoe hebben gestuurd. In de tussentijd zal ik zoeken naar een Record Monza - de tijd kan aan mijn kant staan, aangezien ik in Maine woon en de auto helaas voor de winter heb stilgezet vanwege de corrosieve chemicaliën die hier op de wegen worden gebruikt.
Hoi Steve, bedankt. Ja, ze waren snel uitverkocht, dus we hebben er alweer vier besteld. We zouden ze over een paar weken moeten hebben. Ik zal een automatische auto hier moeten krijgen om te testen. We denken er eigenlijk over om een automatische 124 aan onze vloot toe te voegen voor afstelling van de transmissie.

De Record Monzas zijn moeilijk te krijgen, daar ben ik ook mee bezig. We denken dat we ze medio oktober op voorraad zullen hebben.

Greg

#18 ·
Auto tuning... (y):)🚘

#19 · (Edited)
Misschien het geluid, tenminste het uiterlijk:

Image

Bewerken: Ik had oorspronkelijk een link naar een versie met volledige resolutie van deze foto:

Image

...van een Ferrari 365 GTB/4 "Daytona" op https://wearecurated.com/wp-content/uploads/Ferrari-Daytona-Hardtop-29-of-55.jpg. Maar ze hebben die verwijderd, en ik heb nagelaten om hem te kopiëren of op web.archive.org op te slaan. Hoewel Google het heeft geïndexeerd:

Image

Dit is wat ik denk dat dezelfde auto is:

En tot slot, hier is er nog een van hen die ik misschien liever in de eerste plaats had vermeld:

Image

Einde van de bewerking, voortzetting van mijn oorspronkelijke inhoud...

85569

Van Magneti Marelli Distributor Restauratie (Cavallino magazine 195):
Latere Ferrari's gebruikten Ansa-uitlaten als standaarduitrusting en Ansa pakte de geluidscontrole grondig aan met hun gebruik van de baloney-snede en de toevoeging van een resonator die in elke punt van de uitlaat was ingebouwd. Deze onderdelen van het Ansa-uitlaatontwerp waren verantwoordelijk voor de zeer verfijnde en goed afgestemde uitlaatklank die typerend is voor de latere Ferrari's.

#21 ·
Ja, ik had een volledig Ansa-uitlaatsysteem op mijn '71 124 Spider 1600. Klonk geweldig. Hmmm, ik mis die auto.
. Ja, ik had de Ansa-uitlaten ook op mijn 71 124 Spider, mijn 74 124 Sport Coupe en mijn 76 124 Spider ook, en ja! Klonk geweldig en de vrije uitlaat hielp ook de prestaties! Ik eindigde met een RM voor mijn nieuwe Spider, zal ook een EC crosspipe krijgen. Maar toegegeven, ik zou het geweldig vinden als Ansa een nieuw uitlaatsysteem zou maken dat op onze auto's past, compleet met de zwarte craqueléverf, rode streep en chromen uiteinden met de Ansa-sticker! Nu, mijn vraag is, waar kwamen die Ansa-stickers vandaan die op de chromen uiteinden van een nieuwe Abarth 124 Spider lijken te zitten? s.

#23 ·
FWIW, ik herinner me vaag dat ik (een paar jaar geleden) las dat Ferrari daadwerkelijk heeft gewerkt aan het geluidsprofielgedeelte van het ontwerp voor het Record Monza-uitlaatsysteem. Het is hier op het forum een beetje een controversieel item, maar ik ben er vast van overtuigd dat de RM DE uitlaatupgrade voor de Spider is. Veel anderen zullen het ermee eens zijn, en er is een ander kamp dat het geluid van een systeem van derden beter vindt. Het enige wat ik weet is dat wanneer ik de Spider start, het geluid de aandacht trekt, en niet alleen vanwege decibellen.

Maar terug naar de OP in dit draadje, als je een Ferrari-geluid wilt, waarom dan niet kiezen voor het product dat ze daadwerkelijk hebben helpen ontwerpen?

#24 ·
Maar terug naar de OP in dit draadje, als je een Ferrari-geluid wilt, waarom dan niet voor het product gaan dat ze daadwerkelijk hebben helpen ontwerpen?
Omdat, voor zover iemand kan nagaan, je dat product niet meer kunt kopen?

#27 ·
Ferrari ????? Dat gebeurt niet echt, maar ik ben gewoon met mijn 124 Lusso naar een plaatselijke uitlaatwinkel gegaan.... Heb boven hem gehangen terwijl hij de standaard achterdemper verwijderde en in plaats daarvan rechte pijpen installeerde. Het is nu meer dan zes maanden geleden, geen spijt. Ik ben er dol op!

#31 ·
Klinkt als een viercilinder die naar de maan toeren maakt! Zeker, met genoeg aanpassingen voor betrouwbare toeren zou de spider beter klinken! Het enige is dat ik er zeker van ben dat je de turbo zou moeten verwijderen, omdat deze waarschijnlijk een blokkade zou veroorzaken. Op dat moment kun je net zo goed de 2.4l multiair motor erin zetten, ik denk dat het een beest zou zijn als het goed gedaan zou worden voor een NA-versie van de spider.