Fiat 124 Spider Forum banner

Mods aan een auto met Britse specificaties - 140 BHP lusso + (ongeveer)

1 reading
18K views 41 replies 16 participants last post by  Newod  
#1 ·
Hallo, mijn spider is 1 jaar oud en tot mijn schande heeft hij 1600 mijl gereden in de droge en daglicht.
Welnu, ik ben van gedachten veranderd en heb besloten niet te wachten tot de 3 jaar voorbij zijn (garantieperiode).

De logica die me overtuigde, is dat er het afgelopen jaar niet veel mis is gegaan met deze auto's, vooral in het VK.
Mijn andere nieuwe auto's: Audi, BMW en Volvo - allemaal 6 jaar gehouden, hebben nog nooit garantieclaims gehad, dus waarom wachten - ga en geniet van de Fiat met de mods nu. Dit is goed voor mij, maar niet voor iedereen.

Ik zal niet alleen de mods schetsen, maar ook de valkuilen onderweg, die anderen kunnen helpen en zelfs geruststellen.

Ik zal ze beperken tot een bericht voor elke mod die ik tot nu toe heb gedaan:

Motor Diverterklep, Euro Compulsion+ Drive reflash, V4 luchtfilter/inlaat, olie catch can.

Ophanging Verlaagde veren en koplampafstellingen.

Interieur Kofferbak (koffer) veranderingen voor opslag, pedalen.
Bedankt ..Danny
 
#3 ·
Sectie 1 - Motormods: EC-afstelling en V4-luchtfilter.

GFB-diverterklep gemonteerd toen de auto 2 weken oud was - september 2016. Zoals anderen al hebben gezegd, een mooie en gemakkelijke mod met positieve voordelen. Ik kocht het via Ebay - UK leverancier £96 denk ik. Uitstekende service en eenvoudige installatie.

Nu de GROTE STUKKEN;

Euro Compulsion +Drive geïnstalleerd. Geen problemen en het heeft de auto getransformeerd. Ik heb een UK 124 Abarth gereden en vorige maand reed ik een Abarth 595 Competizione en mijn auto voelt zelfs na slechts 50 mijl veel beter aan: beter betekent sneller (denk ik), maar meer dat het vermogen gewoon blijft komen. Het bereikt heel snel maximale toeren. Tot nu toe heeft dit mijn verwachtingen overtroffen.

Waarom EC en niet andere afstellingen die beschikbaar zijn in het VK? EC heeft een zeer goede staat van dienst en serviceverlening die ongeëvenaard is. Ik was niet geïnteresseerd in een procentuele toename, typisch 10 -20%, wat me op het UK Abarth-niveau van vermogen zou brengen. Als ik dit zou gaan doen, wilde ik overstappen van UK fiat (140 PK) naar Abarth plus, wat deze afstelling zal doen, hetzij als fase 1 of fase 2 die in de toekomst beschikbaar zal zijn. Het creëert geen Abarth-auto op zich: er is geen sportknop en het verandert ook niet het stuurgevoel, die zich binnen het Abarth-standaardsysteem bevinden. Maar, en dit is een grote maar, het is nog steeds een zeer kosteneffectieve prestatieverbetering - ik ben goed op weg om mijn ideale 124 te creëren voor veel minder dan Fiat wil voor een Abarth-specificatie auto.

Euro Compulsion V4 luchtfiltersysteem.
Ik heb dezelfde logica gebruikt als bij de afstelling en EC. Ik heb ze allebei samen besteld. De levering van EC naar het VK was zeer goed - maar vertragingen bij de douane en levering binnen het VK duurden lang! (zie mijn bericht op de EC-afstelling thread).

Als je overweegt om te importeren van EC naar het VK, heb ik een paar dingen ervaren.
1. Het Amerikaanse volgsysteem is actief totdat het de Britse douane ingaat - dan staat er dat het pakket is afgeleverd. Een paar e-mails naar Chris bevestigden dat het een probleem was aan de Britse kant. Zodra het de douane passeert, geven Post Office en Parcel Force hun eigen trackingnummers/systeem uit en begint het hele proces opnieuw - betaling voor douane-/invoerrechten en administratiekosten. Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe ze tot de kosten zijn gekomen die ik moest betalen. De totale kosten voor mij voor de afstelling en V4 verzonden naar mijn deur waren £1052. Niet goedkoop, maar ik geloof dat dit producten van topkwaliteit zijn die de levensduur van de auto meegaan.

De V4 monteren. Zoals anderen hebben gemeld, is het heel eenvoudig. Ik heb één onderdeel veranderd. Ik heb een rubberen blok met gesloten cellen tussen de inlaatpijp en de batterij geplaatst - het geeft een beetje steun. Tot nu toe geen problemen en ik ben zeer tevreden met mijn investering.

Danny
 

Attachments

#4 ·
.... Ik kan nog steeds niet begrijpen hoe ze tot de kosten zijn gekomen die ik moest betalen. De totale kosten voor mij voor de tune en V4 verzonden naar mijn deur waren £1052. Niet goedkoop, maar ik geloof dat dit producten van topkwaliteit zijn die de levensduur van de auto meegaan.

...
Holy ****. Zijn jullie **** aan het dollen?! Dat is meer dan $1300US! Dat is simpelweg belachelijk!
 
#7 ·
Ah, ik dacht dat het alleen voor de V4 was...hah, hah.
 
#11 ·
Motor Mods "Catch can"

Het plaatsen van de V4 geeft ruimte voor een veel nettere positie voor een olie-opvangbak - anderen op dit forum hebben dit al eerder gedaan.

Ik had geen voorkennis van catch cans, dus ik moest niet alleen de theorie leren, maar ook een locatie vinden die eruitziet als een in de fabriek gemonteerd 'origineel' item. Veel dank aan de posting van Greg en anderen op dit en Fiat 500 forums.

Ik gebruikte dezelfde aluminium bus die de meeste specialistische leveranciers gebruiken, maar alle andere onderdelen kwamen uit mijn garagebox of van een lokale leverancier.

De slang is Gates 19mm ID. Dit past perfect voor 3 van de 4 aansluitingen. In plaats van een verbindingsstuk en een slang met een grotere ID te gebruiken, gebruikte ik een verstelbare ruimer om de boring 'iets te openen' tot een nauwsluitende pasvorm op de 4e aansluiting.

De bus is bevestigd aan een aluminium plaat die met de originele filterhuis-locatienut aan de carrosserie is bevestigd.

Ik heb de baffle in de bus van de ene kant naar de andere veranderd, zodat alle slangen nu een natuurlijke loop volgen.

Ik denk dat ik mijn doel heb bereikt van een catch can die eruitziet alsof Fiat hem heeft gemonteerd.

Bedankt Danny
 

Attachments

#12 ·
Ik denk dat ik mijn doel heb bereikt van een catch can die eruitziet alsof Fiat hem heeft gemonteerd.
Klopt, afgezien van die lompe oude Jubilee-clips, misschien zou je wat OE-uitziende Clic clips kunnen monteren?
 
  • Like
Reactions: Mike34
#14 ·
Ziet er goed uit @Newod Ik ben van plan de mijne op dezelfde plek te installeren. (Ik moet een montageplaat maken zoals jij deed). Eens met @azzura Ik ben van plan de fabrieksclips te hergebruiken... misschien Clic-clips om te zien of ik het er "fabrieksachtig" uit kan laten zien. Hoewel de V4.1 dat tenietdoet...haha

Ik heb ook zitten wachten op een paar adapters. (19 mm naar 3/8"-bung) Olie verversen kan ook... want ik was niet blij met alle kleine metaalschilfers die ik erin vond toen ik het opende om de constructie te inspecteren.
 
#15 ·
Sectie 2 Wijzigingen aan de kofferbak.

We hebben allemaal verschillende verwachtingen en vereisten. De volgende zijn gebaseerd op de mijne.

De standaard auto wordt geleverd met een bandenreparatieset in het hoofdgedeelte van de kofferbak.

Mijn logica is dat als ik een probleem heb, ik gemakkelijk toegang nodig heb tot een basisgereedschapsset / EHBO-kit / veiligheidsvest.
Als ik een probleem heb met een wiel/band, is het onwaarschijnlijk dat ik een reparatie langs de weg zal uitvoeren - "bel een man die het kan".
Ik zou proberen iets te repareren dat eraf valt - tie-wraps / draad etc.
Als ik olie moet toevoegen - Het zou een goed idee zijn om de juiste specificatie olie in de auto te hebben, niet alle benzinestations hebben 5W40 olie.

Met dit in gedachten heb ik mijn kofferbak opnieuw geconfigureerd.

1. Bandenkit verplaatst naar de ruimte die is gereserveerd voor de niet meegeleverde krik in het spatbordgedeelte. Hier bevinden zich ook de sleepogen. Als je deze apparatuur nodig hebt, heb je de tijd om de kofferbak leeg te maken voordat de sleepwagen arriveert.

2. Gereedschapsset - mijn eigen pakket en reserveolie opgeslagen in het andere spatbordgedeelte, maar niet achter de bekleding en veiligheidsvest - gemakkelijk te bereiken.

3. Ik heb een valse vloer toegevoegd. Onder de vloer past mijn kledingkoffer - perfecte pasvorm. Dan passen 2 koffers naast elkaar zonder de kledingkoffer te pletten. Er is nog steeds ruimte rond de randen voor andere spullen die je op een roadtrip hebt. De valse vloer wordt aan de bumperzijde ondersteund door mijn 'gevarendriehoek' - weer een ander item dat ik nodig heb, maar de tijd heb om de kofferbak leeg te maken om het eruit te halen.

Ik heb 2 andere versies van deze oplossing geprobeerd en dit is tot nu toe de beste. Eén advies, spullen in het spatbordgedeelte moeten heel stevig worden vastgehouden! Ik probeerde klittenband in versie 1 en de bandenkit kwam los - geen goed idee.

Stof tot nadenken - misschien.
Danny
 

Attachments

#17 · (Edited)
Ik heb mijn bandenreparatieset en de sleepoog naar de opbergruimte achter de rugleuning van de bestuurdersstoel verplaatst. Mijn olie voor bijvullen staat in de garage, maar als ik een lange reis zou maken, zou ik die achter de passagiersstoel zetten. Maakt ruimte in de kofferbak en je kunt erbij door de stoel naar voren te kantelen.
 
#18 ·
Aankoop en montage van een turbodeken.

Vanwege verschillende familieproblemen heb ik de afgelopen 4 maanden niet veel gedaan of zelfs met mijn Spider gereden.
MAAR ik kan nu tijd besteden aan het rijden en gebruiken van deze fantastische auto.

De nieuwste toevoeging is een turbodeken. Ik heb de informatie en ervaringen van anderen gebruikt om te concluderen:
1. omdat ik van plan ben de auto heel lang te houden, zal het helpen onderdelen in de motorruimte te behouden.
2. Over het algemeen lijkt de PTP-deken de beste voor mij te zijn.

Welnu, dit is verreweg de beste 'overzeese' aankoop geweest.
PTPturboblankets.com verzond het onderdeel binnen 12 uur na mijn bestelling. Het had de VS binnen 2 dagen verlaten
en slechts 3 werkdagen in de Britse douane doorgebracht - een soort record voor mij.

Het wordt beter, de kosten van $ 184 inclusief verzending plus Britse btw en douanekosten kwamen uit op £ 148 - een resultaat.
Veel dank aan PTP die me ongeveer £ 25 heeft bespaard.

De montage is heel eenvoudig, 15 minuten als je stopt voor een kop koffie!

Ik hoop er 's ochtends mee te gaan rijden om het te laten 'warmtecycli'.

Andere Britse eigenaren, dit is een zeer eenvoudige aankoop en montage.

Danny
 

Attachments

#21 ·
Hallo Bertie,
Niet gemakkelijk. Ik ben in het verre westen van Wales, de dichtstbijzijnde 4-wiel dyno is in Somerset op 140+ mijl afstand. Ik ben nieuw in Turbo mods en ik volg de 'dyno discussie' tussen Greg (EC) en Shiv met interesse - het is allemaal stil geworden, ik vraag me af waarom?

Op dit moment kan ik een aanzienlijke verbetering in de auto voelen en waarderen - vermogen en, nog belangrijker, rijeigenschappen. Hij is sneller en beter te besturen dan de Abarth die ik een jaar geleden heb getest. De verkoper die mij mijn auto verkocht, reed 6 maanden lang met een UK Abarth als bedrijfs-/demonstratieauto. Hij heeft met mijn auto gereden en bevestigt dat hij sneller en beter te besturen is dan de fabriek Abarth - met een aanzienlijke kostenbesparing!

Dus naar mijn mening heb ik het primaire doel bereikt: de 140BHP UK Fiat naar de 170BHP Abarth specificatie brengen met een beproefd en getest bedrijf, ook al zitten ze in de VS. De klantenondersteuning en technische kennis van EuroComplusion is aanzienlijk beter dan mijn ervaringen met het bedrijf dat u volgens mij heeft gebruikt.

Ik zie dat er een Youtube-video is van een UK-auto op een dyno, ik denk dat dit uw auto is? Maar geen indicatie van nummers of werkelijke winst.

Dus moet ik £100 plus betalen om me wat te laten vertellen?

Ik volg dit.
 
#22 ·
Hallo Danny,

Ik ben dol op je Mods, leuke blog, geweldig werk! Ik heb ook een aantal EC Mods toegevoegd aan mijn Britse Fiat 124 Spider (waardoor onze mooie Spider echt nog geweldiger wordt). Tijdens mijn modding-reis ben ik geüpgraded van de EC V1-inlaat naar de EC V4-inlaatkit.

Dus als iemand zich bij ons wil aansluiten en de Britse versie van deze geweldige auto wil aanpassen, heb ik een Eurocompulsion V1-inlaatkit met een AFE Power Magnum Pro Flow Dry S luchtfilter op de plank in mijn schuur staan. Ik zou het graag weggeven aan iedereen in het VK die lid wil worden van de "club die de Britse versie van de Fiat 124 Spider nog geweldiger maakt" :)
 
#23 ·
Hoi Danny,

Ik ben dol op je Mods, leuke blog, geweldig werk! Ik heb ook een aantal EC Mods toegevoegd aan mijn Britse Fiat 124 Spider (waardoor onze mooie Spider echt nog geweldiger wordt). Tijdens mijn modding-reis ben ik geüpgraded van de EC V1-inlaat naar de EC V4-inlaatkit.

Dus als iemand zich bij ons wil aansluiten en de Britse versie van deze geweldige auto wil modificeren, heb ik een Eurocompulsion V1-inlaatkit met een AFE Power Magnum Pro Flow Dry S luchtfilter op de plank in mijn schuur liggen. Ik zou het graag weggeven aan iedereen in het VK die zich wil aansluiten bij de "making the UK version of the Fiat 124 Spider even more awesome club" :)
Ik heb je een PM gestuurd! Ik bekijk hier in het VK de opties voor tuning. Moet je met de EC-tune iets anders doen omdat het een Britse motor is?
 
#24 · (Edited)
Hallo

De Britse auto's werken erg goed met de EC-componenten.

De tunes zijn fantastisch. Ik heb de ODB2 plug-in versie gekocht en die werkt prima met de Britse specificaties. De Fase-1 maakt de auto levendig (en presteert beter dan de standaard Arbarth) en de fase-2 tune is gewoon .......geweldig :)

Er zijn twee dingen die een klein probleem kunnen vormen voor ons in het VK, dat is het feit dat onze auto's rechtsgestuurd zijn en dat de Britse douane ongeveer 3-4 weken vertraging toevoegt voor alles wat uit de VS komt, samen met schijnbaar willekeurige invoerheffingen die we moeten betalen.

De enige problemen met rechtsgestuurde auto's zijn er geweest bij de installatie van:
1. De EC Catch-can. Dit is een supergemakkelijke oplossing, je monteert hem gewoon op een iets andere plek, aangezien de Britse auto's airbags onder de motorkap hebben (om voetgangers te beschermen bij een ongeval). Het voorgestelde montagepunt heeft explosieve bouten voor deze airbags (dus monteer hem daar niet), ik heb de mijne gewoon een paar centimeter lager gemonteerd met een bestaande aardingsbout.
2. De EC verbeterde intercoolerpijp moet worden aangepast om langs ons stuurhuis te passen. EC is er al mee bezig en zal binnenkort een rechtsgestuurde versie produceren. Dus ik wacht op deze update voordat ik de mijne installeer.

Hier is een lijst van mijn mods - allemaal geen problemen met de Britse auto:

1. V1 inductiekit (nu vervangen door V4). De V1 (met AFE luchtfilter) gaat gratis naar @rsmagee, geniet ervan!
2. V4 inductiekit
3. Catch-can
4. Euro+ drive tuning systeem (fase 1 en 2 werken goed). Ik ben nu terug op fase 1 omdat ik wacht op de bijgewerkte IC-leidingen voor rechtsgestuurde auto's
5. GFB DV+ (ik heb geen echte prestatieverbetering in de praktijk opgemerkt - maar het is een component van veel hogere kwaliteit dan de standaard)
6. 4C-spoelen (deze heb je momenteel niet nodig, ik maak de mijne gewoon klaar voor toekomstige upgrades)
7. Het infotainmentsysteem bijgewerkt (zodat je het touchscreen kunt gebruiken tijdens het rijden)

Ik zou het Euro+ drive systeem aanbevelen en niet de kloon ECU, want als je de unit hebt, krijg je software-updates via het EC online portaal. Dit voorkomt verdere vertragingen door de Britse douane.

Ik heb ook de Pro-pedaal besteld - die momenteel vastzit bij de Britse douane.......kan niet wachten tot hij aankomt.
Ik zal de EC verbeterde turbo bestellen zodra deze beschikbaar is.

Ik zou het ODB2 tuning systeem ten zeerste aanbevelen - het transformeert de auto en heeft me absoluut geen problemen bezorgd. De acceleratie van de auto is getransformeerd, je krijgt veel meer push in het middenbereik en het is echt soepel

Phil
 
#25 ·
Heb de DV+ meteen gedaan, want die waardeloze kleppen zijn kapot gegaan op al mijn oude GTI's. Net als jij heb ik geen verschil gemerkt, maar het is fijn om te weten dat er een goed onderdeel in zit.
 
#28 ·
Britse verzekering - als er wijzigingen aan de auto zijn.

Wil de V2 op de mijne monteren, maar vraag me af wat de gevolgen zijn voor de verzekering als je van de standaard afwijkt, of het nu dit is of zelfs remklauwen zoals Wilwoods. Iemand die dit in het VK heeft gedaan, wat voor problemen kreeg je van je verzekeraar toen je de 124 opnieuw wilde verzekeren?
Hoi,
Ik heb navraag gedaan bij mijn verzekeraars, Liverpool and Victoria, voordat ik wijzigingen aanbracht.
Ik was verrast hoe gemakkelijk het was. Telefoontje - elke aanpassing voegde £20 toe aan de premie.
Slechts 1 toeslag voor alle motormodificaties - dus tuning, V4, DV+, turbodeken allemaal voor £20.
Ophanging £20, remmen nog te doen £20, etc.
Danny
 
#29 ·
Veerpootbrug en nieuw steunpaneel


ACHTERGROND
Als je een Fiat hebt met Britse specificaties, wordt deze niet geleverd met een veerpootbrug aan de voorkant - alleen de Abarth heeft dit.
Het FIAT-accessoire ziet er veel beter uit dan de zwarte Abarth-versie, maar is met £650 overprijsd,
maar is wel verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk.
Ik kon geen andere Fiat-specifieke exemplaren vinden die in het Verenigd Koninkrijk verkrijgbaar waren.
Mazda-exemplaren en sommige Fiat-exemplaren kunnen worden geïmporteerd uit de VS en Japan - douanevertragingen en -kosten zijn een overweging.

WAAROM ER EEN MONTEREN
Ik begrijp volledig dat de 124 geen echte veerpootophanging heeft, daarom is een 'veerpootbrug' voornamelijk een carrosseriesteun, maar het zou er goed uitzien
Ik heb de Mazda-opties meer dan een jaar onderzocht, en erkend dat de rechterbeugel, gezien in de motorruimte, een kleine aanpassing nodig zou hebben om in de 124 te passen. Ik heb er nu een gekocht en gemonteerd.

Ik heb gekozen voor de net gelanceerde IL Motorsports veerpootbrug aan de voorkant. Ik heb deze gekocht bij MX5parts.co.uk, die ik al eerder heb gebruikt. Hij werd geleverd met het fabriek (Mazda) steunpaneel, de volgende dag bezorgd, alles voor £250.

Het steunpaneel zou ongeveer 30-40 minuten kosten om te monteren. De aanpassingen aan de rechterbeugel zouden ongeveer 20 minuten duren en de montage van de hoofdveerpootbrug ongeveer 15 minuten. Ik deed er langer over omdat ik een aantal foto's heb gemaakt en een aantal proefmontages heb gedaan om er zeker van te zijn dat alles paste. Als er interesse is, zou ik kunnen proberen een soort 'tutorial' te maken.

Over het algemeen ben ik tevreden met het resultaat en 'dolblij' met de prijs.
Danny
 

Attachments

#30 ·
Tutorial alsjeblieft !!!

Omdat ik erover denk om mijn Abarth te vervangen door een platte bondgenoot ..... meer voor bling onder de motorkap dan wat dan ook

Ik heb gehoord dat de Mazda's een beetje "aanmoediging" nodig hebben om te passen

Weet je of het Mazda steunpaneel nodig is op een Abarth?

Proost
 
#31 ·
Tutorial alsjeblieft !!!

Omdat ik erover nadenk om mijn Abarth te vervangen door een platte bondgenoot ..... meer voor onder de motorkap dan wat dan ook

Ik heb gehoord dat de Mazda's een beetje "aanmoediging" nodig hebben om te passen

Weet je of het Mazda-steunpaneel nodig is op een Abarth?

Proost
Ik zal beginnen met het opstellen van een tutorial - bedankt voor het vragen.

De Mazda /Miata-staven passen OK - het is de RH-beugel die moet worden aangepast aan de steunpennen / -gaten voor de watertank en de bedradingsondersteuning. Geen grote klus.

De steunpanelen voor een veerpootbrug zijn hetzelfde voor Mazda- en Fiat / Abarth-auto's. Als je al een veerpootbrug hebt, werkt deze met zowel Mazda- als Fiat-staven.

Danny
 
#33 ·
Hallo Shark, het 'fabriek'-steunpaneel voor een veerpootbrug hergebruikt de bestaande steunpaneelschroeven (8 stuks 10 mm). De moeren (12 mm) die nodig zijn om de veerpootbrug aan het nieuwe paneel te bevestigen, worden meegeleverd met de veerpootbrugkit, d.w.z. stang en beugels voor de bovenkant van de veerpootsteunen rechts en links. Danny
 
#34 ·
Hallo Shark, het 'fabriek' steunpaneel voor een veerpootbrug hergebruikt de bestaande steunpaneel schroeven (8 stuks 10mm).

De moeren (12mm) die nodig zijn om de veerpootbrug aan het nieuwe paneel te bevestigen, worden meegeleverd met de veerpootbrugkit, d.w.z. stang en beugels voor de bovenkant van de veerpootsteunen RH en LH.

Danny
Bedankt. Ik heb overwogen er een aan mijn Lusso toe te voegen.
 
#37 ·
Danny, is er een reden dat je niet voor die van TMC motorsport voor de 124 hebt gekozen? https://www.tmcmotorsport.com/product/5317
Hoi Darren, de cusco-stang was degene die ik wilde gebruiken. Ik heb TMC motorsports gebruikt voor mijn Eibach-veren en het was geen erg inspirerende eerste aankoop! Ik zal je een PM sturen als je de details wilt.

Dus, toen de IL Motorsport (gemaakt in Duitsland) stang hier in het VK beschikbaar kwam, waren de vertragingen/kosten van het verzenden van een cusco-stang uit Japan niet de moeite waard.

Ik heb andere onderdelen gekocht van MX5parts en hun service was elke keer 5 sterren en ik zal ze blijven gebruiken.

Danny
 
#39 ·
Eibach-stabilisatorstangen plaatsen - Anti-rolstangen.

Al een tijdje niet gepost, dus ik dacht dat ik zou beginnen met een update over mods.
Ik heb de verbeterde Eibach-stabilisatorstangen al een maand, maar 'heb het weekend de sprong gewaagd'.

Ik heb alle YouTube-video's, instructiegidsen en Jowster's posting bekeken en kwam tot de conclusie dat er niet één juiste manier was. Dus ik ben gewoon begonnen en heb de tijd genomen. Mijn aantekeningen kunnen helpen, maar werken misschien niet voor jou, maar werkten voor mij in mijn beperkte garage (werkplaats). Dit is een RHD-auto.
Hoe moeilijk was het? Als het plaatsen van een GFB+-klep 1 is en een volledige motor- en versnellingsbakrevisie 10, dan is de voorste stang 5 en de achterste 1.
Tijd benodigd
1. De auto opkrikken, wielen verwijderen en spatborden onder de voorspatborden 75 minuten
2. Andere 'onderdelen' identificeren en verwijderen en de standaard voorste stang verwijderen 60 minuten.
3. Nieuwe stang in de auto schuiven 20 minuten.
4. Verwijderde 'onderdelen', spatborden en wielen terugplaatsen. 90 minuten

Wat heb ik gedaan?
1. Verwijder wielen en spatborden. Koppel de bestaande stang-eindverbindingen en busbeugels los. volgens de algemene instructies.
2. Ik heb de twee bouten verwijderd die het stuurhuis vasthouden, maar niet de stuurkolom - ik moet het huis ongeveer 1/8 inch bewegen om ruimte te krijgen voor de stang om over het huis te gaan.
3. Verwijder een extra klein plastic paneel in de buurt van de claxon, koppel deze los en verplaats vervolgens de claxon en de beugel, de intercoolerbevestiging en de onderste slangverbinding, de aardingskabel en de rembedrading uit de weg. OOK Ik ontdekte dat ik de 'box' moest verwijderen die aan de radiator is bevestigd, dit maakte het verschil om de stang eruit te krijgen zonder het stuurhuis te verwijderen.
4. De standaard stang eruit halen is een 'oefening in vallen en opstaan'. Ik ontdekte dat een beetje vloeibare zeep op de bussen me in staat stelde om ze tussen het subframe en de carrosserie 'eruit te trekken' - de meeste mensen snijden ze af.
5. De nieuwe stang plaatsen is niet zo erg. Hij is zwaarder, maar zonder de bussen gemonteerd is er iets meer ruimte. Neem gewoon de tijd. Alles terugplaatsen - klaar.
6. Achterste stang is een klus van 40 minuten - daar kun je niets verkeerd aan doen.

Korte proefrit en alles is in orde.
Niets is kapot gegaan, alles is eraf gekomen en weer teruggeplaatst. Ik weet niet waarom ik dacht dat het te moeilijk voor me was!
Danny.
 

Attachments