Fiat 124 Spider Forum banner

Mody do samochodu w specyfikacji UK - 140 BHP lusso + (mniej więcej)

18K views 41 replies 16 participants last post by  Newod  
#1 ·
Cześć, mój pająk ma 1 rok i ku mojej hańbie przejechał 1600 mil na sucho i w świetle dziennym.
Cóż, zmieniłem zdanie i postanowiłem nie czekać, aż miną 3 lata (okres gwarancji).

Logika, która mnie przekonała, jest taka, że w ciągu ostatniego roku niewiele poszło nie tak z tymi samochodami, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii.
Moje inne nowe samochody: Audi, BMW i Volvo - wszystkie trzymane przez 6 lat, nigdy nie miały żadnych roszczeń gwarancyjnych, więc po co czekać - idź i ciesz się Fiatem z modami teraz. To jest w porządku dla mnie, ale nie dla wszystkich.

Nakreślę nie tylko modyfikacje, ale także pułapki na drodze, które mogą pomóc, a nawet uspokoić innych.

Będę ograniczał je do jednego posta dla każdej modyfikacji, którą do tej pory zrobiłem:

Silnik Zawór upustowy, Euro Compulsion+ Drive reflash, filtr powietrza/wlot V4, odolejacz.

Zawieszenie Obniżone sprężyny i regulacja reflektorów.

Wnętrze Zmiany w bagażniku (bagażniku) do przechowywania, pedały.
Dzięki ..Danny
 
#3 ·
Sekcja 1 - Mody silnika: strojenie EC i filtr powietrza V4.

Zawór upustowy GFB zamontowany, gdy samochód miał 2 tygodnie - wrzesień 2016. Jak mówili inni, miły i łatwy mod z pozytywnymi korzyściami. Kupiłem go przez Ebay - dostawca z Wielkiej Brytanii £96, myślę. Doskonała obsługa i łatwa instalacja.

Teraz DUŻE KAWALKI;

Zainstalowano Euro Compulsion +Drive. Bez problemów i zmieniło to samochód. Jeździłem UK 124 Abarth i w zeszłym miesiącu jeździłem Abarth 595 Competizione i mój samochód nawet po zaledwie 50 milach czuje się o wiele lepiej: lepiej oznacza szybciej (myślę), ale bardziej, że moc po prostu wciąż nadchodzi. Bardzo szybko osiąga maksymalne obroty. Jak dotąd przekroczyło to moje oczekiwania.

Dlaczego EC, a nie inne strojenia dostępne w Wielkiej Brytanii? EC ma bardzo dobrą historię i obsługę na najwyższym poziomie. Nie byłem zainteresowany wzrostem procentowym, typowo 10-20%, co doprowadziłoby mnie do poziomu mocy UK Abarth. Jeśli miałbym to zrobić, chciałem przejść z UK fiat (140 KM) na Abarth plus, co to strojenie zrobi jako faza 1 lub faza 2, która będzie dostępna w przyszłości. Nie tworzy to samo w sobie samochodu Abarth: nie ma przycisku sportowego ani nie zmienia odczucia kierownicy, które są w standardowym systemie Abarth. Ale, i to jest duże ale, nadal jest to bardzo opłacalna poprawa osiągów - jestem na dobrej drodze do stworzenia mojego idealnego 124 za znacznie mniej, niż Fiat chce za samochód w specyfikacji Abarth.

System filtra powietrza Euro Compulsion V4.
Zastosowałem tę samą logikę, co w przypadku strojenia i EC. Zamówiłem je razem. Dostawa z EC do Wielkiej Brytanii była bardzo dobra - ale opóźnienia w urzędach celnych i dostawie w Wielkiej Brytanii zajęły dużo czasu! (zobacz mój post na wątku strojenia EC).

Jeśli myślisz o imporcie z EC do Wielkiej Brytanii, kilka rzeczy, których doświadczyłem.
1. Amerykański system śledzenia jest aktywny, dopóki nie trafi do brytyjskiego urzędu celnego - wtedy mówi, że paczka została dostarczona. Kilka e-maili do Chrisa potwierdziło, że problem był po stronie brytyjskiej. Po odprawie celnej, Post Office i Parcel Force wydają własne numery śledzenia/system i cały proces zaczyna się od nowa - płatność za cło/podatki importowe i opłaty manipulacyjne. Nadal nie rozumiem, jak doszli do opłat, które musiałem zapłacić. Całkowity koszt dla mnie za strojenie i V4 wysłane do moich drzwi wyniósł £1052. Niedrogo, ale wierzę, że są to produkty najwyższej jakości, które przetrwają całe życie samochodu.

Montaż V4. Jak donosili inni, jest to bardzo łatwe. Zmieniłem jedną część. Dodałem gumowy blok z zamkniętymi komórkami między rurą wlotową a akumulatorem - daje to trochę wsparcia. Jak dotąd bez problemów i jestem bardzo zadowolony z mojej inwestycji.

Danny
 

Attachments

#4 ·
.... Nadal nie rozumiem, jak doszli do opłat, które musiałem zapłacić. Całkowity koszt dla mnie za strojenie i V4 wysłane do moich drzwi wyniósł £1052. Niezbyt tanio, ale wierzę, że są to produkty najwyższej jakości, które przetrwają całe życie samochodu.

...
O kurde. Czy wy się **** droczycie?! To ponad 1300 dolarów amerykańskich! To po prostu śmieszne!
 
#7 ·
Ach, myślałem, że to tylko dla V4...hah, hah.
 
#11 ·
Mody silnika "Catch can"

Montaż V4 daje miejsce na znacznie bardziej schludne umieszczenie zbiornika oleju - inni na tym forum robili to już wcześniej.

Nie miałem wcześniejszej wiedzy na temat catch canów, więc musiałem nauczyć się nie tylko teorii, ale także znaleźć miejsce, które wygląda jak fabrycznie zamontowany "oryginalny" element. Wielkie podziękowania dla Grega i innych na tym i na forach Fiata 500.

Użyłem tego samego aluminiowego zbiornika, którego używa większość specjalistycznych dostawców, ale wszystkie pozostałe części pochodziły z mojej skrzynki z garażu lub od lokalnego dostawcy.

Wąż ma średnicę wewnętrzną Gates 19 mm. Pasuje idealnie do 3 z 4 połączeń. Zamiast używać elementu łączącego i węża o większej średnicy wewnętrznej, użyłem regulowanego rozwiertaka, aby "lekko poszerzyć" otwór, aż do dokładnego dopasowania do 4. połączenia.

Zbiornik jest przymocowany do aluminiowej płyty, która jest przymocowana do nadwozia za pomocą oryginalnej nakrętki mocującej obudowę filtra.

Zmieniłem przegrodę w zbiorniku z jednej strony na drugą, aby wszystkie węże przebiegały teraz w naturalny sposób.

Myślę, że osiągnąłem swój cel, jakim jest catch can, który wygląda tak, jakby Fiat go zamontował.

Dzięki Danny
 

Attachments

#12 ·
Myślę, że osiągnąłem swój cel, jakim jest catch can, który wygląda tak, jakby zamontował go Fiat.
Zgadza się, pomijając te nieporęczne stare zaciski Jubilee, może mógłbyś zamontować jakieś wyglądające jak OE zaciski Clic?
 
  • Like
Reactions: Mike34
#14 ·
Wygląda dobrze @Newod Planuję zainstalować swój w tym samym miejscu. (Muszę dorobić płytę montażową tak jak ty). Zgadzam się z @azzura Planuję ponownie wykorzystać fabryczne klipsy... może klipsy Clic, żeby zobaczyć, czy uda mi się sprawić, by wyglądało to "fabrycznie". Chociaż V4.1 to pokonuje...haha

Czekałem też na kilka adapterów. (19 mm do 3/8" króćca) Zmiana oleju też może... ponieważ nie byłem zachwycony wszystkimi małymi wiórkami metalu, które znalazłem w środku, kiedy otworzyłem go, aby sprawdzić konstrukcję.
 
#15 ·
Sekcja 2 Zmiany w obszarze bagażnika.

Wszyscy mamy różne oczekiwania i wymagania. Poniższe opierają się na moich.

Standardowy samochód jest dostarczany z zestawem naprawczym do opon umieszczonym w głównej części bagażnika.

Moja logika jest taka, że jeśli mam problem, będę potrzebował łatwego dostępu do podstawowego zestawu narzędzi / apteczki / kamizelki odblaskowej.
Jeśli mam problem z kołem/oponą, jest mało prawdopodobne, żebym podjął się naprawy na poboczu - "zadzwoń do człowieka, który potrafi".
Spróbowałbym naprawić coś, co odpada - opaski zaciskowe / drut itp.
Jeśli muszę dolać oleju - Dobrym pomysłem byłoby mieć w samochodzie olej o odpowiedniej specyfikacji, nie wszystkie stacje benzynowe mają olej 5W40.

Mając to na uwadze, skonfigurowałem ponownie mój bagażnik.

1. Zestaw do opon przeniesiony w przestrzeń zarezerwowaną dla niedostarczonego podnośnika w obszarze błotnika. Znajdują się tu również haki holownicze. Jeśli potrzebujesz tego sprzętu, będziesz miał czas na opróżnienie bagażnika przed przyjazdem lawety.

2. Zestaw narzędzi - mój własny pakiet i zapasowy olej przechowywane w drugim obszarze błotnika, ale nie za osłoną wykończeniową i kamizelką odblaskową - łatwo dostępny.

3. Dodałem podwójną podłogę. Poniżej podłogi mieści się mój pokrowiec na garnitur - idealne dopasowanie. Następnie 2 walizki pasują obok siebie bez zgniatania pokrowca na garnitur. Wciąż jest miejsce wokół krawędzi na inne drobiazgi, które masz podczas podróży.

Fałszywa podłoga jest podparta na końcu zderzaka przez mój 'trójkąt ostrzegawczy' - ponownie kolejny przedmiot, którego będę potrzebował, ale mam czas na opróżnienie bagażnika, aby go wyjąć.

Próbowałem 2 innych wersji tego rozwiązania i jak dotąd jest to najlepsze. Jedna rada, umieszczanie rzeczy w obszarze błotnika musi być bardzo mocno trzymane! Próbowałem rzepów w wersji 1 i zestaw do opon się poluzował - niezbyt dobry pomysł.

Temat do przemyślenia - być może.
Danny
 

Attachments

#17 · (Edited)
Przeniosłem zestaw do opon i ucho holownicze do schowka za oparciem fotela kierowcy. Mój olej do uzupełniania znajduje się w garażu, ale gdybym wybrał się w dłuższą podróż, umieściłbym go za siedzeniem pasażera. Zwalnia miejsce w bagażniku i można się do niego dostać, przechylając fotel do przodu.
 
#18 ·
Zakup i montaż osłony turbosprężarki.

Z powodu różnych problemów rodzinnych niewiele robiłem, a nawet nie jeździłem moim Spiderem przez 4 miesiące.
ALE teraz mogę poświęcić czas na jazdę i korzystanie z tego wspaniałego samochodu.

Najnowszym dodatkiem jest osłona turbosprężarki. Wykorzystałem informacje i doświadczenia zamieszczone przez innych, aby wywnioskować:
1. ponieważ zamierzam zatrzymać samochód na bardzo długi czas, pomoże to zachować części w komorze silnika.
2. Ogólnie rzecz biorąc, osłona PTP wydaje się być dla mnie najlepsza.

Cóż, to był jak dotąd najlepszy zakup 'zagraniczny'.
PTPturboblankets.com wysłało część w ciągu 12 godzin od mojego zamówienia. Opuszczała USA w ciągu 2 dni
i spędziła tylko 3 dni robocze w brytyjskim urzędzie celnym - dla mnie to rekord.

Jest jeszcze lepiej, koszt 184 USD, w tym wysyłka plus brytyjski VAT i opłaty celne, wyniósł 148 funtów - wynik.
Wielkie podziękowania dla PTP, którzy zaoszczędzili mi około 25 funtów.

Montaż jest bardzo łatwy, 15 minut, jeśli zatrzymasz się na kawę!

Mam nadzieję, że rano zabiorę go na przejażdżkę, aby pozwolić mu na 'cykl cieplny'.

Inni brytyjscy właściciele, to bardzo łatwy zakup i montaż.

Danny
 

Attachments

#21 ·
Cześć Bertie,
To nie jest łatwe. Jestem na dalekim zachodzie Walii, najbliższa hamownia 4x4 znajduje się w Somerset, 140+ mil stąd. Jestem nowy w modyfikacjach turbo i z zainteresowaniem śledzę 'debatę na hamowni' między Gregiem (EC) i Shivem - wszystko ucichło, zastanawiam się dlaczego?

W tej chwili mogę poczuć i docenić znaczną poprawę w samochodzie - moc i, co ważniejsze, właściwości jezdne. Jest szybszy i lepiej się prowadzi niż Abarth, którym jeździłem testowo rok temu. Sprzedawca, który sprzedał mi mój samochód, jeździł przez 6 miesięcy UK Abarthem jako samochodem firmowym/demonstracyjnym. Jeździł moim samochodem i potwierdza, że jest szybszy i lepiej się prowadzi niż fabryczny Abarth - przy znacznej oszczędności kosztów!

Zatem moim zdaniem osiągnąłem główny cel: doprowadzenie 140BHP UK Fiata do specyfikacji 170BHP Abarth z wypróbowaną i przetestowaną firmą, mimo że znajduje się w USA. Obsługa klienta i wiedza techniczna EuroComplusion jest znacznie lepsza niż moje doświadczenia z firmą, z której, jak sądzę, korzystałeś.

Widzę, że jest film na Youtube z samochodem z UK na hamowni, myślę, że to Twój samochód? Ale brak informacji o liczbach lub rzeczywistych zyskach.

Czy mam zapłacić 100 funtów plus za hamownię, żeby mi powiedzieli co?

Obserwuję to.
 
#22 ·
Cześć Danny,

Uwielbiam Twoje mody, fajny blog, świetna robota! Dodałem również kilka modów EC do mojego brytyjskiego Fiata 124 Spider (co naprawdę sprawia, że nasz piękny Spider jest jeszcze bardziej niesamowity). Podczas mojej podróży z modyfikacjami przeszedłem z indukcji EC V1 na zestaw indukcyjny EC V4.

Jeśli więc ktoś chce do nas dołączyć, modyfikując brytyjską wersję tego wspaniałego samochodu, mam zestaw indukcyjny Eurocompulsion V1 z filtrem powietrza AFE Power Magnum Pro Flow Dry S, który stoi na półce w mojej szopie. Z przyjemnością oddam go każdemu w Wielkiej Brytanii, kto chce dołączyć do "klubu sprawiającego, że brytyjska wersja Fiata 124 Spider jest jeszcze bardziej niesamowita" :)
 
#23 ·
Cześć Danny,

Uwielbiam Twoje mody, fajny blog, świetna robota! Dodałem również kilka modów EC do mojego brytyjskiego Fiata 124 Spider (które naprawdę sprawiają, że nasz piękny Spider jest jeszcze bardziej niesamowity). Podczas mojej podróży z modyfikacjami przeszedłem z indukcji EC V1 na zestaw indukcyjny EC V4.

Jeśli więc ktoś chce do nas dołączyć, modyfikując brytyjską wersję tego wspaniałego samochodu, mam zestaw indukcyjny Eurocompulsion V1 z filtrem powietrza AFE Power Magnum Pro Flow Dry S na półce w mojej szopie. Z przyjemnością oddam go każdemu w Wielkiej Brytanii, kto chce dołączyć do "klubu sprawiania, by brytyjska wersja Fiata 124 Spider była jeszcze bardziej niesamowita" :)
Wysłałem Ci PW! Przyglądam się opcjom strojenia tutaj, w Wielkiej Brytanii. Czy z tuningiem EC musisz robić coś inaczej, ponieważ jest to brytyjski silnik?
 
#24 · (Edited)
Cześć

Brytyjskie samochody działają naprawdę dobrze z komponentami EC.

Melodie są wspaniałe. Kupiłem wersję wtyczki ODB2 i działa dobrze ze specyfikacją brytyjską. Faza 1 ożywia samochód (i przewyższa standardowego Abarth) a strojenie fazy 2 jest po prostu ....... niesamowite :)

Są dwie rzeczy, które mogą być dla nas w Wielkiej Brytanii niewielkim problemem, to fakt, że nasze samochody są z kierownicą po prawej stronie i że brytyjski urząd celny dodaje około 3-4 tygodni opóźnienia od wszystkiego, co dociera z USA, wraz z pozornie losowymi opłatami importowymi, które musimy zapłacić.

Jedyne problemy z kierownicą po prawej stronie dotyczyły instalacji:
1. EC Catch-can. To super proste rozwiązanie, po prostu montujesz go w nieco innym miejscu, ponieważ brytyjskie samochody mają pod maską poduszki powietrzne (aby chronić pieszych w razie wypadku). Sugerowane miejsce montażu ma śruby wybuchowe dla tych poduszek powietrznych (więc tam nie montuj), po prostu zamontowałem swoje kilka cali niżej, używając istniejącej śruby uziemiającej.
2. Ulepszona rura intercoolera EC musi zostać zmodyfikowana, aby pasowała do naszego mechanizmu kierowniczego. EC już pracuje nad tym i wkrótce wyprodukuje wersję z kierownicą po prawej stronie. Więc czekam na tę aktualizację przed zainstalowaniem mojej.

Oto lista moich modyfikacji - wszystkie bez problemów z brytyjskim samochodem:

1. Zestaw indukcyjny V1 (teraz zastąpiony przez V4). V1 (z filtrem powietrza AFE) będzie w drodze do @rsmagee za darmo, baw się dobrze!
2. Zestaw indukcyjny V4
3. Catch-can
4. System strojenia Euro+ drive (faza 1 i 2 działają dobrze). Wróciłem teraz do fazy 1, ponieważ czekam na zaktualizowane rury IC dla samochodów z kierownicą po prawej stronie
5. GFB DV+ (naprawdę nie zauważyłem żadnej poprawy wydajności w świecie rzeczywistym - ale jest to komponent o znacznie wyższej jakości niż standardowy)
6. Cewki 4C (nie potrzebujesz ich w tej chwili, po prostu przygotowuję swoje na przyszłe ulepszenia)
7. Zaktualizowano system informacyjno-rozrywkowy (więc możesz korzystać z ekranu dotykowego podczas jazdy)

Polecam system Euro+ drive, a nie klon ECU, ponieważ po posiadaniu urządzenia otrzymujesz aktualizacje oprogramowania za pośrednictwem portalu online EC. Pozwala to uniknąć dalszych opóźnień ze strony brytyjskiego urzędu celnego.

Zamówiłem również Pro-pedał - który jest obecnie przetrzymywany przez brytyjski urząd celny.......nie mogę się doczekać, aż dotrze.
Zamówię ulepszone turbo EC, gdy tylko będzie dostępne.

Gorąco polecam system strojenia ODB2 - on zmienia samochód i nie sprawił mi absolutnie żadnych problemów. Przyspieszenie samochodu jest zmienione, dostajesz znacznie więcej pchnięcia w średnim zakresie i jest naprawdę płynne

Phil
 
#25 ·
Zrobiłem DV+ od razu, ponieważ te do niczego zawory zawiodły we wszystkich moich starych GTI. Podobnie jak Ty, nie zauważyłem różnicy, ale miło wiedzieć, że jest tam dobra część.
 
#27 ·
Chciałbym dopasować V2 do mojego, ale zastanawiam się, jakie są implikacje ubezpieczeniowe, gdy modyfikuje się standard, czy to to, czy nawet zaciski hamulcowe, takie jak Wilwoods. Czy ktoś, kto to zrobił w Wielkiej Brytanii, miał jakieś problemy z ubezpieczycielem, gdy chciał ponownie ubezpieczyć 124?
 
#28 ·
Ubezpieczenie w Wielkiej Brytanii - jeśli modyfikacje w samochodzie.

Chciałbym zamontować V2 w moim, ale zastanawiam się, jakie są konsekwencje ubezpieczeniowe, gdy modyfikujesz standard, czy to to, czy nawet zaciski hamulcowe, takie jak Wilwoods. Czy ktoś to zrobił w Wielkiej Brytanii, jakie problemy miałeś z ubezpieczycielem, gdy chciałeś ponownie ubezpieczyć 124
Cześć,
Zapytałem moich ubezpieczycieli, Liverpool and Victoria, zanim dokonałem jakichkolwiek zmian.
Byłem zaskoczony, jak łatwo to było. Rozmowa telefoniczna - każda modyfikacja zwiększała składkę o 20 funtów.
Tylko 1 opłata za wszystkie modyfikacje silnika - więc tuning, V4, DV+, koc turbo wszystko za 20 funtów.
Zawieszenie 20 funtów, hamulce do zrobienia 20 funtów itp.
Danny
 
#29 ·
Wzmocnienie przedniego amortyzatora i nowy panel wspornika


TŁO
Jeśli masz Fiata w specyfikacji brytyjskiej, nie jest on wyposażony we wzmocnienie przedniego amortyzatora - tylko Abarth je posiada.
Akcesoryjna część FIAT wygląda o wiele lepiej niż czarna wersja Abartha, ale w cenie 650 funtów jest zbyt droga,
ale jest dostępna w Wielkiej Brytanii.
Nie mogłem znaleźć żadnych innych części specyficznych dla Fiata dostępnych w Wielkiej Brytanii.
Części Mazdy i niektóre części Fiata można importować z USA i Japonii - opóźnienia celne i koszty są do rozważenia.

DLACZEGO WARTO JĄ ZAMONTOWAĆ
W pełni rozumiem, że 124 nie jest prawdziwym zawieszeniem kolumnowym, dlatego 'wzmocnienie amortyzatora' jest głównie podporą nadwozia, ale będzie dobrze wyglądać
Przez ponad rok badałem opcje Mazdy, zdając sobie sprawę, że prawy wspornik patrząc w komorę silnika, będzie wymagał niewielkiej modyfikacji, aby pasował do 124. Kupiłem i zamontowałem jeden.

Wybrałem właśnie wprowadzone na rynek przednie górne wzmocnienie IL Motorsports. Kupiłem je w MX5parts.co.uk, z których korzystałem już wcześniej. Zostało dostarczone z fabrycznym (Mazda) panelem wspornika, dostawa następnego dnia, wszystko za 250 funtów.

Montaż panelu wspornika zajęłby około 30-40 minut. Modyfikacje prawego wspornika zajęłyby około 20 minut, a montaż głównego wzmocnienia amortyzatora około 15 minut. Zajęło mi to więcej czasu, ponieważ zrobiłem kilka zdjęć i wykonałem kilka próbnych dopasowań, aby upewnić się, że wszystko pasuje. Jeśli byłoby zainteresowanie, mógłbym spróbować zrobić coś w rodzaju 'samouczka'.

Ogólnie jestem zadowolony z rezultatu i 'zachwycony' ceną.
Danny
 

Attachments

#30 ·
Samouczek proszę !!!

Ponieważ myślę o zastąpieniu mojego Abartha płaskim sprzymierzeńcem ..... bardziej dla błyskotek pod maską niż cokolwiek innego

Słyszałem, że Mazdy potrzebują trochę "zachęty", aby pasowały

Czy wiesz, czy panel wspornika Mazdy jest wymagany w Abarth?

Pozdrawiam
 
#31 ·
Samouczek proszę !!!

Ponieważ myślę o zastąpieniu mojego Abartha płaskim sprzymierzeńcem ..... bardziej dla ozdoby pod maską niż cokolwiek innego

Słyszałem, że Mazdy potrzebują trochę "zachęty", żeby pasowały

Czy wiesz, czy panel wspornika Mazdy jest wymagany w Abarth?

Na zdrowie
Zacznę opracowywać samouczek - dzięki za pytanie.

Pręty Mazda / Miata pasują OK - to prawy wspornik, który wymaga modyfikacji do kołków / otworów wspornika zbiornika wody i wspornika okablowania. Niewielka praca.

Panele podporowe rozpórki amortyzatorów są takie same dla samochodów Mazda i Fiat / Abarth. Jeśli masz już rozpórkę amortyzatorów, będzie ona działać zarówno z prętami Mazda, jak i Fiat.

Danny
 
#33 ·
Cześć Shark, panel wspornika "fabrycznego" dla rozpórki kolumn resorów ponownie wykorzystuje istniejące śruby panelu wspornika (8 sztuk 10 mm). Nakrętki (12 mm) potrzebne do przymocowania rozpórki do nowego panelu są dołączone do zestawu rozpórki, tj. drążek i wsporniki do górnej części mocowań kolumn resorów P i L. Danny
 
#34 ·
Cześć Shark, panel wspornika "fabrycznego" dla rozpórki kolumn wykorzystuje ponownie istniejące śruby mocujące panel wspornika (8 sztuk 10 mm).

Nakrętki (12 mm) potrzebne do przymocowania rozpórki do nowego panelu są dołączone do zestawu rozpórki, tj. drążek i wsporniki dla górnej części mocowań kolumn prawego i lewego.

Danny
Dzięki. Rozważałem dodanie jednego do mojego Lusso.
 
#37 ·
Danny, czy jest jakiś powód, dla którego nie wybrałeś tego z TMC motorsport dla 124? https://www.tmcmotorsport.com/product/5317
Cześć Darren, drążek cusco był tym, który wybrałem. Użyłem TMC motorsports do moich sprężyn Eibach i to nie był zbyt inspirujący pierwszy zakup! Wyślę Ci wiadomość prywatną, jeśli chcesz szczegóły.

Zatem, gdy drążek IL Motorsport (wyprodukowany w Niemczech) stał się dostępny w Wielkiej Brytanii, opóźnienia/koszty wysyłki drążka cusco z Japonii nie były opłacalne.

Kupiłem inne części od MX5parts i ich obsługa była za każdym razem 5 gwiazdek i nadal będę z nich korzystać.

Danny
 
#39 ·
Montaż drążków stabilizatora Eibach - drążki stabilizacyjne.

Nie publikowałem od jakiegoś czasu, więc pomyślałem, że zacznę od aktualizacji modów.
Od miesiąca mam ulepszone drążki stabilizatora Eibach, ale 'zaryzykowałem w weekend'.

Obejrzałem wszystkie filmy z YouTube, przewodniki z instrukcjami i posty Jowstera i doszedłem do wniosku, że nie ma jednego właściwego sposobu. Więc po prostu zacząłem, nie spiesząc się. Moje notatki mogą pomóc, mogą nie działać dla Ciebie, ale zadziałały dla mnie w moim ograniczonym garażu (warsztacie). To samochód RHD.
Jak trudne to było? Jeśli montaż zaworu GFB+ to 1, a pełna odbudowa silnika i skrzyni biegów to 10, to przedni drążek to 5, a tylny to 1.
Czas trwania
1. Podniesienie samochodu na lewarku, zdjęcie kół i osłon pod przednimi błotnikami 75 minut
2. Zidentyfikowanie i usunięcie innych 'elementów' oraz wyjęcie standardowego przedniego drążka 60 minut.
3. Wsuwanie nowego drążka do samochodu 20 minut.
4. Ponowne zamontowanie usuniętych 'elementów', osłon i kół. 90 minut

Co zrobiłem?
1. Zdejmij koła i osłony. Odłącz istniejące łączniki końcowe drążka i wsporniki tulei. zgodnie z ogólnymi instrukcjami.
2. Usunąłem dwie śruby mocujące przekładnię kierowniczą, ale nie kolumnę kierownicy - muszę przesunąć przekładnię o około 1/8 cala, aby uzyskać prześwit dla drążka, aby przejść nad przekładnią.
3. Usuń dodatkowy mały plastikowy panel w pobliżu klaksonu, odłącz, a następnie usuń z drogi klakson i wspornik, mocowanie intercoolera i dolne połączenie węża, pasek uziemiający i okablowanie hamulców. RÓWNIEŻ Odkryłem, że muszę usunąć 'pudełko' przymocowane do chłodnicy, co zrobiło całą różnicę w wyjmowaniu drążka bez wyjmowania przekładni kierowniczej.
4. Wyjęcie standardowego drążka to 'ćwiczenie w próbach i błędach' Odkryłem, że odrobina płynnego mydła na tulejach pozwoliła mi je 'wyciągnąć' pomiędzy ramą pomocniczą a nadwoziem - większość ludzi je odcina.
5. Włożenie nowego drążka nie jest takie złe. Jest cięższy, ale bez zamontowanych tulei jest trochę więcej prześwitu. Po prostu nie spiesz się. Załóż wszystko z powrotem - gotowe.
6. Tylny drążek to 40-minutowa robota - nic nie możesz zrobić źle.

Krótka jazda próbna i wszystko jest w porządku.
Nic się nie zepsuło, wszystko zeszło i wróciło. Nie wiem, dlaczego myślałem, że to dla mnie za trudne!
Danny.
 

Attachments