Zal een upgrade van de wastegate-actuator daadwerkelijk merkbare prestatieverbeteringen opleveren bij een standaard of Fase 1-afstelling? Het antwoord (en) op die vraag zal hoogstwaarschijnlijk de geest, de perceptie en/of de butt dyno van de eigenaar/bestuurder zijn die besloot die upgrade te doen.
Hoeveel mensen kunnen zeggen dat het vervangen van de OE-diverterklep door een GFB DV+ verbeterde diverterklep hun auto in een brullend beest van wereldklasse heeft veranderd? Maar het gaf ze wel gemoedsrust en gaf ze een beter gevoel, wetende dat ze maar een klein beetje hadden gedaan om ervoor te zorgen dat de turbo van hun auto zo efficiënt mogelijk werkte.
Het vervangen van de OE-wastegate-actuator door een verbeterde versie, of het nu Forge of Turbosmart is, zal in dezelfde lijn liggen als het vervangen van de diverterklep - doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat de turbo zo efficiënt mogelijk werkt.
Je moet gewoon beslissen, als je deze route wilt volgen, of je wilt gaan voor een zuigerontwerp, Forge, of een membraanontwerp, Turbosmart, actuator. Beide zijn goed en beide zijn upgrades en efficiënter dan de OE-actuator. Veel mensen hebben de Forge in hun auto's geïnstalleerd. Veel mensen gebruiken de Turbosmart, dat is degene die ik in mijn auto heb. Jouw beslissing.
En ja, het is leuk om geld uit te geven aan nieuwe spullen voor je auto, vooral spullen die daadwerkelijk van enig nut kunnen zijn.
Spider On!