Fiat 124 Spider Forum banner

Waste gate vervanging, Wie heeft er een en wat voor soort?

1.5K views 9 replies 6 participants last post by  Steele  
#1 · (Edited)
Ik denk erover om mijn Wastegate-actuator te updaten, maar weet niet zeker of dat nodig is? Misschien is het gewoon een "iets aan mijn spider vastschroeven"-ding, ik weet het niet. Wie heeft zijn WG vervangen? Ik weet dat ik deze vraag heb gesteld, maar ik heb niet de antwoorden gekregen die ik had verwacht. Je kunt mijn handtekening onderaan bekijken en zien welke wijzigingen ik heb. Heeft u prestaties opgemerkt? Wat voor soort heb je gekregen? Zou je het opnieuw doen? Bedankt bij voorbaat Doug

owns 2018 Fiat 124 Spider Abarth
#2 ·
Het is niet echt een "moetje" op de standaard turbo, om eerlijk te zijn. Sommige mensen melden betere prestaties, maar IMHO is het een placebo. Het is pas echt nodig als je begint met tunen op de hogere boostniveaus dat de extra controle van een verbeterde WGA nodig is.

#3 · (Edited)
Zal een upgrade van de wastegate-actuator daadwerkelijk leiden tot merkbare prestatiewinsten bij een standaard of Fase 1-afstelling? Het antwoord (en) op die vraag zal hoogstwaarschijnlijk de geest, de perceptie en/of de 'kont-dyno' zijn van de eigenaar/bestuurder die besloot die upgrade uit te voeren.

Hoeveel mensen kunnen zeggen dat het vervangen van de OE-diverterklep door een GFB DV+ geüpgrade diverterklep van hun auto een brullend beest van wereldklasse heeft gemaakt? Maar het gaf ze zeker gemoedsrust en gaf ze een beter gevoel wetende dat ze maar een klein beetje hadden gedaan om ervoor te zorgen dat de turbo op hun auto zo efficiënt mogelijk werkte.

Het vervangen van de OE-wastegate-actuator door een geüpgrade versie, of het nu Forge of Turbosmart is, zal in dezelfde lijn liggen als het vervangen van de diverterklep - doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat de turbo zo efficiënt mogelijk werkt.

Je moet gewoon beslissen, als je deze route kiest, of je wilt gaan voor een zuigerontwerp, Forge, of een membraanontwerp, Turbosmart, actuator. Beide zijn goed en beide zijn upgrades en efficiënter dan de OE-actuator. Veel mensen hebben de Forge in hun auto's geïnstalleerd. Veel mensen gebruiken de Turbosmart, dat is degene die ik in mijn auto heb. Jouw beslissing.

En ja, het is leuk om geld uit te geven aan nieuwe spullen voor je auto, vooral spullen die daadwerkelijk van enig nut kunnen zijn.

Spider On!

#4 ·
Zal een upgrade van de wastegate-actuator daadwerkelijk merkbare prestatieverbeteringen opleveren bij een standaard of Fase 1-afstelling? Het antwoord (en) op die vraag zal hoogstwaarschijnlijk de geest, de perceptie en/of de butt dyno van de eigenaar/bestuurder zijn die besloot die upgrade te doen.

Hoeveel mensen kunnen zeggen dat het vervangen van de OE-diverterklep door een GFB DV+ verbeterde diverterklep hun auto in een brullend beest van wereldklasse heeft veranderd? Maar het gaf ze wel gemoedsrust en gaf ze een beter gevoel, wetende dat ze maar een klein beetje hadden gedaan om ervoor te zorgen dat de turbo van hun auto zo efficiënt mogelijk werkte.

Het vervangen van de OE-wastegate-actuator door een verbeterde versie, of het nu Forge of Turbosmart is, zal in dezelfde lijn liggen als het vervangen van de diverterklep - doen wat je kunt om ervoor te zorgen dat de turbo zo efficiënt mogelijk werkt.

Je moet gewoon beslissen, als je deze route wilt volgen, of je wilt gaan voor een zuigerontwerp, Forge, of een membraanontwerp, Turbosmart, actuator. Beide zijn goed en beide zijn upgrades en efficiënter dan de OE-actuator. Veel mensen hebben de Forge in hun auto's geïnstalleerd. Veel mensen gebruiken de Turbosmart, dat is degene die ik in mijn auto heb. Jouw beslissing.

En ja, het is leuk om geld uit te geven aan nieuwe spullen voor je auto, vooral spullen die daadwerkelijk van enig nut kunnen zijn.

Spider On!
Bedankt Mike

#5 ·
Ik heb nog steeds de standaard turbo en heb de mijne verwisseld voor de TS-unit, nee, hij is niet sneller of maakt geen andere boost of iets dergelijks, maar mijn standaard WGA leek soms "plakkerig" te zijn bij lagere toerentallen en de boost fluctueerde terwijl ik probeerde druk op te bouwen en met de wissel was dat verdwenen. Loopt gewoon wat soepeler.

#6 ·
Ik heb nog steeds de standaard turbo en heb de mijne vervangen door de TS-unit, nee, hij is niet sneller of maakt geen andere boost of iets dergelijks, maar mijn standaard WGA leek soms "plakkerig" te zijn bij lagere toerentallen en de boost fluctueerde terwijl ik probeerde druk op te bouwen en met de wissel was dat weg. Loopt gewoon wat soepeler.
Bedankt Cannoli

• Like
Reactions: Cannoli
#7 ·
Oké, het lijkt erop dat ik weer een aanpassing moet kopen.
@Artack heb je je WG vervangen?
Verdomme, ik dacht dat ik klaar was.

#9 ·
Ok, het lijkt erop dat ik weer een modificatie moet kopen
@Artack heb je je WG vervangen?
Verdomme, ik dacht dat ik klaar was

Ik probeer zoveel mogelijk efficiëntie uit mijn turbo te halen

elk beetje telt
Hey Steele,
Ja, ik ben voor de Forge WGA gegaan en ben blij dat ik het gedaan heb. Zoals hierboven vermeld, niets wereldschokkend in de manier waarop de auto reageert, maar ik krijg wel een "vervlakking" van de turboboost, als dat zin heeft (ik kan naar P2 gaan met het doen van een FMIC-upgrade en een WGA-upgrade wordt aanbevolen). Zou ik het opnieuw doen, ja. Ik denk dat het Forge-onderdeel superieur is aan de OEM. Ik heb kennis opgedaan tijdens het onderzoek, hoe ik de voorspanning kan instellen, het zelf geïnstalleerd en heb over het algemeen het gevoel dat het een goede toevoeging aan de auto is. Het lijkt veel op het vervangen van de OEM DV door een GFB DV+, maar ik kon een beetje meer positieve verandering voelen.

• Like
Reactions: Steele