Fiat 124 Spider Forum banner

Aftermarket stuurwielen

25K views 70 replies 25 participants last post by  Vincent Venat  
#1 ·
Heeft er al iemand een D-vormig stuur in zijn 124 geïnstalleerd?

Overweeg om het DAMD of MOTOR-O-POLIS stuur aan mijn kerstverlanglijstje toe te voegen! >:)

#3 ·
Heeft er al iemand een D-vormig stuurwiel in zijn 124 geïnstalleerd?

Overweeg om het DAMD of MOTOR-O-POLIS stuurwiel aan mijn kerstverlanglijstje toe te voegen! >:)
Ik had het Motor-o-polis stuurwiel op mijn NC miata toen ik hem inruilde voor mijn fiat. Man, wat mis ik dat stuur. De hoeveelheid aanpassing die ze je toestaan te doen is echt verbazingwekkend. Kleur, materiaal, stiksels, vorm, dikte,.... Je krijgt echt een kwaliteitsstuur op maat. Ze duren even om te krijgen omdat ze op maat worden gemaakt volgens jouw specificaties, maar ze zijn het wachten waard. De installatie was ook heel eenvoudig.
Zeker weten dat ik er een in de toekomst van mijn Abarth zal hebben.

• Like
Reactions: pghgrhg
#7 ·
Heeft iemand al een D-vormig stuur in zijn 124 geïnstalleerd?

Overweeg om het DAMD of MOTOR-O-POLIS stuur op mijn kerstverlanglijstje te zetten! /forum/images/124Spider/smilies/tango_face_devil.png
Ik had het Motor-o-polis stuur op mijn NC miata toen ik hem inruilde voor mijn fiat. Man, wat mis ik dat stuur. De hoeveelheid aanpassing die ze je toestaan, is echt verbazingwekkend. Kleur, materiaal, stiksels, vorm, dikte,.... Je krijgt echt een kwaliteitsstuur op maat. Ze duren even om te krijgen omdat ze op maat worden gemaakt volgens uw specificaties, maar ze zijn het wachten waard. De installatie was ook heel eenvoudig.
Zeker weten dat ik er een in de toekomst van mijn Abarth zal hebben.
Ik heb momenteel een Motor-o-polis D-vormig stuur besteld. Zou het over 3 of 4 weken moeten krijgen, net op tijd voor het komende seizoen.

Tot nu toe is hun klantenservice uitstekend.

#8 ·
Dus wat er bij de Motor-o-polis-wielen wordt geleverd, zoals de afbeelding laat zien, is het wiel plus de afstandsbediening zonder airbag/claxon/afdekking, maar de informatie zegt dat je je eigen stuurwielafstandsbedieningen en airbag/claxonafdekking etc. moet gebruiken.

#10 ·
Erg gecharmeerd van de D-vorm, omdat deze me wat meer beenruimte zou geven, en ze zien er ook echt cool uit. Ik check de MX5-forums en hij heeft een paar goede recensies over de kwaliteit en service gehad, ik probeer net een YouTube-video te vinden van wat er komt kijken bij het verwisselen van de bedieningselementen etc.

#12 · (Edited)
Het duurt 30-40 minuten als je alle gereedschappen hebt en de gedetailleerde instructies hier volgt (de moeite waard om de hele thread te lezen voordat je aan de installatie begint).

Installatie vereist het loskoppelen van de accu en een paar minuten wachten voordat je de airbagnaaf verwijdert. Het verwijderen van de naaf duurde slechts een paar minuten door 3 veren en een paar connectoren los te maken. Zodra de elektrische aansluitingen zijn losgemaakt, gebruik je een 21 mm dop om de centrale moer te verwijderen. Een stuurwieltrekker maakt het verwijderen van het wiel snel. Koop of leen er een.

Het tijdrovende deel voor de meeste mensen is het verwisselen van de bekleding en bedieningselementen naar het nieuwe wiel. Handig om wat plastic trimgereedschap, een heteluchtpistool en veel geduld te hebben. Begin met het verwijderen van de achterklep. De zilveren sierring wordt met lipjes in dit onderdeel gehaakt en ik vond het nodig om ze samen te verwijderen door naar foto's te verwijzen en de fittingen langzaam uit elkaar te werken. Zodra de achterklep van het wiel is verwijderd, heb je toegang tot het harde rubber waar de rest van de sierstukken in zijn geperst. Verwarm dit rubber voordat je de bekleding verwijdert. Terwijl je deze stukken naar buiten werkt, krijg je een opening waardoor je beide kanten van het rubber kunt verwarmen. Als je naar de achterkant kijkt, zie je dat de lipjes naar voren bewegen terwijl je de bekleding uit het wiel werkt. Zodra de bedieningselementen halverwege uit zijn, kun je ze eruit trekken zonder de bedieningselementen te beschadigen, maar als je het rubber waarin ze zijn ingebed niet verwarmt, loop je het risico stukken van de voorkant te scheuren. Zelfs met zorg heb ik een beetje van het rubber aan de voorkant gescheurd (niet iets dat je zou zien als het eenmaal weer in elkaar is gezet, maar het kan resulteren in een zwakkere verbinding als je het OEM-wiel later opnieuw gebruikt). Monteer het nieuwe wiel in omgekeerde volgorde. Het is heel gemakkelijk om het nieuwe wiel te verwarmen en het montageproces duurde een paar minuten.

Ik heb de spiebaan en het OEM-wiel met een marker op de noon-positie gemarkeerd met de wielen gecentreerd voordat ik het wiel eraf trok. Dit zou een herinstallatie van het oude wiel gemakkelijk moeten maken. Zorgde er ook voor dat ik de spiebaan in de gecentreerde positie had bij het installeren van het nieuwe wiel. Ik had geen uitlijningsproblemen toen het nieuwe wiel eenmaal was geïnstalleerd.

Ik had verwacht dat de airbag en het trekken van het wiel het intimiderende deel zouden zijn, maar het was een fluitje van een cent met de juiste gereedschappen en gemiddelde mechanische vaardigheid. Het transplanteren van de bekleding was verreweg het meest uitdagende deel, maar iedereen kan het doen als hij geduldig is. Neem voor dit onderdeel geen tijd, maar neem je gewoon voor om het rustig aan te doen. En gebruik het heteluchtpistool!

#13 ·
Ik sta op het punt om de GuardianDesigns "corsa"-wiel te bestellen. Heeft iemand anders al de kans gehad om deze nieuwste versie te gebruiken?

#23 ·
Ik sta op het punt om de trekker over te halen voor het "corsa"-wiel van GuardianDesigns. Heeft iemand anders de kans gehad om deze nieuwste versie te gebruiken?
Ik heb een corsa onderweg van hen. Zou hier over een paar weken moeten zijn. Ik zal posten wanneer het erop zit.

#15 ·
Wees voorzichtig, ik moest de dealer de klokveer laten vervangen, zonder extra kosten, Godzijdank. Ik heb veel stuurwielen vervangen, minstens 10. Dit is de eerste keer dat ik een probleem heb gehad.
Hoe heb je het kapot gemaakt? Een manier om het te vermijden?

#18 ·
Nee, moet vandaag de auto ophalen. Ik haat het om te veel vragen te stellen. Hij was afgedekt en ze stelden geen vragen over het Abarth-logo op het wiel of het aftermarket stuur. Omdat er zo weinig van zijn, zouden ze waarschijnlijk het verschil niet weten, haha.

#19 ·
Besefte je dat het kapot was de seconde nadat je het wiel eraf haalde? Ik probeer me gewoon een idee te vormen van wat er met de jouwe is gebeurd, zodat ik het mogelijk kan vermijden lol. Heb je een trekker gebruikt?

#27 ·
Ik kan niet beslissen of ik Alcantara en leer wil of alleen leer. Eerstgenoemde kan lastig schoon te houden zijn.

• Like
Reactions: Fiatbreath
#28 ·
Ik kan niet beslissen of ik Alcantara en leer wil of alleen leer. Eerstgenoemde kan lastig schoon te houden zijn.
Daarom ben ik meteen voor leer gegaan

#31 ·
#34 ·
Ziet er mooi uit Steve, maar ik zie het 'D'-ontwerp niet.

Paul
Het zit er, je kunt het niet echt zien als je erop neerkijkt.

Het is een wiel met standaard diameter en het gebruikt de standaard ringen. De onderkant van het wiel is plat, maar niet veel ervan, ongeveer 6 inch. Als ik het opnieuw zou doen, zou ik me niet druk maken om de D-vorm, omdat deze niet erg uitgesproken is. Ik zou ook gaan voor een 20 mm middagstreep in plaats van 10 mm.

Het wiel is erg mooi. De velg is dikker en de vulling is wat zachter, dus het is comfortabeler om vast te houden dan het standaard wiel. En... Meer Rood!

#33 ·
Ik denk er nog steeds over om het Corsa-wiel te nemen, maar zwarte geperforeerde zijkanten in zwart met zwart Alcantara boven- en onderkant, plus rode noon-markering.

#40 ·
De "Corsa" velg is fysiek kleiner in diameter en heeft een ovale, dikkere rand. Ook zijn de duimsteunen iets agressiever.

Corsa is wat ik wil, ik kan alleen niet beslissen over het materiaal. Zou graag een tricolore middagstreep willen hebben.

• Like
Reactions: Seagas
#43 ·
De "Corsa" velg is fysiek kleiner in diameter en heeft een ovale, dikkere rand. Ook zijn de duimsteunen iets agressiever.

Corsa is wat ik wil, ik kan alleen niet beslissen over het materiaal. Zou graag een tricolore middagstreep willen hebben.
Guardian Designs heeft een "Zero" vorm wiel, maar ik weet niet of de diameter kleiner is dan standaard.

Mijn wiel is een gemodificeerd standaard wiel. Het voelt alsof ze de onderkant van de velg aan de onderste spaak hebben afgesneden en vervangen door een platte balk, dus de onderkant van het wiel is slechts 5 of 6 inch plat. Om een meer uitgesproken "D" vorm te krijgen. Je zou de onderste spaak moeten verkorten of de diameter van het wiel moeten vergroten. Door het standaard wiel te modificeren zonder de spaken te verkorten, kun je de standaard afwerking, schakelaars en randen gebruiken.

Zoals ik al zei, was ik bezorgd over het blokkeren van mijn zicht op het dashboard, vooral de snelheidsmeter met een wiel met een kleinere diameter of een dikkere rand. Ik rijd niet dagelijks in mijn Abarth, en als ik er wel in rijd, kruipt mijn snelheid omhoog zonder dat ik het besef. Op een snelweg van 65 mph probeer ik de auto net onder de 80 mph te houden, daar lijken de agenten het mee eens te zijn. Gisteravond betrapte ik mezelf erop dat ik net iets meer dan 90 mph reed! (het verkeer was licht) Dat zou een duur ticket zijn geweest...

#41 ·
Vond deze geweldige instructies voor het toevoegen van de spacer, maar het meeste ervan is ook van toepassing op het vervangen van het stuur. Ter info