Het duurt 30-40 minuten als je alle gereedschappen hebt en de gedetailleerde instructies
hier volgt (de moeite waard om de hele thread te lezen voordat je aan de installatie begint).
Installatie vereist het loskoppelen van de accu en een paar minuten wachten voordat je de airbagnaaf verwijdert. Het verwijderen van de naaf duurde slechts een paar minuten door 3 veren en een paar connectoren los te maken. Zodra de elektrische aansluitingen zijn losgemaakt, gebruik je een 21 mm dop om de centrale moer te verwijderen. Een stuurwieltrekker maakt het verwijderen van het wiel snel. Koop of leen er een.
Het tijdrovende deel voor de meeste mensen is het verwisselen van de bekleding en bedieningselementen naar het nieuwe wiel. Handig om wat plastic trimgereedschap, een heteluchtpistool en veel geduld te hebben. Begin met het verwijderen van de achterklep. De zilveren sierring wordt met lipjes in dit onderdeel gehaakt en ik vond het nodig om ze samen te verwijderen door naar foto's te verwijzen en de fittingen langzaam uit elkaar te werken. Zodra de achterklep van het wiel is verwijderd, heb je toegang tot het harde rubber waar de rest van de sierstukken in zijn geperst. Verwarm dit rubber voordat je de bekleding verwijdert. Terwijl je deze stukken naar buiten werkt, krijg je een opening waardoor je beide kanten van het rubber kunt verwarmen. Als je naar de achterkant kijkt, zie je dat de lipjes naar voren bewegen terwijl je de bekleding uit het wiel werkt. Zodra de bedieningselementen halverwege uit zijn, kun je ze eruit trekken zonder de bedieningselementen te beschadigen, maar als je het rubber waarin ze zijn ingebed niet verwarmt, loop je het risico stukken van de voorkant te scheuren. Zelfs met zorg heb ik een beetje van het rubber aan de voorkant gescheurd (niet iets dat je zou zien als het eenmaal weer in elkaar is gezet, maar het kan resulteren in een zwakkere verbinding als je het OEM-wiel later opnieuw gebruikt). Monteer het nieuwe wiel in omgekeerde volgorde. Het is heel gemakkelijk om het nieuwe wiel te verwarmen en het montageproces duurde een paar minuten.
Ik heb de spiebaan en het OEM-wiel met een marker op de noon-positie gemarkeerd met de wielen gecentreerd voordat ik het wiel eraf trok. Dit zou een herinstallatie van het oude wiel gemakkelijk moeten maken. Zorgde er ook voor dat ik de spiebaan in de gecentreerde positie had bij het installeren van het nieuwe wiel. Ik had geen uitlijningsproblemen toen het nieuwe wiel eenmaal was geïnstalleerd.
Ik had verwacht dat de airbag en het trekken van het wiel het intimiderende deel zouden zijn, maar het was een fluitje van een cent met de juiste gereedschappen en gemiddelde mechanische vaardigheid. Het transplanteren van de bekleding was verreweg het meest uitdagende deel, maar iedereen kan het doen als hij geduldig is. Neem voor dit onderdeel geen tijd, maar neem je gewoon voor om het rustig aan te doen. En gebruik het heteluchtpistool!