Fiat 124 Spider Forum banner

Kierownice z rynku wtórnego

25K views 70 replies 25 participants last post by  Vincent Venat  
#1 ·
Czy ktoś już zainstalował kierownicę w kształcie litery D w swoim 124?

Rozważam dodanie kierownicy DAMD lub MOTOR-O-POLIS do mojej listy życzeń świątecznych! >:)
 
#3 ·
Czy ktoś zainstalował już kierownicę w kształcie litery D w swoim 124?

Rozważam dodanie kierownicy DAMD lub MOTOR-O-POLIS do mojej listy życzeń świątecznych! >:)
Miałem kierownicę Motor-o-polis w moim NC miata, kiedy wymieniłem ją na mojego fiata. Cholera, jak ja tęsknię za tą kierownicą. Ilość możliwości dostosowania, jaką pozwalają, jest naprawdę niesamowita. Kolor, materiał, szwy, kształt, grubość,.... Naprawdę dostajesz wysokiej jakości niestandardową kierownicę. Trwa to chwilę, zanim ją dostaniesz, ponieważ każda jest wykonywana na zamówienie zgodnie z Twoimi specyfikacjami, ale warto czekać. Instalacja również była bardzo prosta.
Na pewno będę miał taką w przyszłości mojego Abartha.
 
  • Like
Reactions: pghgrhg
#7 ·
Czy ktoś zainstalował już kierownicę w kształcie litery D w swoim 124?

Rozważam dodanie kierownicy DAMD lub MOTOR-O-POLIS do mojej listy życzeń świątecznych! /forum/images/124Spider/smilies/tango_face_devil.png
Miałem kierownicę Motor-o-polis w moim NC miata, kiedy wymieniłem ją na mojego fiata. Chłopie, jak ja tęsknię za tą kierownicą. Ilość możliwości dostosowania, które pozwalają, jest naprawdę niesamowita. Kolor, materiał, szwy, kształt, grubość,.... Naprawdę dostajesz wysokiej jakości niestandardową kierownicę. Trochę czasu zajmuje, zanim je dostaniesz, ponieważ każda z nich jest wykonywana na zamówienie zgodnie z Twoimi specyfikacjami, ale są warte czekania. Instalacja była również bardzo prosta.
Na pewno będę miał taką w przyszłości mojego Abartha.
Właśnie zamówiłem kierownicę Motor-o-polis w kształcie litery D. Powinienem ją otrzymać za 3 lub 4 tygodnie, w sam raz na nadchodzący sezon.

Do tej pory ich obsługa klienta była na najwyższym poziomie.
 
#8 ·
Co więc wchodzi w skład kół Motor-o-polis, jak pokazuje obrazek, to koło plus piloty bez poduszki powietrznej/klaksonu/osłony, ale informacja mówi, że należy użyć własnych pilotów z kierownicy i osłony poduszki powietrznej/klaksonu itp.
 
#10 ·
Bardzo podoba mi się kształt D, ponieważ dałby mi trochę więcej miejsca na nogi, a także wyglądają naprawdę fajnie. Sprawdzam fora MX5 i ma on kilka dobrych recenzji jakości i obsługi, właśnie próbuję znaleźć film na YouTube, który pokazuje, co jest potrzebne do wymiany elementów sterujących itp.
 
#12 · (Edited)
Zajmuje to 30-40 minut, jeśli masz wszystkie narzędzia i postępujesz zgodnie ze szczegółowymi instrukcjami tutaj (warto przeczytać cały wątek przed przystąpieniem do instalacji).

Instalacja wymaga odłączenia akumulatora i odczekania kilku minut przed wyjęciem piasty poduszki powietrznej. Wyjęcie piasty zajęło kilka minut, uwalniając 3 sprężyny i kilka złączy. Po odłączeniu połączeń elektrycznych użyj nasadki 21 mm, aby wyjąć nakrętkę centralną. Ściągacz do kierownicy ułatwia szybkie zdjęcie koła. Kup lub pożycz jeden.

Najbardziej czasochłonną częścią dla większości osób jest zamiana wykończenia i elementów sterujących na nowe koło. Pomocne jest posiadanie kilku plastikowych narzędzi do wykończeń, opalarki i dużo cierpliwości. Zacznij od zdjęcia tylnej pokrywy. Srebrny pierścień ozdobny zostanie wpięty w ten element za pomocą zakładek i stwierdziłem, że konieczne jest ich wspólne usunięcie, odwołując się do zdjęć i powoli rozdzielając elementy. Po zdjęciu tylnej pokrywy z koła masz dostęp do twardej gumy, w którą wciśnięte są pozostałe elementy wykończeniowe. Rozgrzej tę gumę przed usunięciem wykończenia. Podczas pracy z tymi elementami na zewnątrz, powstaje szczelina, która pozwala na rozpoczęcie podgrzewania obu stron gumy. Patrząc na tył, zobaczysz, że zakładki przesuwają się do przodu, gdy wyjmujesz wykończenie z koła. Gdy elementy sterujące są w połowie wysunięte, możesz je wyciągnąć bez ryzyka uszkodzenia elementów sterujących, ale jeśli nie podgrzejesz gumy, w której są osadzone, ryzykujesz rozerwaniem kawałków strony przedniej. Nawet przy zachowaniu ostrożności rozerwałem trochę gumy po stronie przedniej (coś, czego nie widać po ponownym montażu, ale może to skutkować słabszym połączeniem, jeśli później ponownie użyjesz koła OEM). Złóż nowe koło w odwrotnej kolejności. Bardzo łatwo jest podgrzać nowe koło, a proces montażu zajął kilka minut.

Zaznaczyłem klin i koło OEM markerem w pozycji południowej z kołami wyśrodkowanymi przed zdjęciem koła. Powinno to ułatwić ponowną instalację starego koła. Upewniłem się również, że klin znajdował się w pozycji wyśrodkowanej podczas montażu nowego koła. Nie miałem żadnych problemów z wyrównaniem po zamontowaniu nowego koła.

Spodziewałem się, że poduszka powietrzna i wyciąganie koła będą przerażającą częścią, ale z odpowiednimi narzędziami i przeciętnymi umiejętnościami mechanicznymi było to bułka z masłem. Przeszczep wykończenia był zdecydowanie bardziej wymagającą częścią, ale każdy może to zrobić, jeśli jest cierpliwy. Nie mierz czasu dla tej części, po prostu zobowiąż się do powolnego działania. I użyj opalarki!
 
#13 ·
Jestem bliski podjęcia decyzji o zakupie felgi GuardianDesigns "corsa". Czy ktoś inny miał okazję korzystać z tej najnowszej wersji?
 
#23 ·
Jestem bardzo blisko pociągnięcia za spust w sprawie koła "corsa" firmy GuardianDesigns. Czy ktoś jeszcze miał okazję użyć tej najnowszej wersji?
Mam corsę w drodze od nich. Powinna tu być w ciągu najbliższych kilku tygodni. Dam znać, kiedy będzie na miejscu.
 
#15 ·
Uważaj, skończyło się na tym, że musiałem zlecić dealerowi wymianę sprężyny zegarowej, bez dodatkowych opłat, dzięki Bogu. Wymieniłem wiele kierownic, co najmniej 10. To pierwszy raz, kiedy mam problem.
Jak to zepsułeś? Czy można tego uniknąć?
 
#18 ·
Nie, muszę odebrać samochód dzisiaj. Nienawidzę zadawać zbyt wielu pytań. Był zakryty i nie kwestionowali znaczka abarth na kierownicy ani kierownicy z rynku wtórnego. Ponieważ jest ich tak mało, prawdopodobnie nie poznaliby różnicy, haha.
 
#19 ·
Czy zdałeś sobie sprawę, że było zepsute w momencie, gdy zdjąłeś koło? Próbuję tylko zorientować się, co stało się z twoim, żeby móc tego uniknąć lol. Użyłeś ściągacza?
 
#27 ·
Nie mogę się zdecydować, czy chcę Alcantary i skóry, czy tylko skóry. Pierwsza opcja może być kłopotliwa w utrzymaniu czystości.
 
  • Like
Reactions: Fiatbreath
#28 ·
Nie mogę się zdecydować, czy chcę Alcantary i skóry, czy tylko skóry. Pierwsza opcja może być uciążliwa w utrzymaniu czystości.
Dlatego od razu wybrałem skórę
 
#31 ·
#34 ·
Wygląda ładnie Steve, ale nie widzę projektu "D".

Paul
Jest tam, tak naprawdę nie widać tego patrząc na to z góry.

Jest to koło o standardowej średnicy i używa standardowych ramek. Spód koła jest płaski, ale nie dużo, około 6 cali. Gdybym miał to zrobić jeszcze raz, nie zawracałbym sobie głowy kształtem D, ponieważ nie jest on bardzo wyraźny. Poszedłbym też z paskiem w południe 20 mm zamiast 10 mm.

Koło jest bardzo ładne. Obręcz jest grubsza, a wyściółka jest nieco bardziej miękka, więc jest wygodniejsze w trzymaniu niż standardowe koło. I... Więcej czerwieni!
 
#33 ·
Nadal myślę o kupnie koła Corsa, ale czarne perforowane boki w kolorze czarnym z czarną Alcantarą u góry i na dole oraz czerwonym znacznikiem południa.
 
#40 ·
Felga "Corsa" ma mniejszą średnicę i owalną, grubszą obręcz. Ponadto podpory na kciuki są nieco bardziej agresywne.

Corsa to to, co chcę osiągnąć, po prostu nie mogę się zdecydować na materiał. Chciałbym mieć trójkolorowy pasek w południe.
 
  • Like
Reactions: Seagas
#43 ·
Felga "Corsa" jest fizycznie mniejsza średnicą i ma owalną, grubszą obręcz. Ponadto oparcia na kciuki są nieco bardziej agresywne.

Corsa to to, co chcę osiągnąć, po prostu nie mogę się zdecydować na materiał. Chciałbym mieć trójkolorowy pasek w południe.
Guardian Designs ma koło w kształcie "Zero", ale nie wiem, czy średnica jest mniejsza niż standardowa.

Moje koło to zmodyfikowane koło seryjne. Wygląda na to, że odcięli dół obręczy przy dolnej szprychy i zastąpili ją płaskim prętem, więc dół koła jest płaski tylko na 5 lub 6 cali. Aby uzyskać bardziej wyraźny kształt "D". Trzeba by skrócić dolną szprychę lub zwiększyć średnicę koła. Modyfikacja standardowego koła bez skracania szprych pozwala na użycie standardowych listew, przełączników i ramek.

Jak już mówiłem, martwiłem się, że zasłonię widok na deskę rozdzielczą, zwłaszcza na prędkościomierz, kołem o mniejszej średnicy lub grubszą obręczą. Nie jeżdżę moim Abarthem na co dzień, a kiedy jeżdżę, moja prędkość ma tendencję do wzrastania, zanim się zorientuję. Na autostradzie 65 mph staram się utrzymywać samochód tuż poniżej 80 mph, policjanci wydają się być zadowoleni. Zeszłej nocy przyłapałem się na jeździe nieco ponad 90 mph! (ruch był niewielki) To byłby drogi mandat...
 
#41 ·
Znalazłem te wspaniałe instrukcje dotyczące dodawania dystansu, ale większość z nich dotyczy również wymiany kierownicy. Dla twojej informacji