Fiat 124 Spider Forum banner
41 - 60 of 74 Posts
Discussion starter · #41 ·
Nie potrafię wyrazić, jak bardzo jestem wdzięczny za poświęcony czas i pomoc, ponieważ w przeciwnym razie nie miałbym pojęcia, od czego zacząć ani czego szukać :) Ta społeczność dodała dodatkowy wymiar do mojego posiadania 124 od czasu, gdy po raz pierwszy przyszedłem tutaj, aby zapytać o kupno takiego.
 
Moim zdaniem (P2262 już nie występuje, P0299 jest teraz ustawione) najprawdopodobniej wystąpiły 2 oddzielne problemy. Zatem naprawiłeś jeden, wymieniając zawór doładowania na jednostkę OEM - lub, odwrotnie, zminimalizowałeś usterkę, wymieniając jeden wadliwy zawór doładowania na inny wadliwy zawór doładowania (tylko że nie był tak wadliwy jak pierwszy). W każdym razie, oto możliwe przyczyny aktywnego P0299 (z instrukcji serwisowej): A) Ograniczone filtry powietrza B) Ograniczone lub nieszczelne węże ciśnieniowe układu doładowania C) Mały wyciek lub ograniczenie w układzie dolotowym D) Ograniczenie w układzie wydechowym E) Elektrozawór zaworu upustowego (wadliwy) F) Zacinanie się zaworu upustowego G) Uszkodzona turbosprężarka (opór turbiny). Czas wrócić, sprawdzić wszystkie elementy i przewody systemu, poszukać ewentualnych wycieków i ograniczeń. Powodzenia, Pozdrawiam, s
 
Dla P0299 niedoładowania nie mogę doradzić najlepszego rozwiązania. Mam zatkaną turbosprężarkę, a ona i automat naprawdę nie lubią obciążania silnika. Obciążanie silnika to sytuacja, gdy jesteś na wyższym biegu, powiedzmy 4. lub 5., ale przy niskich obrotach, poniżej 3 tys. może, i dajesz mu sporo gazu. Dostanę P0299 za każdym razem, gdy to zrobię. Czy wiesz, czy to się zdarzyło, gdy byłeś w trybie automatycznym lub manualnym? (Myślę, że najpierw powinienem zapytać, czy masz samochód z manualną czy automatyczną skrzynią biegów)

Moje pytanie brzmi teraz, czy w ogóle mam wyciek powietrza, czy też hałas dochodził jednak ze skrzyni biegów... i czy to tylko zawór elektromagnetyczny wastegate jest uszkodzony? Jak mogę sprawdzić, czy zawór elektromagnetyczny wastegate działa prawidłowo? - 1. część - sprawdzenie wycieku doładowania to sposób na potwierdzenie, czy masz wyciek powietrza. Prawidłowe działanie zaworu elektromagnetycznego WG - wymieniłem je, aby sprawdzić, ale kosztują około 175 dolarów, więc może nie najlepsza opcja. Nie jest trudno je wyjąć i wyczyścić

P2262 - tak czy inaczej, dopóki nie wróci, nie zadawaj zbyt wielu pytań, po prostu ciesz się. Jeśli oczywiście wróci, nowe informacje.

Dla P0299 jest to powszechny kod i jest to mniej poważny tryb awaryjny, pozwalający na około 6 psi (P2262 ogranicza cię do braku doładowania, zero). Z P0299, kiedy się to zdarza, po prostu wyłączam samochód, uruchamiam go. powtórz to po raz drugi. Włącz żółte światło gotowości tempomatu. Jedź dalej.

Powodem żółtego światła tempomatu jest to, że jest ono podłączone. Więc kiedy dostajesz ALBO P0299, ALBO kod przeładowania, ALBO kod P2262, to światło zgaśnie i stracisz funkcję tempomatu. To szybko wskazuje, że jesteś w trybie awaryjnym i nie musisz tego "wyczuwać" po utracie doładowania/mocy. To najszybsza diagnostyka. Nie potrzebujesz do tego czytnika kodów. Potrzebujesz czytnika kodów lub programu takiego jak obdfusion, aby monitorować i zobaczyć, który kod to jest...
 
  • Like
Reactions: banane8
Ponadto zaktualizuj do MOJEGO P2262, ponieważ może to pomóc w diagnozie lub nie.

Okazuje się, że NIE pochodziło to z dużego wycieku doładowania przy przepustnicy, jak podejrzewałem.

Jest to w moim stroju od tunera i ma związek z żądanym doładowaniem, które jest zbyt wysokie w porównaniu z tym, co jest możliwe dla warunków, w jakich się znajdowałem (3341 obr./min i 33% obciążenia silnika, rzeczywiste przy doładowaniu 5,37 psi, w porównaniu z ??? żądanym w stroju).

Przełączyłem z powrotem na fabryczny, aby obserwować.

MIAŁEM złą połączenie przy przepustnicy i wyciek doładowania w tym miejscu, ale nie był tak duży, jak przypuszczałem i nie powodował P2262
 
  • Like
Reactions: banane8
Discussion starter · #45 ·
Czy wiesz, czy stało się to, gdy byłeś w trybie automatycznym czy manualnym?
Mam automat i podejrzewam, że stało się to, gdy jechałem w trybie półautomatycznym na 3. biegu, ale mógł to być 4. bieg. Nie było żadnych natychmiastowych kontrolek ostrzegawczych, ale zatrzymywałem się na skrzyżowaniu, przełączyłem z powrotem na tryb automatyczny i był w trybie awaryjnym.
Z P0299, kiedy się to dzieje, po prostu wyłączam samochód, uruchamiam go ponownie. Powtarzam to po raz drugi.
Ok, więc jeśli zostawię samochód - może odłączę akumulator na 5 minut - i go włączę, czy P0299 powinien się sam wyczyścić, czy muszę go wyczyścić? A jeśli w grę wchodzi wyciek powietrza lub inny problem, prawdopodobnie pojawi się ponownie przy niewielkich obrotach?
 
Mam automat i podejrzewam, że stało się to, gdy jechałem w trybie półautomatycznym na 3. biegu, ale mógł to być 4. Nie było natychmiastowych kontrolek ostrzegawczych, ale zatrzymywałem się na skrzyżowaniu, przełączyłem z powrotem na auto i był w trybie awaryjnym.

TO MI SIĘ PRZYDARZYŁO. NIE PRZEJMUJ SIĘ TYM. PO PROSTU ZRESETUJ

Ok, więc jeśli zostawię samochód - może odłączę akumulator na 5 minut - i włączę go, czy P0299 powinno się samo wyczyścić, czy muszę je wyczyścić? A jeśli w grę wchodzi wyciek powietrza lub inny problem, prawdopodobnie pojawi się ponownie przy kilku obrotach?
ŁATWIEJ NIŻ TO. ZATRZYMAJ SIĘ. WYŁĄCZ SAMOCHÓD PRZYCISKIEM START STOP. WŁĄCZ PONOWNIE. ZRESETUJE SIĘ. ALE WYŁĄCZ PONOWNIE, URUCHOM PONOWNIE. TERAZ MOŻESZ USTAWIĆ ŻÓŁTE ŚWIATŁO TEMPOMATU, ABY MÓC UŻYWAĆ GO JAKO WSKAŹNIKA W CZASIE RZECZYWISTYM

Przepraszam za capsy, użyłem ich, żeby móc wstawiać moje odpowiedzi i odróżnić je od twojej części
 
  • Like
Reactions: banane8
Discussion starter · #47 ·
Dodaję więcej informacji tylko dla kontynuacji i przyszłych czytelników, którzy tu trafią. Zamieszczam kilka zdjęć niskiego ciśnienia doładowania (według Torque Pro z profilem samochodu jako 1.4L / Benzyna / itp.).

@alltimesaresoon Zdecydowanie stałe niskie doładowanie, ale nie wyzwala CEL (pozostaje jako oczekujące), a sztuczka z tempomatem jest przydatna.

Słyszę wycie, gdy znowu jest doładowanie. W tym momencie prawdopodobnie będę potrzebował dobrego mechanika, żeby to sprawdził.

Bieg jałowy
Image


Pod obrotami do 4k
Image
 
Cześć @banane8, myślę, że prawdopodobnie szukałeś w pasku wyszukiwania "P0299", ale jeśli nie, istnieje wiele wątków dotyczących tego DTC, ponieważ jest on dość powszechny. Dwa, które przeczytałem i które wydały mi się nieco trudne do zdiagnozowania, to "P0299 CEL UGH! (Turbo underboost)", gdzie @Mike34 miał nie do końca osadzony elektryczny konektor zaworu upustowego lub problem z zaciskiem konektora. Inny, który mnie uderzył, to wątek "P0299 Underboost problems", gdzie @alltimesaresoon miał małe pęknięcie w wężu FMIC - pęknięcie znajdowało się blisko przekładni kierowniczej. Jeśli tego nie zrobiłeś, może przejrzyj te wątki i kilka innych. Jeśli po tym nadal nic nie znajdziesz, nadal uważam, że test ciśnieniowy z maszyną do dymu lub po prostu sprężonym powietrzem i spryskaniem wodą z mydłem. Powodzenia, Pozdrawiam, s
 
Discussion starter · #49 · (Edited)
Nie miałem tempomatu i zastosowałem się do sugestii @alltimesaresoon dotyczącej włączania/wyłączania i po tym udało mi się aktywować kontrolkę tempomatu (żółtą). Wykresy ciśnienia doładowania są z włączoną kontrolką tempomatu i pokazują różnicę około 8 psi pod obciążeniem. Oczekujący P0299 pozostaje (czy muszę go wyczyścić?) i brak CEL, więc nie jestem pewien, czy jestem w "mniejszym trybie awaryjnym" czy jeżdżę bez trybu awaryjnego i z niedoładowaniem.

Przegląd wszystkich wątków i informacji, które mogę znaleźć na temat problemu.

Spróbuję z rozpyleniem mydła i kompresorem, mam nadzieję, że coś zobaczę bez podnoszenia samochodu.
 
Hej, jestem słynnym wątkiem Zombie! W ramach kontynuacji... Po rozłączeniu / ponownym połączeniu i użyciu bloku korozji, nigdy więcej nie otrzymałem tego kodu.

Powodzenia bracie!

Aloha Mike
 
  • Like
Reactions: banane8
Cześć wszystkim,

Mam ten sam problem. Nie przełącza z 3. na 4. bieg, chyba że osiągnę czerwoną linię. Czasami zdarza się to z 2. na 3., ale nie tak często jak z 3. na 4. Zauważyłem, że kontrolka silnika zapaliła się około 50 mil po tym, jak po raz pierwszy napotkałem ten problem. Kod powrócił jako p0299. Wymieniałem filtr powietrza, kiedy usłyszałem dźwięk z rury, która biegnie od filtra powietrza do turbosprężarki. Okazało się, że był to metalowy cylinder używany wewnątrz węża. Leżał w poprzek węża, kiedy go znalazłem. Jednak po ponownym włożeniu jedyną różnicą było to, że moje doładowanie i moc powróciły, ale nie jestem pewien, czy jestem już w 100%. Wciąż słychać ten głośny dźwięk i biegi nie zmieniają się, chyba że osiągnę czerwoną linię obrotów. Ręczna zmiana biegów nie stanowi problemu, ale wciąż czuję mały, powolny silnik i ciągnięcie po każdej zmianie biegu. Obroty spadają i jakby się opóźniają po zmianie biegu i czuję, że nie otrzymuję pełnej mocy. Po naprawieniu tej przeszkody w wężu odłączyłem akumulator i zostawiłem na 2 minuty i jak dotąd brak kodów błędów. Ale wciąż nie mogę automatycznie przełączyć z 3. na 4. bieg bez osiągania wysokich obrotów. A najbardziej przeraża mnie powolne opóźnienie i spadek obrotów po każdej zmianie biegu w górę.
 

Attachments

Discussion starter · #52 ·
Wygląda na to, że nadal jesteś w trybie awaryjnym. Spełni Twoje polecenie, ale automat pozostanie na niskich obrotach i maksymalnie 3. biegu, o ile wiem (chyba że zabijasz silnik i musi?). Po wyczyszczeniu trybu awaryjnego, bez problemu wrzucam 5. bieg w trybie automatycznym. Po prostu zajmuje to wieczność, żeby tam dotrzeć i zdecydowanie nie jest to zalecane, ale biegi zmieniają się w normalnym zakresie.

Czy możesz włączyć tempomat? Zobacz poprzednie kilka wiadomości na ten temat.
 
Wygląda na to, że wciąż jesteś w trybie awaryjnym. Będzie wykonywał twoje polecenia, ale automat pozostanie na niskich obrotach i maks. 3 biegu, o ile wiem (chyba że zabijasz silnik i musi?). Po wyczyszczeniu trybu awaryjnego, bez problemu wrzucam 5 bieg w trybie automatycznym. Po prostu zajmuje to wieczność, żeby tam dotrzeć i z pewnością nie jest to zalecane, ale zmienia biegi w normalnym zakresie.

Czy możesz włączyć tempomat? Zobacz poprzednie kilka wiadomości na ten temat.
Update*

Jednak mogę używać tempomatu. Wciąż zbliżam się do mojej wizyty, żeby ją zabrać 23. Po prostu nie może nadejść wystarczająco szybko 😩
 
Podejrzewam, że część moich problemów z p2262 to mały wyciek w kolektorze dolotowym. Wyskakuje mi tylko wtedy, gdy obciążenie i pedał są bardzo małe. Myślę, że dostaje się powietrze
 
Discussion starter · #55 · (Edited)
Wróciłem.

Ponownie przyjrzałem się samochodowi i nie jestem inżynierem lotniczym, ale nawet ja wiem, że to nie działa dla ciśnienia powietrza :LOL:

Przewód wlotowy turbosprężarki
Image


Nie założyłem go z powrotem, ponieważ wyglądał na stopiony, chciałem poprosić o dalszą poradę tutaj.

Czy powinienem...
1. Kupić nowy pierścień?
2. Zignorować to i założyć z powrotem (turbulentny przepływ powietrza?)
3. Odciąć chwiejny plastik do samego pierścienia i włożyć go ponownie?
 
Co TO jest? Zdecydowanie blokuje to przepływ powietrza i to jest prawdopodobnie winowajca.
 
Discussion starter · #57 · (Edited)
Widziałem wielu innych facetów z tym samym problemem i P0299. Tylko ich pierścienie wydawały się nie mieć czarnego owinięcia i pokazywały goły metal (pod spodem jest metal).
 
Założę się, że pozbyłeś się swojego kodu. Dobra robota!
 
Discussion starter · #60 ·
Zastanawiam się, czy usunęli gumową osłonę z powodu jej topnienia. Mój jest z 2017 roku, a jego (z gołym metalowym pierścieniem) jest z 2018 roku.
 
41 - 60 of 74 Posts