Fiat 124 Spider Forum banner

Eindelijk beide verchroomde Fiat Punto Abarth emblemen erop gezet

20K views 29 replies 15 participants last post by  fiatmidway124  
#1 ·
De voorkant was een PITA. MAAR IK BEN GELUKKIG

Attachments

#2 ·
En het niet achterin = raadselachtig / anders. Dit is waarschijnlijk schoner.

#6 ·
@Fiatbreath. Ik vind het er goed uitzien. Ik heb dezelfde badge voor de voorkant gekocht en toen besloten om de originele te houden. Ik weet dat het een PITA is om te installeren. Je hebt geweldig werk geleverd met de mod. +1 met @ameridan. Dit is hoe het uit de fabriek had moeten komen. Met de bestaande cirkelvormige inkeping was het waarschijnlijk oorspronkelijk zo bedoeld.

Goed gedaan.

Dan

#7 ·
GEWELDIG WERK en Passie. Moedige mod.

#8 · (Edited)
Bravo

De #1 design tegenvaller voor mij zijn die badges voor en achter geweest ....... zo goedkoop en lelijk uitziend

Wat was het PITA aspect van het doen van de voorste badge ?? Was het om bij de bevestigingsbout te komen ??

Extra vraag - heb je de voor- en achterbadges van Punto gebruikt - of twee van de achterste ?? Die van jou zien er even groot uit, terwijl de OEM-set twee verschillende maten heeft

#16 ·
Kwam het in de buurt van de bevestigingsbout?
Aha, er zitten dus bevestigingsbouten voor deze badges, ze zijn niet alleen maar zelfklevend? Ik overwoog een gebruikte Classica die ik heel goedkoop vond, maar ik hou niet van de gigantische Fiat-badges en denk dat het geweldig zou zijn om hem helemaal te ont-badgen. Klinkt alsof je op zijn minst een vervangende kleinere badge nodig zou hebben, hè?

#11 ·
#10 ·
Ziet er geweldig uit

#18 ·
Op een van de foto's lijkt het naar één kant gekanteld te zijn. Misschien is het maar de foto!

#20 ·
Sorry! Mooie auto hoor... Ik wil nu een witte Abarth lol

#22 ·
Het spijt me zo, ik heb al een tijdje niet meer ingecheckt. Het embleem aan de voorkant paste helemaal niet goed. Ik moest de onderkant van het embleem en een beetje van de voorbumper afslijpen om het passend te maken. In het begin voelde ik me er niet prettig bij, maar ik ben dol op het eindresultaat. Ik heb een heavy-duty lijm gebruikt, waarvan ik het merk niet meer weet. Ik heb het een paar uur met tape vastgezet. Het gaat nergens heen. Ik zal proberen het eBay-nummer van het onderdeel te vinden.

#24 ·
Ik heb het achterste embleem vervangen en zal vanmiddag de voorste vervangen. Vrouw zegt dat het er veel beter uitziet.

Attachments

#26 ·
Helaas heb ik het voorste embleem verknoeid met wat secondelijm. Ik probeerde de bout met secondelijm op het embleem te lijmen en besefte niet dat de secondelijm door de opening tussen het daadwerkelijke Abarth-embleem en de chromen achtergrond kon vloeien. Een nieuw voorste embleem besteld en zal het volgend weekend opnieuw doen. Het is eigenlijk gemakkelijk, maar vervelend, om een dremel te gebruiken om het nieuwe chromen embleem te 'repareren'.

Attachments

#27 · (Edited)
Omdat ik mijn chromen embleem aan de voorkant opnieuw moest doen vanwege een ongeluk met wat secondelijm (later in dit bericht behandeld), dacht ik dat ik wat meer foto's van het proces zou maken om iedereen te helpen die dit overweegt. Kortom, de Abarth-emblemen van de Grande Punto Abarth passen met een kleine aanpassing aan de achterkant van de emblemen. De onderdeelnummers zijn: 735495890 en 735495891 en deze zijn gemakkelijk verkrijgbaar bij Britse verkopers via eBay als je in de VS woont. Elk embleem kost ongeveer $ 22 plus verzendkosten via eBay, hoewel je ze misschien voor een lagere prijs via andere kanalen kunt vinden.

Als je geen foto's maakt, duurt het ongeveer 5 minuten om het oude embleem aan de achterkant te verwijderen en te vervangen door het nieuwe en het is heel eenvoudig. Het embleem aan de voorkant duurt iets langer, misschien 5 minuten om het oude embleem te verwijderen en nog eens 5 minuten om het nieuwe te wijzigen en vervolgens 5 minuten om het te plaatsen.

Gebruik om het oude embleem aan de voorkant te verwijderen een flexibele verlengschroevendraaierbitadapter zoals deze: https://www.amazon.com/gp/product/B07FD8FXYZ/. Door met een zaklamp door de grille van de voorbumper te kijken, zie je de 10 mm moer die het embleem op zijn plaats houdt. Met dank aan Murat voor het voorstellen van deze aanpak, waardoor het niet nodig is om de bumpervoering te knippen.

Door de emblemen te vergelijken, kun je zien dat het nieuwe chromen embleem kleiner is.

Image

Aan de achterkant hebben ze beide 2 pootjes en een bout.

Image

Helaas besloot Fiat de pootjes met iets verschillende offsets te plaatsen...

Image

De pootjes zijn dus iets te smal om in de gaten op de bumper te passen

Image

Image

Ik heb gemerkt dat het gebruik van een flexibele as op een Dremel, plus een paar kniptangen/schaar het volgende deel van de oefening snel en gemakkelijk maakt.

Image

Ten eerste willen we de pootjes zo aanpassen dat ze overeenkomen met de gaten - daarom knippen we de binnenste delen weg

Image

Laten we eens kijken hoe dat past - de pootjes passen in de gaten, maar het embleem wordt verhinderd plat te liggen door de kromming in de bumper en de achterkant van de uitsteeksels van het embleem.

Image

Laten we nog wat knippen:

Image

Image

En kijk hoe het past. Helaas raakt de achterkant van het embleem dat de bout vasthoudt, de kromming van de bumper.

Image

Dus nog wat meer chirurgie. In dit laatste stuk snijden we de steun voor de bout weg. Dit betekent dat we de bout niet meer gebruiken en het embleem gewoon met wat sterke dubbelzijdige tape bevestigen, of dat we de bout op het embleem moeten lijmen (zie later).

Image

En nu past het embleem:

Image

Image

Zo ziet de achterkant van het embleem eruit:

Image

Op deze foto zie je het gestempelde metaal van de voorkant van het embleem

Image

Doe niet wat ik de eerste keer deed, namelijk vloeibare secondelijm in de opening doen waar je de bout wilt lijmen, want deze loopt er doorheen en op de voorkant van het embleem, waardoor het wordt vernietigd. Zoek een dikkere lijm die meer een pasta is en het komt goed.

JBWeld (vergelijkbaar met Araldite in het VK), dat meer een pasta is.

Image

Eerste embleem beschadigd met vloeibare secondelijm

Image

Gebruik dus tape of lijm de bout en nadat deze is opgedroogd, kun je het embleem weer bevestigen met de flexibele schroevendraaierbit en de 10 mm moer van het oude embleem dat je hebt verwijderd.

Veel plezier!

TheSalamander

#28 ·
Omdat ik mijn chromen embleem aan de voorkant opnieuw moest doen vanwege een ongeluk met wat secondelijm (later in deze post behandeld), dacht ik dat ik nog wat foto's van het proces zou maken om iedereen te helpen die dit overweegt. Kortom, de Abarth-emblemen van de Grande Punto Abarth passen met een paar kleine aanpassingen aan de achterkant van de emblemen. De onderdeelnummers zijn: 735495890 en 735495891 en deze zijn gemakkelijk verkrijgbaar bij Britse verkopers via eBay als je in de VS woont. Elk embleem kost ongeveer $ 22 plus verzendkosten via eBay, hoewel je ze misschien voor een lagere prijs via andere manieren kunt vinden.

Als je geen foto's maakt, duurt het ongeveer 5 minuten om het oude embleem te verwijderen en te vervangen door het nieuwe en is het heel eenvoudig. Het embleem aan de voorkant duurt iets langer, misschien 5 minuten om het oude embleem te verwijderen en nog eens 5 minuten om het nieuwe te wijzigen en vervolgens 5 minuten om het te plaatsen.

Om het oude embleem aan de voorkant te verwijderen, gebruik je een flexibele verlengschroevendraaierbitadapter zoals deze: Enhanced Edition Flexible Extension Screwdriver Drill Bit Kit Adaptor w/Magnetic Connect Drive Shaft Tip | 1/4 in Power drill adapter + 1/4 in Extender Extend Drill Bit+Drill Bit Recept - - Amazon.com . Door met een zaklamp door de grille van de voorbumper te kijken, zie je de 10 mm moer die het embleem op zijn plaats houdt. Met dank aan Murat voor het suggereren van deze aanpak, waardoor het niet nodig is om de bumpervoering te knippen.

Bij het vergelijken van de emblemen zie je dat het nieuwe chromen embleem kleiner is.

Image

Aan de achterkant hebben ze beide 2 pootjes en een bout.

Image

Helaas besloot Fiat de pootjes met iets verschillende offsets te plaatsen...

Image

Dus de pootjes zijn iets te smal om in de gaten op de bumper te passen

Image

Image

Ik heb gemerkt dat het gebruik van een flexibele as op een Dremel, plus een paar kniptangen/schaar het volgende deel van de oefening snel en gemakkelijk maakt.

Image

Ten eerste willen we de pootjes zo aanpassen dat ze overeenkomen met de gaten - daarom knippen we de binnenste delen weg

Image

Laten we controleren hoe dat past - de pootjes passen in de gaten, maar het embleem kan niet plat liggen vanwege de kromming in de bumper en de achterkant van de uitsteeksels van het embleem.

Image

Laten we nog wat knippen:

Image

Image

En kijk hoe het past. Helaas raakt de achterkant van het embleem dat de bout vasthoudt de kromming van de bumper.

Image

Dus nog wat meer chirurgie. In dit laatste stukje knippen we de steun voor de bout weg. Dit betekent dat we de bout niet meer gebruiken en het embleem gewoon met wat sterke dubbelzijdige tape bevestigen, of dat we de bout op het embleem moeten lijmen (zie later).

Image

En nu past het embleem:

Image

Image

Zo ziet de achterkant van het embleem eruit:

Image

Op deze foto zie je het gestempelde metaal van de voorkant van het embleem

Image

Doe niet wat ik de eerste keer deed, namelijk vloeibare secondelijm in de opening doen waar je de bout wilt lijmen, want deze loopt er doorheen en op de voorkant van het embleem, waardoor het wordt vernietigd. Zoek een dikkere lijm die meer een pasta is en het komt goed.

JBWeld (vergelijkbaar met Araldite in het VK) dat meer een pasta is.

Image

Eerste embleem beschadigd met vloeibare secondelijm

Image

Gebruik dus tape of lijm de bout en nadat deze is opgedroogd, kun je het embleem weer bevestigen met de flexibele schroevendraaierbit en de 10 mm moer van het oude embleem dat je hebt verwijderd.

Geniet ervan!

TheSalamander
Geweldig detail, bedankt voor het leren van de ins en outs en de beste praktijken voor het vervangen van emblemen!

#30 ·
Deze oudere post nieuw leven inblazen.

Ik zag een Abarth uit 2017 op een parkeerterrein van een dealer. Zilver met 37.000 km. De plastic Abarth-badge aan de voorkant zag er verschrikkelijk uit. Verbleekt grijs en het rode deel van het ontwerp leek paarsroze te zijn geworden.

Mijn auto zegt misschien alleen Fiat, maar chroom ziet er veel beter uit.