De voorkant was een PITA. MAAR IK BEN GELUKKIG
Aha, er zitten dus bevestigingsbouten voor deze badges, ze zijn niet alleen maar zelfklevend? Ik overwoog een gebruikte Classica die ik heel goedkoop vond, maar ik hou niet van de gigantische Fiat-badges en denk dat het geweldig zou zijn om hem helemaal te ont-badgen. Klinkt alsof je op zijn minst een vervangende kleinere badge nodig zou hebben, hè?Kwam het in de buurt van de bevestigingsbout?
De standaard Punto Kit - twee verschillende matenIk wist niet dat er twee verschillende maten waren, beide zijn hetzelfde. Ik moest de binnenkant van de badge dremelen en lijmen.
Bedankt !!! Nu naar het web !!Het is 10 cm breed. Grill-embleem pruik middenschroef.
Dat ziet er inderdaad beter uit. Goed gedaan.Ik heb het achterste embleem vervangen en zal vanmiddag de voorste doen. Vrouw zegt dat het er veel beter uitziet.
TheSalamander
Geweldig detail, bedankt voor het leren van de ins en outs en de beste praktijken voor het vervangen van emblemen!Omdat ik mijn chromen embleem aan de voorkant opnieuw moest doen vanwege een ongeluk met wat secondelijm (later in deze post behandeld), dacht ik dat ik nog wat foto's van het proces zou maken om iedereen te helpen die dit overweegt. Kortom, de Abarth-emblemen van de Grande Punto Abarth passen met een paar kleine aanpassingen aan de achterkant van de emblemen. De onderdeelnummers zijn: 735495890 en 735495891 en deze zijn gemakkelijk verkrijgbaar bij Britse verkopers via eBay als je in de VS woont. Elk embleem kost ongeveer $ 22 plus verzendkosten via eBay, hoewel je ze misschien voor een lagere prijs via andere manieren kunt vinden.
Als je geen foto's maakt, duurt het ongeveer 5 minuten om het oude embleem te verwijderen en te vervangen door het nieuwe en is het heel eenvoudig. Het embleem aan de voorkant duurt iets langer, misschien 5 minuten om het oude embleem te verwijderen en nog eens 5 minuten om het nieuwe te wijzigen en vervolgens 5 minuten om het te plaatsen.
Om het oude embleem aan de voorkant te verwijderen, gebruik je een flexibele verlengschroevendraaierbitadapter zoals deze: Enhanced Edition Flexible Extension Screwdriver Drill Bit Kit Adaptor w/Magnetic Connect Drive Shaft Tip | 1/4 in Power drill adapter + 1/4 in Extender Extend Drill Bit+Drill Bit Recept - - Amazon.com . Door met een zaklamp door de grille van de voorbumper te kijken, zie je de 10 mm moer die het embleem op zijn plaats houdt. Met dank aan Murat voor het suggereren van deze aanpak, waardoor het niet nodig is om de bumpervoering te knippen.
Bij het vergelijken van de emblemen zie je dat het nieuwe chromen embleem kleiner is.
![]()
Aan de achterkant hebben ze beide 2 pootjes en een bout.
![]()
Helaas besloot Fiat de pootjes met iets verschillende offsets te plaatsen...
![]()
Dus de pootjes zijn iets te smal om in de gaten op de bumper te passen
![]()
![]()
Ik heb gemerkt dat het gebruik van een flexibele as op een Dremel, plus een paar kniptangen/schaar het volgende deel van de oefening snel en gemakkelijk maakt.
![]()
Ten eerste willen we de pootjes zo aanpassen dat ze overeenkomen met de gaten - daarom knippen we de binnenste delen weg
![]()
Laten we controleren hoe dat past - de pootjes passen in de gaten, maar het embleem kan niet plat liggen vanwege de kromming in de bumper en de achterkant van de uitsteeksels van het embleem.
![]()
Laten we nog wat knippen:
![]()
![]()
En kijk hoe het past. Helaas raakt de achterkant van het embleem dat de bout vasthoudt de kromming van de bumper.
![]()
Dus nog wat meer chirurgie. In dit laatste stukje knippen we de steun voor de bout weg. Dit betekent dat we de bout niet meer gebruiken en het embleem gewoon met wat sterke dubbelzijdige tape bevestigen, of dat we de bout op het embleem moeten lijmen (zie later).
![]()
En nu past het embleem:
![]()
![]()
Zo ziet de achterkant van het embleem eruit:
![]()
Op deze foto zie je het gestempelde metaal van de voorkant van het embleem
![]()
Doe niet wat ik de eerste keer deed, namelijk vloeibare secondelijm in de opening doen waar je de bout wilt lijmen, want deze loopt er doorheen en op de voorkant van het embleem, waardoor het wordt vernietigd. Zoek een dikkere lijm die meer een pasta is en het komt goed.
JBWeld (vergelijkbaar met Araldite in het VK) dat meer een pasta is.
![]()
Eerste embleem beschadigd met vloeibare secondelijm
![]()
Gebruik dus tape of lijm de bout en nadat deze is opgedroogd, kun je het embleem weer bevestigen met de flexibele schroevendraaierbit en de 10 mm moer van het oude embleem dat je hebt verwijderd.
Geniet ervan!
TheSalamander